jakriso Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 kom en slimklump i går på dagen, alt greit helt til om kvelden da jeg fikk vondt i et par timer... spørsmålet er , burde jeg kanskje kontakte jordmor å få dem til å se på livmorhalsen min om det har skjedd noe med den?? noen som har erfaring?? er i uke 24
Pluttiplutt Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 ja jeg hadde kontaktet Jordmor. slimproppen kan gå lenge før det skjer noe, men det er greit å få en sjekk allikevel. de sier slimproppen er lysrosa slimete. Lurte på om min slapp litt her på mandag, og jeg fikk beskjed om å komme inn for sjekk på føden,ikke fordi de trodde noe var feil, men fordi jeg hadde tvillinger i magen så ville de være ekstra sikre på at alt var som det skulle. Ring til sykehuset du, snakk med JM der:)
moden mamma Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Støtter Pluttiplutt.. ta kontakt med føden og hør med de hva de anbefaler. Lurt å ringe nå på kveldstid.. virker som de har bedre tid da Ikke føl at du maser... de er der for oss! Du er tross alt bare i uke 24 - så de vil nok passe ekstra godt på deg slik du kan ruge leeeenge! Lykke til!
jakriso Skrevet 17. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2008 den trenger visstnok ikke være det det kan være bare som en geleklump som denne som kom hos meg..... er du mange uker på vei og hvordan er din livmorhals nu da??
jakriso Skrevet 17. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2008 her oppe i nord hvor jeg bor er det bare en sykestue... men kan jo ringe vakta, men vært hel fin i dag, så skal ta kontakt i morgen for å få det sjekket regner med at de kan ta en gu får å se om det går bra, ellers må jeg reise 20 mil:(
moden mamma Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Jeg er i uke 30/31 - og har faktisk aldri målt livmorhalsen! Det stresser meg egentlig litt, men nå har jeg kommet så langt at det ikke er så viktig lenger. Har 2 barn fra før. Begge fødslene ble startet og det trengtes masse hjelp til før at livmorhalsen modnet.. Med de opplevelsene i bakhodet har jeg derfor ikke frika helt ut og fått målt den privat.. Tror jeg skal føde på eneste sykehuset som ikke har rutine på å måle livmorhalsen...
jakriso Skrevet 17. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. april 2008 kanskje litt treg jeg da, men stresser faktisk ike så mye, de spreller å har det fint, men er enig skal kontakte jm imorgen, trengte bare ett spark bak... man skulle ikke tro at jeg faktisk har 3 barn fra før.... men klart ikke tvillinger det er en helt ny sits..
moden mamma Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 Kanskje enda bedre grunn til å ringe... de 20 mila altså Alltid bedre å vite synest jeg. Vet ikke om du fikk med deg at jeg tryna mandag og ringte sykehuset 10 t etter fallet.. Fikk beskjed om å komme rett inn og gjennomgikk sjekker på godt over 1 time. Godt å bo i Oslo med bare 15 min å kjøre! Men - jeg kommer fra bygda med 13 mil til nærmeste sykehus og fødte min første der.. husker at jeg synest det var litt stress... (17 år siden - så det er knapt jeg erindrer... .-)) ) Enig med deg at et tvillingsvangerskap er noe helt annet enn et enling... Frst - morsomt at det er flere mødre som snart får store ungeflokker å ta seg av!! Og kose seg med...
jakriso Skrevet 17. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. april 2008 mine barn er heldigvis store...16, 14 og 6 år... begynner tilstadighet på nytt... min samboer har en gutt på 14... men hun på 16 bor ikke hos meg.. men klart unger i massevis, men det er gøy...
jakriso Skrevet 18. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. april 2008 da har jeg ringt til legen og skal inn kl 1430..... tar en gu for å se om alt er ok...
moden mamma Skrevet 18. april 2008 #11 Skrevet 18. april 2008 Kjempeflott at du får sjekket det! Få høre med deg hvordan det har gått. Lykke til!
moden mamma Skrevet 18. april 2008 #12 Skrevet 18. april 2008 Nå er jeg spent på hva de sa på GU... håper alt gikk greit!
jakriso Skrevet 19. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 19. april 2008 var hos legen igår å alt var bare bra livmorhalsen var tett å fin. han sa det var bra jeg kom innom bedre med en gang for mye en en for lite, sa jeg bare måtte ringe om det var noe jeg lurte på, veldig deilig å høre. glad alt var ok , klarer ikke tenke meg tanken å ligge flat på en sofa..
moden mamma Skrevet 19. april 2008 #14 Skrevet 19. april 2008 Kjempegode tilbakemeldinger! Bedre å sjekke en ekstra gang - om så bare for å roe seg selv og folk rundt en..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå