3barnsmamma<3 Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 blir det KS den tredje gangen også? jeg hører noen sier at har du 2 KS så blir det KS neste gang også, og noen sier at man kan føde vaginalt etter 2 KS? Noen med erfaring??
mor til snart fire Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Hei... Jeg har tre ks bak meg og skal ha nr 4 nå i mai.. Tror det kommer litt ann på hva som er årsaken til du har tatt ks to ganger. Når jeg skulle ha nr 2 ble det ks, fordi bekkenet var for trangt. De tok ikke sjansen på at det skulle gå bra med vaginal fødsel. Tror det har veldig mye å si hva som er årsaken til ks.. Så jeg ville nok snakket med lege/jordmor om det. Hva de tenker rundt det at du har to ks bak deg. Og hva du tenker og føler selv... Lykke til........
3barnsmamma<3 Skrevet 17. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2008 første KS endte som akuttKS grunnet lite fremgang og at gutten stanga mot symfysebenet. Andre gangen ville jormor og lege at jeg skulle føde vaginalt, men angsten satt i sånn enda at jeg ikke torte. hadde en forferdelig opplevelse første gangen. ved andre KS ville de heller ikke ta røntgen av bekkenet, hadde det blitt sjekket og det viste seg at bekkenet ikke var trangt, kanskje jeg hadde valgt vaginalt, men det ville de altså ikke. Nå er jeg gravid med nr 3 og har lyst til å prøve å føde vaginalt, med betingelse at de griper inn dersom det er lite fremgang, men er usikker på om jeg får lov å prøve.. tror også valget faller på et annet sykehus denne gangen pga den dårlige opplevelsene og behandlingen jeg har fått..
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 jeg har fått beskjed om at etter 2 ks, så blir det ks på nytt på nr 3, fikk denne beskjeden både i hjembyen min i nordnorge, og her på østlandet, som jeg er bosatt nå. På den svenske utgaven av jordmødrene, så hadde de ei som forsøkte å føde vaginalt på barn nr 2, hun hadde tatt ks på første barn. Jordmødrene oppmuntret henne til å prøve vaginalt, for hvis hun skulle ha flere barn, og det ble ks nå, så ble det ks neste gang også.
3barnsmamma<3 Skrevet 17. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2008 ja, jeg har også hørt det, å det er pga at livmorveggen muligens ikke tåler riene. men har også hørt at noen sier at de kan føde vaginalt etter 2 KS, opp til lege/sykehus.. men jeg aner ikke.. skal uansett ta det opp med lege og jordmor.
gifthjemmemammatilto Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Hei! Jeg leste nylig her inne hvor noen skrev at Akershus sykehus har begynt å innføre valgfrihet for den fødende ved tredje fødsel etter 2 ks! Hvis forholdene ligger til rette for det rent medisinsk. Ta kontakt med sykehuset og forhør deg;) Lykke til!!! Venter selv spent på å se om min fødsel nr.2 vil bli vaginal,etter at nr.1 ble akutt ks pga at lillegutt var stjernekikker!... Vi får krysse fingrene for hverandre;)
3barnsmamma<3 Skrevet 18. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. april 2008 får ta det opp med lege og jordmor og evnt få en samtale med lege/jordmor på sykehuset så får vi se hva som skjer.. krysser fingrene:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå