Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her er saken;

Jeg er student, far skal ha hele permisjonen. Saken er den at når han er ferdig med permisjonen (ut juli 2009) har vi flyttet, og han skal i ny jobb.

Det jeg lurer på er hvem betaler pengene hans i permisjonen? Er det arbeidsgiver eller nav?

Vet liksom ikke helt hvordan vi skal gå frem i forhold til arbeidsgiver, siden far skal slutte i arbeid iløpet av permisjonen. Må han evt arbeide oppsigelsestiden når permisjonen er over? Bør vi vente med å fortelle det til arbeidsgiver, eller bør vi være ærlige og si at far ikke er tenkt å slutte etter endt permisjon?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137491967-si-opp-eller-permisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om han sier opp jobben nå får han ett stort hull i cv sin og han mister 1 år annsinitet. Det er lurere å si opp jobben i permisjonstiden slik at oppsigelsestiden er i permisjonstiden. Om han har 3 mnd oppsigelse fra den 1.i mnd sier han opp litt over 3 mnd før permisjonen hans er over.

alle kan jo bestemme seg for at de vil jobbe med noe annet under permisjonen....;) gjør det dere,så får dere hvertfall det dere har krav på..'Ei jeg kjenner må gjøre det samme,hun er i mammapermisjon nå og etter fødselen vil hun ikke tilbake som elektriker når permen er over....

Takk for svar begge to:)

Ja, vi satt nettopp og diskuterte det... Når den tid kommer at han skal si opp, så kan vi jo bare si at det er noe vi har funnet ut av i permisjonstiden...

Uff, mye som skal ordnes og søkes og spørres og finnes ut av...

hehe ja vet alt om det....vi er i skikkelig knipe selv...styrer og ordner med nav pga sykmelding over lengre tid.så nå skal jeg bite tennene sammen å begynne å jobb litt igjen pga at vi skal snart inn å sette inn og da har jeg gått for lenge sykmeldt evt ved fødsel.uff eneste mulighet å få det vi har krav på...lykke til

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...