Gå til innhold

Noen som har benyttet seg av/skal benytte seg av "smutthullet"?

cowboylaila

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst til å prøve... Jeg må søke et fag på restetorget siden søknadsfristen har gått ut.. Har noen av dere noen peiling på hvilke studier som pleier å bli lagt ut på restetorget.Viktig at studiet ikke har noen obligatoriske oppmøter/innleveringer for å gå opp til eksamen.

Men noen som vet om noen som har lyktes med dette? Ser at tromsøstudent sier at 99% sikkert at man ikke blir tatt for trygdefusk, men jeg tenker likevel på den ene %....

Det virker nesten for godt til å være sant at far kan få 29 uker hjemme med oss :) Med jobb noen dager i uka, da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fulltidsstudent og barnefaren jobber, vi har tenkt å benytte oss av den ordningen. Jeg vet ikke hvordan det er å skulle slenge seg på et studie sånn i ettertid da.

Tviler på at du blir tatt i fusk så lenge du er en student på papiret.

Skrevet

Jeg mener at det IKKE er trygdejuks om en er meldt opp til eksamen, utfører de obligatoriske krav, og møter opp på eksamen.

Jeg mener det ER trygdejuks der en er meldt opp til eksamen, men ikke møter opp på eksamen (uten gyldig fravær). Likevel om en velger dette, så er sjansen helt minimal for å bli tatt.

Dette gjør at ved å benytte seg av smutthullet, og en gjør som er foreskrevet i første avsnitt her, så er det hverken etisk eller juridisk betenkelig.

Ville bare ha det oppklart. Beklager at jeg har uttrykt meg uklart på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...