Gå til innhold

sover så dårlig om nettene!!!!!

Anbefalte innlegg

alt begynner liksom å bli så tungt..er i utgangspunktet avhengig av å ligge på magen for å få sove, men den gang ei.. -da blir det liv i leiren;) men det er ikke få gangene i løpet av natten at jeg våkner av en spinnvill babygutt fordi jeg har tippet fra siden og over på magen.. også er det jo dette med å snu seg da..-et prosjekt i seg selv da det må mange tak til før jeg er over på andre siden.. .ikke rart om sambo til tider føler seg sjøsyk;)

Er i uke 34+1 i dag med termin 30 mai så det går sakte, men sikkert nedover, men nattesøvnen blir vel ikke akkurat så mye bedre etter at storken har tittet innom;)

Andre som kjenner seg igjen eller? fri i dag, men pga overstående "problemer" stod jeg opp 06.45 i dag.. huff;)

Fortsetter under...

Jeg har termin 29 mai. Og kjenner til det der. I tillegg våknet jeg med en syk leggkrampe i dag, og det har jeg vært mer eller mindre spart for til nå. Snur meg som en flodehest, og puster og peser. Ender som regel opp på ryggen jeg i løpet av natta. Så vi får håpe han ikke legger seg på hovedpulsåra, slik at jeg svimer av i søvne:) Samboeren min sier jeg snur meg lettere når jeg sover. Merkelig egentlig. Glemmer jeg at jeg er gravid da eller? Det er kjedelig å endelig ha funnet en litt okay liggestilling, for deretter å måtte opp på do. Typisk!! Gleder meg til å krølle meg sammen skikkelig igjen.

Vi blir igjen mot slutten av mai vi da kaalrot! Om ikke du har tenkt å snike i køen da? :)

Har vel i grunnen planer om å snike i køen jeg da!;) eneste problemet jeg har er at jeg var inne og kikket på youtube på fødselsvideoer..-ikke lurt.. vet ikke om jeg orker å føde.. ser så vondt og slitsomt ut..;) har et stooort ønske om at storken titter innom snart..-enkel og grei levering;) ikke planer om å snike i køen du da??

Som jeg skreiv i tråden under her, så kom storesøster 9 dager over termin. Så lillebror vil vel også være treg tenker jeg. Men jeg hadde ikke lagt meg ned og knipt beina igjen om han ville ut, for å si det sånn. Husker jeg leide en fødselsvideo av jordmor sist jeg gikk gravid. Den tok helt piffen av meg, men det gikk fint likevel. Tenkte på alle de andre som har født, sånne som jeg tenker på som litt pinglette. Også tenkte jeg at jeg er da tøffere enn dem!

Håper jo de andre i Mai klubben ikke gir oss opp innpå her da. Kan jo være bare meg og deg som gratulerer hverandre på slutten. Om ikke vi føder samtidig da. Hvor skal du føde egentlig?

Formen er egentlig bra. men merker godt de småvondtene som er begynt å komme. Litt kynnere og vondt under magen. Også dette j#"%"# bekkenet og lysken. Hver gang jeg har sittet litt så må jeg gå meg i gang. ser så sinnsykt smart ut. Som en svær bil med startproblemer. Vagger skikkelig som en gås. SKIKKELIG. Er ikke overdrevet engang. Kjempe kult når 7 åringen min sier: førstemann ned til bilen og sånne ting og farer av gårde, har null sjans for å i det heletatt tenke på å løpe! Og det veit ho. Kvalm er jeg ikke så mye nå, men var det her for ett par uker siden.

vi får satse på at de som har termin 31 mai ikke sniker i køen.. så er det i hvert fall noen som kan gratulere oss;)

Tenker også litt sånn som deg.. at når enkelte jeg kjenner har klart en fødsel så skal i hvert fall jeg også klare det!

Skal føde på lillehammer sykehus! du da? skal på omvisning 7 mai- ser fram til det:)

Annonse

Hehe..fikk et morsomt bildet opp i hodet nå;) jeg sliter også med bekkenet!! har smerter i ryggen og hele underlivet.. har kjøpt et bekkenbelte, men synes ikke det hjelper så veldig.. men litt plager skal man vel ha..:/

Må komme meg i dusjen.. har avtale med sjefen og deretter nav.. ikke bare bare å få fikset papirarbeidet.. ikke lett å skjønne seg på alle ordningene en har krav på! kan til tider bli svært oppgitt over nav!!!! må få sendt avgårde søknaden for foreldrepengene! har du fått fikset d?

Ha en strålende dag:):)

Kjenner meg igjen jeg hvertfall. Men jeg opplevde faktisk en god periode på noen uker hvor jeg sov godt hele natten og vel så det utover dagen. Så det er kanskje håp? Nå er jeg 37+3 og uka her har vært helt møkk igjen, så det svinger. Du får krysse fingerene for ÉN god uke hvertfall;)

Hei hei!

Termin 30. mai her også, og kjenner godt igjen søvnmønsteret deres... Opp på do ca 01.30, kjemper meg opp av senga og går i halvsøvne ut på badet. Våkner igjen ca 04.30, og denne gangen er rygg og hofte så stive at jeg nærmest kryper til "korset" (les: doen). Etter dette siste dobesøket er både jeg og poden ganske våkne, og jeg sliter med å finne en behagelig stilling... Slik er det HVER natt, slår ike feil. I natt måtte jeg ut i stua for å finne noen ekstra puter, bygget opp så jeg nærmest satt i senga. Slik sovnet jeg omsider, men våknet med ganske stiv nakke etter et par timer... Jaja, får vel bare venne seg til sånne søvnløse netter ;)

Lykke til jenter!!

Hihihi.. jess.. kjenner meg skikkeliiig igjen! Å denne uka har vært hard gitt.. har vært skikkeli forkjøla og hatt vondt i halsen og nese.. opp konstant for å tisse, snyte seg.. osv.. og dersom jeg skulle hvile litt på dagen så var det umulig å få sove.. åsså kommer kveldn og da er jeg blitt overtrøtt.. huff huff.. hehe.. men i dag fikk jeg heldigvis sove en time på dagen så nå føler jeg meg opplagt.. håper det blir bedre med søvn i neste uke asså.. heldigvis sykemeldt såpass jeg kan ta det med ro:) Men det blir nok lite søvn fremover også så det nytter nok ikke å syte å klage.. huff.. hehe.. men blir godt å få kroppen tilbake å ligge akkurat sånn som man vill:)

Jeg signerer dere jenter. Nattesøvnen er DEFINITIVT ikke det samme.. Det å snu seg har blitt tidenes prosjekt og jeg våkner stadig av tilsynelatende ingen grunn.. Tusler på do (selvfølgelig) og idet jeg er på plass i seng igjen kunne jeg gjerne tatt en dotur til-.- og en til... hehe.. Stort sett sovner jeg igjen for så å våkne, denne gangen fordi jeg har lagt meg på ryggen (favorittstillingen for kroppen men ikke for pulsen mistenker jeg).. Da er jeg uvel og bruker 10 min for å rulle og dandere puter og sovne igjen. Og det blir vel neppe bedre etter fødsel nei. Har jo lest en del steder om at dette er måten kroppen forbereder seg på, men måtte da være bedre om vi var uthvilte i første rekke når den lille kommer til verden?

Kan våkne gryyyytidlig og er selvfølgelig da kvalm og må spise og får ikke sove igjen for da er jeg jo våken! Men noen dager (som idag) er jeg heldig og sover til halv ti så man får ta med seg det man kan.

En ting som er nevnt her og som garantert hjelper meg er akupunktur! Da sover jeg som en engel og det er HERLIG! så vel verdt å prøve. Skal dere til modningsakupunktur kan de jo sette begge deler;) Og modningsak. er jo bevist å ha effekt!

Har forresten også termin på tampen av mai, så håper det blir noen av oss igjen til slutt... Men som de fleste andre krysser jeg fingre for fødsel før termin. Greit å slippe å trippe og vente!

Annonse

Jeg har termin 27 mai,er i dag 35+2.Nettene blir lengre og lengre.... Det er sant som dere sier,når man endelig har funnet seg en god stilling i senga og skal sove....så må man opp på do....Typisk. Jeg har så mye halsbrann også.Våkner ofte av at spiserøret mitt står i fyr og flamme,slik kjennes det i allefall ut.

Jeg er fremdeles i jobb og dagene blir veeeldig lange når man ikke har sovet stort om natta......Når den lille kommer blir det vel ikke fred å få da heller......

Jeg har sovet dårlig om natta siden januar ca. Før det sov jeg som en stein, men så begynte bekkenet å trøble, og jeg måtte oftere på do. Nå sover jeg best fra ca fem om morgenen og utover. Derfor veldig seint oppe, men søvn må en jo ha... Har 17 dager igjen til termin nå, så håper noe skjer snart:-)

Skriver meg på overstående. sover best om morgenen og til litt utpå formiddagen. har vært sykemeldt omtrent hele svangerskapet pga søvnproblemer. Sitter å lurer på når jeg noengang skal få 7-8 timers søvn igjen... huff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...