Gå til innhold

Kviser og uren hud etter graviditet - alle gode råd mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Før jeg ble gravid hadde jeg ganske så fin hud. Fin under graviditeten også,- nå er gutten min 15 mnd. Og huden min er blitt skikkelig stygg! Kviser og uren hud,- det er som om jeg er 14 år igjen. Men jeg er jo 29!

Nå må jeg gjøre noe,- for dette er tydeligvis kommet for å bli. Jeg har mye større hormonsvingninger enn før, merker det på mens, humør...

Noen tips? Noen som har blitt "kvisetryne" etter graviditet?

Fortsetter under...

Jeg har blitt det også! Er pga hormonell ubalanse her, så lite å gjøre utvendig med det.

Har forsøkt mye rart, som regel blir det bare mer frustrasjon. De kommer jo pga hormonene mine som ikke er i balanse, det er ikke noe en rensekrem kan fikse... Dessverre!

Vet du, jeg var veeeldig plaget med det samme, prøvde alt av produkter som selvsagt bare gjorde ting verre!

Nå har jeg funnet det som virket for meg og det er Vichy normaderm produktene fra apoteket !

Jeg kjøpte Vichy milde rensemelk for sart og uren hud, og fuktighets kremen fra samme serie som heter soint hydratant anti imperfection.

I tillegg byttet jeg til ID bare minerals foundation pudder som gjør at huden puster bedre :)

Verdt å prøve ihvertfall! Lykke til :)

Håper det hjelper deg slik det gjorde meg :)

er du ferdig med å amme eller ammer kun litt så begynn på p-pillen. om du allerede går på p-piller bytt merke. jeg fikk ny p-pille av legen pga noen ekle bivirkninger av den forrige og hun sa de jeg fikk skulle være flotte mot kviser... Spør legen din. Husker ikke hva merket het akkurat nå da jeg ikke har hentet ut resepten enda.

Jeg har gått på p-piller i 10 år, men har masse blodpropp i familien (mamma, bestemor +++) så er ikke så hypp på de nå lenger. Nå er jeg jo blitt mor,- og vil jo ikke få blodpropp..... Tar litt mere ansvar for meg selv nå når jeg har en liten å tenke på. Før fyrte jeg immpå med p-piller og tenkte,- det går sikkert bra;) Og det gjorde det jo...

Annonse

Diane er det som er flott mot kviser.

Men det forutsette at man kan ta og tåler p-piller, noe en del av oss ikke gjør.

Mine kviser forsvinner ikke. 19 mnd siden fødsel her, mer enn før altså. :(

OK. Uansett er Diane også kjent for den gode effekten på kvisete hud da.

:D Men da er det vel flere typer. Har ikke satt meg veldig inn i dte, siden jeg ikke kan ta slikt.

Hadde samme greiene jeg også når jeg sluttet å amme snuppa.Jeg måtte bytte p-piller og så fikk jeg en krem av legen som het aberela.Den tørker ut huden så det så ut som jeg flasset litt i ansiktet,men smurte godt på med fuktighetskrem.Det gikk over da assa.Og bedre å flasse litt enn alle de kvisene!! bruker den faktisk av og til nå også når det dukker opp en og annen=)

Annonse

ikke bruk noe slags såpe i ansiktet. bruk rent vann. gjerne kaldt vann. det er mindre bakterier i.

jeg vasker med bomullspads,. jeg tar fuktighetskrem på en bomullspad og smører inn så jeg ikk etar på huden når den er vasket.

kjerringråd sier at man kan ligge med potetmel på kvisene over natten,

ikke bruk noe som inneholder parfyme!

drikk mye vann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...