cinderella Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Er det noen her som har noen erfaring med laser assisted hatching, som bl.a. tilbys på Nordica i Danmark? Høres så fristende ut å prøve når jeg leser hjemmesiden deres, hvor dette tilbys par som har hatt mange IVF-forsøk bak seg (jeg har nå hatt ni). Spurte klinikken i Porsgrunn om dette, men der mente de at det bare var noe disse klinikkene utførte for å tjene litt ekstra penger og at det ikke hadde noe for seg... Jeg har satt meg opp på nok et nytt forsøk i Porsgrunn, planen er å begynne på nesespray i slutten av mai. Så de har ikke gitt meg opp ennå
apriljente-66 Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Ja vi var der for første gang i februar og forsøkte ass, hatching. Men med negativt resultat (3 egg). De kan vise til statistikk på at dette har lykkes for flere kontra et vanlig ivf forsøk. Hvor reellt det er ver jeg ikke. Det er jo slik med oss kvinner at eggeskallet blir hardere jo eldre man blir, så et lite skjær i egget vil det klekkes lettere. Derfor var den klinikken utslagsgivende for oss. Har gått til Aleris og de hadde heller ingen tror på det. Men jeg kuttet ut dem da jeg syntes vi hadde prøvd det meste de kunne gi oss. Det var på tide med andre måter å bli gravid på siden det ikke klaffet etter mange forsøk. Jeg er godt fornøyd med Nordica. "Ulempen" er at det er dyrere og det er litt mer styr da du selv må ordne med gyn her i Norge. Men vi gleder oss til neste forsøk og det blir jo som en liten ferie i den flotte byen København . Lykke til!
Emiliten Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Hei Cinderella, Jeg var i København i februar (Nordica) og fikk satt tilbake 1 egg som de hadde "hatchet". Dette var i hvert fall veien til lykken for oss, for nå er jeg gravid 11+1 etter 3 tidligere mislykkede forsøk i Oslo (Ullevål). Jeg tør jo ikke helt glede meg ennå, men det ser jo i hvert fall håpefullt ut så langt (har sett vinkende foster på ultralyd) :-D Jeg synes de er kjempesøte på Nordica og tror ikke de ville gjøre noe som de ikke hadde tro på bare for å tjene mer penger. En får anta at de har like strenge medisinsk-etiske regler og lover i Danmark som i Norge... Men det er klart, det blir jo en del dyrere å gjøre dette i Danmark, da... Lykke til til dere, hva dere enn velger!!! Klem fra Emiliten:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå