Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Jeg er gravid og tar permisjon fra høsten av da det ville være helt umulig å fortsette studiet med spedbarn. Jeg får vel fødselsstipend selv om jeg tar et års permisjon? Må jeg melde meg opp til eksamen? Hva med studiepoengene som er praksisrelatert, hvordan skal jeg kunne melde meg opp til de? Når er det lurt å søke fødselsstipend fra lånekassen? Jeg har liten peiling merker jeg..
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 dersom du har fått innvilget permisjon fra studiestedet ditt trenger du ikke melde deg opp til eksamener. har du ikke søkt permisjon vil jeg anbefale deg å gjøre det snart så har du det iorden. jeg venter barn i mai, og har fått innvilget permisjon fra juni08 til juli 09. har da muligheten for å ta eksamener dersom jeg ønsker det ved å betale semesteravgft og selv melde meg opp til de aktuelle eksamene på studentweb. fødselsstipendet får du uansett om du er i permisjon eller fortsetter på skolen, og søknaden sender du inn med engang barnet er født. det kreves fødselssattest vedlagt i søknaden, derfor må du vente til babyen er kommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå