Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #1 Del Skrevet 17. april 2008 Hei! Når man går på p-piller er det jo et hormon i disse som gjør at kroppen "tror" den er gravid. Når man virkelig ER gravid, er det jo hcg som måles i disse prøvene. Det jeg bare må få forsikret meg om, det er ikke hcg i p-pillene? Jeg ble gravid på første forsøk etter p-pille stans, men trenger at noen svarer meg på dette. Spørsmålet er altså, "Er det hcg i p-piller?" Takker for svar! :-) Ps: Jeg har ikke vært hos legen å levert urinprøve der ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*månestråle* Skrevet 17. april 2008 #2 Del Skrevet 17. april 2008 Er ganske sikker på at det ikke er HCG i p piller . Du er nok gravid. Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosica83 Skrevet 17. april 2008 #3 Del Skrevet 17. april 2008 Det er ikke HCG i p-piller. Pillene inneholder hormonene østrogen og gestagen. Disse hindrer at en eggløsning skal skje. Livmorslimhinnen påvirkes slik at det blir vanskelig for et befruktet egg å feste seg. Dessuten blir slimet i livmorhalsen mindre gjennomtrengelig for sædceller. Det er nok ikke slik at kroppen "tror" at den er gravid... Så du fikk ikke noen falsk positiv test. Gratulerer! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #4 Del Skrevet 17. april 2008 Tusen takk skal dere ha! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå