Gå til innhold

TV 1 i sete. KS eller ikke?

Oslo-71 modell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 33+0 og TV1 ligger i sete,godt ned i bekkenet. De sier på Riksen at jeg får velge selv om jeg vil føde(som de anbefaler) eller ta KS. Han kan jo snu seg enda,men hvis han blir liggende sånn synes jeg det er så vanskelig å bestemme selv om jeg vil ha KS eller ikke? Hvis ikke fødeselen starter av seg selv,anbefalte legen meg KS for de vil nødig sette igang noen som skulle føde i sete.. Ble bare forvirret jeg..

Noen andre i samme situasjon,og hva anbefaler de dere? Når får dere event KS? Jeg får uke 39 eller 40 antyder de..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I stavanger hadde de da tatt KS i følge min lege.

Jeg vet ikke hva de gjør i andre deler av landet.

Jeg er i tvil selv hva jeg ønsker, jeg føler jeg selv har valget hva jeg ønsker, mellom det og føde og KS.

Men en ting er klart, jeg ønsker mye heller et planlagt KS istedenfor et haste KS, som kan forekomme i din situasjon.

Siden han ligger i sete.

Ikke enkelt, men jeg synest uke 39-40 var sent jeg da til planlagt KS.

Hadde selv likt og fått dette i uke 37,

Lykke til.

Skrevet

På Ullevål ville de ta KS da TV1 lå i sete, men hun snudde seg selv rett føre fødsel...

Skrevet

Tv1 ligger i sete. og tv2 driver å vandrer litt. Legen på sykehuset mente at vaginal fødsel ikke var noe som helst problem. Men vi hadde en fin samtale og jeg fikk innvilga elektivt ka. Han var til stede på min forrige fødsel, og da vi gikk gjennom den fødselen sammen skjønte han godt at jeg ønska ks. Jeg er nå i uke 37+4, og planlagt ks er i uke 39+1. Det er sent, men så lenge barna har det fint blir det sånn.

Min foorige fødsel endte med vakuumforløsning uten klipping, med revning. Og jeg orker ikke tanken på et 4 cm klipp som er vanlig når man føder i sete, fordi de ofte tar barnet ut med tang for å få hodet ut.

Og er man riktig uheldig sitter man igjen med et sydd underliv og et hastesnitt for å få ut tv2. Dette er selvfølgelig bare mitt worse-case-scenario. Jeg har også lest om fine setefødsler. Før jeg tok den samtalen med legen satte jeg meg godt inn i setefødsler, og vil anbefale deg å lese om det på nettet.

Det er et vanskelig valg å ta, men for meg føles iallefall dette helt riktig :)

Lykke til

Skrevet

Her har eneren ligget i sete siden "tidenes morgen".

Toeren veksler tydeligvis litt på hode, sete og tverrleie.

Jeg ble for tre uker siden anbefalt seteleie av lege 1 da toeren lå helt krøkkete til også. Da ble jeg innstilt på at det skulle bli planlagt KS. For to uker siden lå toeren i hode, og lege 2 mente at vaginal fødsel kunne gå bra, men sa ingenting på at jeg ønsket KS. Denne uken var jeg hos lege 3 og da var det ikke noe spørsmål en gang, annet enn at vi går for KS neste uke.

Så sånn blir det her. Jeg har vært på infomøte om planlagt KS på sykehuset og er nå rolig og motivert for keisersnitt.Det virker ut som det kan bli en fin opplevelse Jeg har født før, og skulle gjerne gjort det igjen dersom ting lå til rette for det, men så setefødsel hører ikke med til det.

Jeg får KS på dagen 38+0. Barna er store og fine, og jeg tipper de bikker 3 kg begge to. '

Lykke til! Du er nok i gode hender på Riksen uansett hva du velger, og du har ennå god tid på å bestemme deg. (Og kanskje eneren snur seg også, det vet man jo ikke helt sikkert)

Skrevet

Jeg har også plutselig en i sete nå.. fra å ha to i hodeleie.. Det ble ikke nevnt noe om KS til meg da. Eneste legen sa var at jeg er lang, og har god plass i magen enda. (tolket det slik hen at det betydde at de enda kan snu seg)

Etter vi så det sist fredag har jeg jo falt og vært på ny UL hvor det ser ut til at tv2 har blitt tv1 og da har jeg plutselig en i hodeleie.. VELDIG spent på hva vi ser neste fredag på kontroll.. Hvem er TV1 nå - og HVEM HOPPER PÅ URINBLÆRA MI?? Akkurat nå føler det som om de tror det er en trampoline...

Skrevet

Jeg var i samme situasjon, og på RH (5 år siden) var det da ikke noe spørsmål om noe annet enn KS. De spurte om jeg ville føde vaginalt hvis TV 1 snudde seg. Jeg ønsket KS uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...