Gå til innhold

EW Sky vs. GT Safari!!!!???? ønsker maaaaaaange svar og erfaringer...på godt og vondt!!;) klarer ikke bestemme meg...:( ......eller TFK?? hummmm....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! jeg har selv bestillt meg en EasyWalker fra babyjungle.nl, den kommer om noen få dager, veldig spent, men det var den som falt mest i smak hos meg iallefall, men jeg må ha en sky duo siden det blir kun 18 mnd mellom de to minste. men vogna skal være lett og dempende. Lykketil med valget iallefall

Jeg kan bare snakke for meg selv - men jeg ville absolutt gått for en EW SKY !!

Har den selv og er strålende fornøyd med den !!

Lykke til med valg av vogn!

Etter det jeg har hørt, er Safari mye vogn for pengene. Jeg har ikke hatt den, jeg har Sky. Det eneste jeg ser på som negativt med Safari, er at ryggen bare er 44 cm lang mot Sky som er 50. Det sier meg at Sky er en vogn du kan ha lenre enn Safari. Ellers kan jeg vel bare skrive under på at Sky er en super vogn å trille.

En rettelse. Mulig det er de måla jeg har tatt på min vogn som du går ut ifra (hadde skrevet de i et innlegg her om dagen). Har nå målt på nytt. Vår GT safari er 46 cm i ryggen, ikke 44 cm. Så det er da snakk om 4 cm forskjell på Gt og sky.

Valgte selv bort Easywalker sky, fordi det ifølge bruksanvisningen på nett, blir sagt at vogna ikke skal brukes til barn over 15 kg. For da kan den overbelastes og ødelegges. Med vognpose som voksi, og klær og sko på ungen, i tillegg, skal det ikke mye før vektkapasiteten er overskridet. Gt tåler ca 23 kg. Derfor ble det den for oss.

Har du vurdert OTH? Den skal visst være både lang i ryggen, og tåle en god del mer enn 15 kg i vekt. Den koster endel mer, det er den eneste ulempen, vil jeg tro.

Men jeg må jo samtidig si at Easywalker er en utrolig stilig vogn, og den finnes jo i mange lekre farger. Man kan visstnok også bytte ut trekkene og kalesjene på vogna, alt etter hvilket design man ønsker. Og den er etter hva jeg har hørt, en kjempegod vogn på alle måter. Hadde ikke du funnet et kjempegodt tilbud på denne?

GT har ikke den valgmuligheten på design, men det gjør ikke noe for vår del. Vår GT er sort og så varierer vi med vognposer og stellevesker i spreke farger :) Ellers er det en god kvalitet på GT, den er herlig å trille, lett å manøvrere, og den er smalere mellom bakhjula enn vogner som Simo og emmaljunga, men den er samtidig meget stabil. Har faktisk "klatret" over små snøskavler med den vogna, uten problemer ;) Har enda ikke opplevd noe negativt med denne vogna.

Vanskelig valg, dette med vogner. Men mitt råd, kjøp den vogna DU har mest lyst på. Og skulle du angre,kan du altids bytte den ut :)

Jeg eeelsker vogner, og Gt er nok ikke den siste vogna vi skal ha, for å si det sånn :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...