Gå til innhold

Hva synes dere om Patrik???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger et englesk/norskt navn til vår lille gutt. Vi bor i norge, men pappa er Irsk. Fungerer Patrik greit i Norge? Er det fint til en liten blond blåøyd gutt?

Skrevet

Før syntes jeg Patrik var et kjedelig navn. Ikke stygt, bare kjedelig. Men så ble jeg gudmor til en liten Patrick, og nå liker jeg det navnet kjempegodt! :-) Min gudsønn er helt mørk, med svart hår og nesten svarte øyne. Kjempesøt, og ikke minst en artig liten skøyer! :-) Men Patrik passer da like godt til en lyslugg med blå øyne ;-) Og ja, navnet fungerer kjempefint i Norge!

Skrevet

Patrik uttales rett fram, enkelt å si, enkelt å skrive. Ja, det går fint i Norge.

Skrevet

Jeg synes Patrik er litt harry, selv om faren er irsk...Det finnes mange mye finere engelske guttenavn!

Skrevet

Min sønn på 20 mnd heter Patrik, han er lys blond og blåøyd. Det passer perfekt til han og vi får bare fine kommentarer på navn og skrivemåte..(annet enn her inne da, da får en alt fra "kjempe fint-til fy så fælt. Men det er greit, Patrik er ett kjempefint navn...

Lykke til

Hilsen Mams med skjønn Patrik.

Skrevet

Navnet er fælt - synes jeg, fordi det får meg til å tenke på patter og det å patte på noe - "patte rik".. Synes i tillegg navnet er hardt, og ja - litt harry... Sorry! Finnes så utrolig mange andre flotte internasjonale navn!

Skrevet

Eh, ja jeg kjenner en Patrick jeg. Å det kommer vell veldig ann på hvor en bor i landet hvordan man uttaler navnet. Dere på østlandet sier vell Pattrick men på vestlandet sier vi Paatrick. Altså med trykk på a-en. Samme med Didrik, vi sier Diidrik, ikke Diddrik..Hvertfall de jeg kjenner. Patrick jeg kjenner blir ikke kaldt Pattrick hvertfall...Patrick er ett fint navn synest jeg. Det er Didrik også:)

Jeg kan ikke gjøre meg bekjent av assosiasjonen Patter hvertfall.

Skrevet

Høy harryfaktor... Hva med Benjamin?

Skrevet

Mener at man sier "Pattrikk" og "Diddrikk" på vestlandet, ihvertfall i Bergen. Ikke noe lang a eller i. Høres mer østlandsk ut syns jeg. Men Patrik er et fint navn. Enten man skriver det med k eller ck.

Skrevet

Fint navn. Skjønner ikke hva noen mener med harry. Det oppfattes hvertfall ikke harry i irland/england/usa.

Skrevet

Vil legge til at jeg ville ha uttalt Patrik: "Pættrikk".

Skrevet

Jeg er opprinnelig fra Nord-Norge og der sier de Pattrik, samme i Oslo, hvor jeg bor nå. Sier også Diddrik og Ceddrik... Synes Patrik er veldig alla Dennis og Kevin - harry... Men - det er meg, og vi er alle forskjellige. Elsker dere navnet Patrik så går dere selvsagt for det!

Skrevet

JEG syns det er harry hvertfall, så må jo resten av verden mene hva de vil :)

Skrevet

Synes patrik/c er kjempefint jeg ihvertfall:)

Skrevet

Delte meninger her inne ser jeg.

Om min mening teller så synest jeg at Patrik er ett fint navn. Men liker litt internasjonale navn jeg da, synest at Ola, Per, Lars og Oddbjørn er trauste tunge kjedelige navn..

Smaken er som baken og takk for det.

Gå for Patrik dere ikke bry dere om kritikken her inne i Per og Kari Normann land.

Skrevet

Patrik er et navn jeg aldri har likt,synes det er for spisst,hardt og kaldt samtidig syns jeg det er en smule harry også..Men men smak og behag :)

Skrevet

Det fins mange flotte internasjonale navn og Patrick er, etter mi meining, ikkje eit av dei.

Skrevet

Ser ut som det er en stor forskjell i hvordan navnet oppfattes her i Norge og I utlandet. Vi har bodd de siste 10 årene i USA der er det OK, pappa er Irsk så vi reiser mye til Irland - der er det selvsagt et flott navn. MEN, nå skal jo denne gutten vokse opp her i Norge, så det er interesant og se hvordan nanvnet oppfattes her.

'Vannmann31', 'Prebs', 'Jaja' og andre som sier det er mange andre finere internasjonale navn...forslag???

HI

Skrevet

det er et tøft navn synes jeg:)

Skrevet

Benjamin

Martin

Jonathan

Sebastian

Thomas

Erik

Christoffer

Skrevet

Finfint navn...Men jeg kjenner en Patrik å han skjemmer ikke navnet eller omvendt:)

Skrevet

Jaaaa! Patrik er nydelig.. Nabogutten min heter det, og han er en liten røver. Blondt hår og blå øyne. Det er et veldig nydelig navn! :)

Skrevet

Patrik er kjempefint, og fungerer godt i Norge.

Skrevet

Vannmann31: Det kommer jo også an på hvor i Nord-Norge man kommer fra hvordan man uttaler Patrik! Husk på at Nord-Norge er stort! Jeg er fra Finnmark hvertfall, og her uttaler alle Patrik som Paaatrikk, ikke Pattrikk! Og jeg synes at Patrik er et fint navn når det uttales som Paaatrikk. Og jeg finner ingen patte-assosiasjoner i navnet heller! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...