Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

yuhuuuuu...... er så glad :) jeg skal ha uttak på tirsdag :) :) jeg gleder meg sån.

hvordan gikk det med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra da Caroline, fant de mange eggposer?

Skrevet

Så flott Caroline. Da er dere to som skal ha uttak på tirsdag.Hvet dere om det blir innsetting på torsdag igjen? Bare tenkte på at det er helligdag. Hvor er det du tilhører Mille? Tror ikke jeg har fått med meg det:-) Jeg reiser innover om 1/2 time så får vi se hva dommen min blir.

Skrevet

Hei Ann-ch,

Jeg har fått beskjed om innsetting fredag hvis det blir befruktning.

Holder til på Haukeland.

Lykke til i dag:)

Klem

Skrevet

han så mellom 20 og 30 eggposer. de største var 13mm.

skikkelig verpehøne. heheehe

de sa at det ble antaglig innsetting på tordsdag, men de viste ikke hvem som skulle jobbe da. det hadde passa oss veldig å ta det på torsdag så slipper samboer å ta fri en dag til midt i rush tia.

lykke til :)

Skrevet

Jeg har også vært på UL i dag. De fant 4 eggposer, så jeg er ikke akkurat storprodusent. Alle fire så fine ut og slimhinna var heldigvis også fin. Uttak blir på tirsdag for meg også. Jeg gruer meg egentlig ganske mye til uttaket...

Skrevet

Junine,

vi må prøve å være positiv, selv om vi ikke produserer så mange egg! Bra det var noen der da:) Vi er ganske likt. 4 egg å uttak tirsdag....

Hvor holder du til?

Skrevet

Hei igjen jenter.

Da var jeg tilbake igjen fra UL. Går visst ikke så fort her så må gå på sprøyter over helga og ny UL på mandag igjen. Men han kunne telle 6 eggposer,men om det er egg i alle gjenstår å se. Uttak til uka blir det men på hvilken dag er litt usikkert ennå. Han regnet med eggløsningssprøyta på tirsdag el onsdag,vi får se.

Dere er iallefall mange som skal ha uttak på tirsdag så det blir spennende å følge dere:-) Vi får prøve å kose oss i helga og tenke på at til uka er vi faktisk gravide:-))))

Skrevet

husk det at man trenger bare et gull egg for å bli gravid ;) det er ikke mengden som teller. :) god helg. og lykke til

Skrevet

Hei på dere jenter! Da har jeg også vært på UL. De fleste eggposene var på rundt 14 mm, så skal gå på puregon til søndag og sette eggløsningssprøyta på mandag. Og det vil si UTTAK PÅ ONSDAG!!!!!!!!!!!!!!! Juhu :)

Så da vil vel alle oss få vite til 17.mai om det har klaffet eller ikke :) DET må vel bli en bra nasjonaldag :)

Skrevet

Hei dere,

6 eggposer er jo bra da Ann-ch:) Håper de vokser seg store og fine nå da:) Og at du eer lenge etter i løypen.

Ja, det skal bare ett gull-egg til som Caroline sier.

Og Turbo, størrelsen var jo fin da, blir sikkert perfekt til onsdag!!

Jeg for min del er bare utålmodig nå. Blir så mye venting. Men får smøre oss m tålmodighet.

Klem

Skrevet

Mille 38,

Vi får håpe at fire er et lykketall, og tirsadag er lykkedagen:-) Vi får bare prøve å være positive som du sier. Jeg prøver å ikke ta sorgene på forskudd, det er ikke vits i å kaste bort tid på depping før noe resultat foreligger. Jeg holder til i Porsgrunn forresten. Du da?

Ellers hadde jeg også follikler på 14mm Turbo, og det var bra sa legen min. Skulle ta sprøyter i to dager til.

Skrevet

4 er lykketallet, og tirsdag dagen:)

Håper alle her lykkes! Holder til på Haukeland jeg.

Hvor gammel er du Junine?

Skrevet

Er dette deres først IVF, eller har dere hatt flere forsøk tidligere? Og kan jeg få lov å spørre om hvorfor dere må ha IVF? Prøvd lenge?

Dette er vårt første IVF. Hatt 2 negative AIH tidligere. Prøvd i 2 år og har ingen barn fra før. Er det man kaller uforklarlig barnløs. Ingenting galt å finne med verken meg eller mannen min.

Skrevet

Hei igjen.

Mille38: Jeg blir 30 om et par måneder, og har bare såvidt blitt voksen som utredningslegen sa:-)

Jeg vet ikke om det var meg du mente å spørre Turbotrollet, men for oss er det første forsøk, og vi skal ha ICSI. Vi har prøvd i 3 år. I utgangspunktet må vi ha hjelp pga mannen har få svømmere, men prøvene har variert fra veldig dårlig til lett nedsatt. Jeg har av og til høye FSH verdier, så det kan også ha vært med på å spille inn. Vi har heller ingen barn fra før.

Ha en fin helg alle sammen.

Skrevet

vi skal igjennom icsi vi også. samboers svømmere er få men bra, så trenger litt ekstra hjelp. vi har prøvd i det nærmer seg 3 år nå.

nå er siste sprytene med orgalutran og puregon tatt. det er en deilig følelse. nå er det bare igjen å ta eggløsningssprøta kl23 i kveld så er vi snart ferdige. jeg gleder meg sån.

hvor mye har dere brukt på medisiner hittentil? vi har brukt 17000kr. så da får jeg vel igjen totusen kr da? vet dee hvordan man gjør det. er det bare å gå på nav i morra eks med kviteringer?

går det ellers bra med dere? jeg kjenner litt eggstokka mine og har ømme pupper. og litt sliten i kroppen, ellers så er alt som det skal :) og tenker mye på hvordan det blir på tirsdag.

Skrevet

Da var eggløsningssprøyta tatt, og så er det bare å krysse fingrene for at det er egg i alle fire eggposene:-) Dagen i morra kommer til å gå kjempesent.

De siste dagene har jeg også kjent litt i eggstokkene, men jeg har ikke ømme pupper. Jeg har heldigvis hatt lite plager av medisinene.

Jeg lurer også litt ang NAV. Må man møte opp personlig, eller kan man sende kvitteringer i posten? Jeg har ikke regnet ut hvor mye vi har brukt enda, men jeg kommer til å gjøre det i morgen.

Skrevet

ja eggløsnings sprøya ja. jeg fikk litt panikk i går. jeg skulle bruke pregnyl og da må man blande selv og det er en glass ampul som skal knekkes.

jeg holdt litt feil, samboer sov, og plutselig sto jeg der med glasskår i finga, blodet bare fossa. så når jeg endelig hadde fått hjelp av samboer som knakk den på første forsøk så fikk jeg bladet disse to og stikki, holdt nesten på å besvime, ble litt mye på en gang liksom. men den ble tatt hvertfall.

jeg tenker så mye på i morra jeg. nesten ikke sovet i natt, blir sikkert værre nå til natta.

jeg drar innom nav nå snart så skal jeg fortelle hvordan det gjøres når jeg kommer tilbake. ;)

for at dagen i dag skal gå fort så får vi gjøre noe gøy, eller vaske huset tilfelle man ikke orker det resten av uka. hehehe... ikke særlig gøy det da.

Skrevet

Hei jenter.

Da var den helga overstått og mange av dere har satt eggløsningssprøyta. Det blir spennende å høre i morgen hvor mange egg det har blitt på dere.

Jeg kjenner meg igjen ang. beskrivelsen av sprøyta Caroline:-)

Første gang jeg måtte blande selv satt jeg med kutt i fingeren også,og holdt på å svime av fordi det ble litt mye,he,he.

Når det gjelder NAV så får dere et skriv fra klinikken etter innsetting, der det står hvilket forsøk dere har hatt.Det leveres sammens med alle kvitteringer. Husk også på å få med et skriv på hvilke dager dere har vært til kontroll,da dere også har krav på reisepenger.

Jeg bare venter på min forhåpentlig siste kontroll i dag. Så i ettermiddag hvet jeg vel hvilken dag jeg skal til pers:-)

Håper dagen går fort for oss alle så vi kommer nærmere målet.

Klem

Skrevet

Spennende uke vi har her jenter :) Lykke til Mille, Junine og Caroline som skal til uttak i morgen! Dere må holde oss oppdaterte på hvor mange egg og hvor mange befruktet :)

Jeg skal sette el-sprøyta i kveld kl 24 :) Uttak på onsdag :) Får VIRKELIG håpe gullegget bare ligger der og venter på å komme ut og få lov til å plaske litt rundt med de små soldatene i labaratorieskåla :)

Og lykke til Ann-ch! Får satse på at du får beskjed om å sette el-sprøyta i morgen eller noe :) Slik at vi alle er GRAVIDE innen helga :)

Tenk at til 17.mai får vi beskjed om det har klaffet eller ikke! Får bare håpe vi kan feire litt ekstra den dagen :) Vår lille hemmelighet i magen :)

Skrevet

lykke til Ann-ch. blir spennende å høre hvordan det gikk.

jeg var på nav nå og de sa at de sendte det videre og kunne ta opp til en mnd før vi fikk penger tilbake. men de sa ikke noe om sån bekreftelse. men da må jeg sikkert levere det seinere. så kjektå få igjen på reisa da. men de dekker kun til det nærmeste behandlingsstedet. vi er i porsgrunn og det nærmeste for oss er riksen, så da dekker de til riksen liksom.

Skrevet

Hei igjen.

Jeg kjenner meg også igjen med de glassampullene til eggløsningssprøyta ja. Satt plutselig med hendene og fanget fullt av glasskår. Jeg fikk mannen min til å åpne den andre, og vips så satt han med hendene fulle av glasskår også. Vi kuttet oss heldigvis ikke og jeg fikk satt sprøyta på slaget 22.00:-) I dag er jeg øm rundt stikkstedet.

Så bra at NAV dekker reisekostnader også. Det var jeg ikke klar over.

Skrevet

ja egentlig syns jeg de kan lage andre løsninger på de ampullene. men hvis man gjør det riktig så funker de vel.

jeg og er øm på stikke stede. glad det ikke er bikini sesong ennå. he... litt blå og prikkete på magen.

skal dere andre bruke crinone? skal man starte med det når egget er inne igjen?

Skrevet

Det er sikkert en eller annen lur teknikk for å få knekt de greit, men det var absolutt ikke selvforklarende. Jeg også ser litt mishandla ut på magen, her går det i gult blått, grønt og lilla.

Jeg skal også bruke crinone. Vet ikke når jeg skal starte med det, men regner med at de opplyser om det ved uttaket i morra.

Ellers er ikke konsentrasjonen på jobb helt på topp i dag, så jeg lurer på hvordan det skal bli de neste 14 dagene.....

Skrevet

Hei, hei,

ja, nå nærmer det seg dagen for noen av oss jenter!

Takk for lykkeønskninger:)

Jeg for min del føler meg som et nervevrak i dag. Er så spent på i morgen og de neste dagene.

Lykke til på UL idag Ann-ch, håper du slipper flere dager med sprøyter nå!!

Og selvfølgelig lykke til til dere som skal ha uttak i morgen, Caroline og Junine!

Ang Nav Caroline, så har det ikke gått mer enn en uke før jeg har fått tilbake penger på det jeg har sendt inn.

Det finnes en sånn rund plastikk-dings til å få knekket de ampullene med, den burde jo lagt oppi pakken!

Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...