Julianne73-vilhababy Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Jeg satt inn to fine egg 3/4 og har testet positivt siden 12/4. 14/4 kom det litt brunt slim, dette har fortsatt siden. Innimellom er det også litt ferskt blod på papiret, men ikke så mye. Jeg har vondt i magen, mer enn vanlig mens, men har altså kun blødd litt, det er langt fra vanlig mens blødning. Jeg tok blodprøve den 15/4 som jeg fikk svar på i dag, HCG var på 79. Det sa sykepleieren på Riksen var bra, at den skulle være over 25. Jeg skal reise inn til Oslo i morgen for å ta ny prøve for å se om den har økt som tegn på fortsatt graviditet. Tror egentlig at dette ikke går dessverre. Jeg følte meg så heldig med positiv test, men klarer ikke å håpe særlig sterkt nå lenger. Noen som vet hva som er vanlig HCG på 12. rugedag?
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Jeg hadde hcg på 81 på dag 12, 6 dager etter hadde det sunket til 23 og 4 dager etter det startet blødningen... Håper det går bedre for deg og at hcg siger som den skal - lykke til! :-)
Julianne73-vilhababy Skrevet 17. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2008 Takk for info og lykkeønskninger. :-)
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Jeg hadde hcg på 39 på rugedag 14 og har en liten gutt i magen nå. Hadde og masse brun/orange utflod fra uke 5-6 og en stor blødning i uke 9. Alt gikk fint og gutten kommer om 10 uker. Så du må ikke miste håpet enda, dette kan gå kjempebra. Jeg hadde og masse mensvondt og murringer i flere uker, dette er helt normalt. Lykke til, skal krysse fingrene for at alt går fint:-)
Julianne73-vilhababy Skrevet 17. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2008 Tusen takk, så fantastisk å høre om!! Lykke til til deg også, tenk at du er høygravid og snart får se babyen din.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Hold motet oppe Julianne... dette skal gå så fint!!! Vær positiv og du er gravid det det motsatte er evt. bevisst!! oki?? Sender over en stooooor positiv klem...
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Jeg hadde en verdi på 111 på rugedag 15. Jeg har underkant av 9 uker igjen til termin nå. Jeg blødde en del fom rugedag 10 tom 7+4 så det trenger ikke ha noen betydning.
Julianne73-vilhababy Skrevet 17. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. april 2008 Motet er litt bedre nå faktisk. Tenk om jeg fremdeles er gravid! Det blir spennende hvordan HCGen er imorgen. Takk for så mye støtte og oppmuntring. Særlig oppmuntrende å høre om andre som har blødd litt og det likevel har gått bra :-)
Susie & Desembergullet Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Sender deg masse gode tanker, og så satser vi på at det går kjempefint med deg. Du har jo hatt fine HCG-verdier tidligere, det er veldig positivt. Lykke til i morgen!
Attekattenoa Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 Lykke til med blodprøven i dag, Julianne!!=) Krysser fingrene for deg!
♣ Christiane ♣ Skrevet 18. april 2008 #11 Skrevet 18. april 2008 Hei Håper virkelig at dette går veien for deg, og iom at du har satt inn 2 egg så kan det jo hende at det er det ene egget som har sluppet, men at det andre sitter som støpt Har hørt om flere som har fått litt småblødninger, men som fremdeles har fått vellykket resultat. Ikke gi opp ennå, og masse lykke til med ny blodprøve. Krysser fingrene for deg.
Julianne73-vilhababy Skrevet 18. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 18. april 2008 Hei, jeg synes jeg har fått litt gledelige nyheter idag på tross av at jeg fremdeles har vondt og blør litt. HCG har nemlig steget fra 79 til 192 fra den 15/4 til i dag altså tre dager. Det er litt lite i følge sykepleieren, dessuten dårlig tegn med friskt blod og smerter. Så jeg fikk råd om å være forsiktig håpefull, men at det kan gå galt.... Jeg skal ta ny blodprøve om en uke. Så fremdeles håp og fremdeles spennende. Jeg hadde nok egentlig trodd at HCG var fallende så jeg er positivt overrasket. :-) Jeg tror det er slik at HCG skal ca skal fordobbles hver andre dag. Hos meg er det nesten tre døgn mellom blodprøvene ble tatt. (Ikke helt tre døgn for jeg tok prøven i 14 tiden den 15/4 og kl 9.00 idag, den hadde jo kansje økt litt til dersom jeg hadde tatt den fem timer senere idag.....) Noen som vet noe konkret om hvordan HCG egentlig skal økes?
MK73 Skrevet 18. april 2008 #13 Skrevet 18. april 2008 Så flott! Da er det jo definitivt fortsatt håp! Jeg krysser alt jeg har for deg og spiren(e).
Attekattenoa Skrevet 18. april 2008 #15 Skrevet 18. april 2008 Alt håp er ikke ute, og ettersom HCG-verdiene ikke har sunket så er det fortsatt stor sjans for at du fortsatt har en voksende spire=) Kan ikke blødningene og smertene være at kanskje det ene embryoet har "falt fra"? Sa de noe om det? Lykke lykke til!!!=)
74skytte Skrevet 18. april 2008 #16 Skrevet 18. april 2008 Heisan! Jeg har vært borti masse surr med hcg stigning. Etter første forsøk fikk jeg hcg på 13 og det er verken eller. Måtte måle hver uke over en tid før den var i 0. Hadde frysefosøk nå i feb, og ble gravid. Hadde hcg på litt over 300 på rugedag 12, og det var visst bra. Noen dager etter fikk jeg en kraftig blødning, men bare en kveld, så var det borte. Jeg sjekket hcg igjen, og da var den bare på 350. Altfor lite stigning. Den skal visst dobble seg annenhver dag i begynnelsen. Fortsatte å tok blodbrøver, og neste var på 1400, neste igjen på over 2000, men de stusset veldig over den gangen med dårlig stigning. Da jeg var 7 uker på vei, fant de ut at jeg hadde en BO (tom fostersekk). Så det er greit å få sjekket stigningen. Men du har jo hatt en bra stigning, og det er mange som blør i svangerskapet, så dette kan fortsatt gå bra. Jeg skal krysse fingrene for deg for at spiren skal være der helt ut. XXXX Jeg fant en liste over hcg stigning. Typiske intervaller for s-hCG under svangerskap: Uke 3 = hCG på 3 - 40 Uke 4-5 = hCG på 40 - 300 Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000 Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000 Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000 Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000 Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000 (Uke 3 betyr 3 uker etter siste mens osv) Tolkning: Under 2. til 5. svangerskapsuke fordobles hCG-konsentrasjonen hver 1,5 døgn. Etter 5. uke forlenges doblingstiden til 2-3 døgn. Ved ekstrauterin eller abnorm intrauterin graviditet påvises lavere hCG-nivåer med en mer langsom stigning enn ved normale svangerskap. Fallende verdier sees ved fosterdød. Halveringstiden er ca. et døgn. Tvillingsvangerskap gir vanligvis høyere hCG-konsentrasjoner. Verdier under 5 betyr derfor "ikke gravid", eller at testingen er utført for tidlig
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 19. april 2008 #17 Skrevet 19. april 2008 Det er ingen fasit på hcg-stigning. Noen produserer sent hcg mens andre spretter den i været med en gang. Men hovedregelen er at den skal fordobles annenhver dag. Ta livet med ro og avvent til neste prøve du. Men pr dags dato er du i alle fall gravid :-)
Julianne73-vilhababy Skrevet 19. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 19. april 2008 Takk for info og oppmuntring! Her er det egentlig uendret. I natt ingen smerter eller blødning. Sto opp å tenkte jeg skulle ta det med ro, men så mye som skulle være gjort. Rakte derfor litt i hagen og lukte litt i blomsterbeddet. Fikk så vondt i magen, kjennes som verk i livmoren. Har nå sittet og lest litt, men det gir seg ikke. Skikkelig ekkelt. jeg tenker så mye rart.... Kan det være svangerskap uten for livmoren eller noe annet rart? Huff føles tungt å ikke kunne gjøre noe. Er redd jeg ikke blir bedre til mandag og må ringe å si jeg er syk igjen. Det er ikke lenge siden jeg var hjemme i nesten 2 uker på slutten av oppreguleringen og i forbindelse med uttak. Bekymrer meg dessuten så veldig fordi jeg skal på jobb intervju på onsdag. Huff det gjør så vondt så jeg må legge meg igjen. Men så godt det var å være innom her.
Julianne73-vilhababy Skrevet 19. april 2008 Forfatter #19 Skrevet 19. april 2008 Takk for info og oppmuntring! Her er det egentlig uendret. I natt ingen smerter eller blødning. Sto opp å tenkte jeg skulle ta det med ro, men så mye som skulle være gjort. Rakte derfor litt i hagen og lukte litt i blomsterbeddet. Fikk så vondt i magen, kjennes som verk i livmoren. Har nå sittet og lest litt, men det gir seg ikke. Skikkelig ekkelt. jeg tenker så mye rart.... Kan det være svangerskap uten for livmoren eller noe annet rart? Når jeg snakket med sykepleier sa hun ikke noe om at dette kun være bare den ene som falt fra. Jeg håpte i utgangspunktet litt på tvillinger, men med litt lite stigning er det kanskje ikke særlig realistisk lenger. Men jeg blir overlykkelig drsom det blir en baby Huff føles tungt å ikke kunne gjøre noe. Er redd jeg ikke blir bedre til mandag og må ringe å si jeg er syk igjen. Det er ikke lenge siden jeg var hjemme i nesten 2 uker på slutten av oppreguleringen og i forbindelse med uttak. Bekymrer meg dessuten så veldig fordi jeg skal på jobb intervju på onsdag. Huff det gjør så vondt så jeg må legge meg igjen. Men så godt det var å være innom her.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 19. april 2008 #20 Skrevet 19. april 2008 Jeg blødde fra rugedag 10, men hadde ingen spesielle smerter. Var mensenmurringer osv, men det er bare normalt fordi livmoren vokser og gjør plass. Fikk satt inn 2 egg og har ei jente i magen nå. Selv om du føler deg i fin form en dag så ska du alikavell slappe av og du burde uansett få deg en sykmelding frem til du vet hva som skjer. Jeg var sykmeldt hele veien så lenge jeg blødde,ikke sjans om jeg fikk jobbe. Er du i form på onsdag så er det ingen ting i veien for å reise på jobbintervju selv om du skulle være sykmeldt heller. Masse, lykke til og HUSK å ta det med ro i hele helgen! KLÆM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå