Gå til innhold

Typisk norsk

MenigMann

Anbefalte innlegg

Dette er mitt andre inlegg her. Min kone og jeg dro fra moder norges trygge armer og ut i den store verden for 10 aar siden. Vi venter barn og syntes det er fint aa kunne lese inleggene paa denne websiden. I den forbindelse har det ikke vaert til aa ungaa aa faa med seg de siste dagers inlegg her i forb. med ultralyd, ekspertsvar, hvem som har rett till saa svare paa ditt og hvem som har rett til aa svare paa datt, osv. Dette er for oss 100% norsk, og 100% kvalmende. "Du skal ikke tro du er noe". Dette er saa norsk som det kan faa blitt og det er derfor, blant annet, at vi dro utenlands og ikke vil hjem til norge annet enn paa ferie. Istedet for aa se paa en person som bruker sin fritid her for aa svare nyskjerrige og noen ganger bekymrede jenter som en ressurs saa skal denne personen skytes i senk, med mann og mus. Hva saa om det er reklame for en selv? Dette nettstedet tjener penger paa dere de ogsaa og det ved aa selge reklame. Jeg er selv godt trent i mitt yrke og svarer gjerne paa tilsvarende forum (jeg er fotograf i Italia) og aldri har noen sagt noe om at jeg skriver under med hvem jeg er og hvor butikken/studioet mitt ligger.

Hver glade for de raadene dere faar, helt gratis. Jeg syntes ogsaa at barnimagen.no burde sette pris paa at fagfolk bruker av sin egen fritid til aa svare.

Fortsetter under...

Typisk Norsk???

Ønsker du ikke å få svar av en som innehar riktig kompetanse? Drar du til en gynekolog med tenna dine?

Skjønner dere ikke at man ikke kan ta seg til rette og utgi seg og svare på noe man ikke har lov til?

Hva vet vel dere om han svarer riktig. Hvilken kompetanse har dere for å vurdere om det er feil? Skjønner dere ikke at vi må kunne stole på svarene vi får?

Når en som er utdannet til å ta røntgenbilder og ultralydbilder sSOM EN LEGE SKAL vurdere plutselig sitter og godsnakker med oss jentene her inne og vurderer funn fra Riksen osv. så er ikke jeg trygg i alle fall. Og med hvilken hensik med annet enn å få kunder?

TYPISK NORSK?? Takk gud for det!

Skal noen svare så får det være en som har kompetanse og ikke bare sjarme. Sånne er livsfarlig og SKAL stoppes!

Herregud hvor dumme dere kan bli!

Det er tydelig at det er én som er glad for at han ikke skriver her, for samme person poster oppkastet sitt på de andre innleggene her også. Det er tydeligvis en svertekampanje i gang, og nå har han jo stoppet.

Men han har vært tydelig på at han ikke er lege og jeg har ofte sett han be folk ta kontakt med lege/jordmor. Han har uansett ikke gjort noe som setter liv og helse i fare. Det forstår alle.

Det er sånne mennesker som holder Janteloven vedlike. Jeg synes innleggene er lattervekkende å lese. Kaller alle de andre her for dumme? Det er tydelig hvem som er dum, her. Du er som en rakett uten styrepinne!

Dessuten har han svart på innlegg her lenge før han startet sin egen klinikk. Og hvis han vil drive med reklame for sin egen klinikk, så er det vel bedre å skrive anonyme innlegg på alle foraene her inne om hvor bra klinikken han er? Men det er det nok av andre som gjør, heldigvis. Tror du alle disse bare er henført av sjarm og vennlighet? Det tyder jo bare på at det er sånt som er mangelvare i helsevesenet ellers, det.

Jøye meg....

Hva er dette for noe?

Er Dag Harald frosset ut fra forumet?

Og hvem er du?

Jeg har vært inne på BIM i over 3år. Jeg følger ikke med overalt og det er mange ting som går meg "hus-forbi", men jeg har enda til gode å oppleve av Dag Harald svarer på spørsmål som omhandler ting han hverken har lov eller greier på.

Jeg har aldri opplved en fagperson innenfor helse Norge og sitt felt som svarer så konkret og "lovlig" som Dag Harald.

Han påstår aldri noe, sender spørsmålene lett videre, ber jentene oppsøke kompetansen m.m.

Han holder seg laaaaaant innenfor grensen meg bekjent.

"Godsnakker med oss jentene"? Vel. lille "venn" - jeg kan garanterer deg at Dag Harald A L D R I har godsnakket med deg!

Dag Harald har heller aldri utgitt seg for å være noen annet eller mer enn hva han er.

Hvem og hva er du egentlig? Kan jo begynne å lure siden du føler deg så truet av Dag Harald...

Og du sier at en må ha kompetanse, ikke sjarme.... Hmmm, har du møtt Dag Harald du da kanskje?

Nei, om det er noen som er livsfarlige her og burde stoppes, så tror jeg nok du vet hvem jeg mener......ja, det er deg det.

Annonse

Jeg blir helt sjokkert over at noen skal henge ut Dag Harald på denne måten som er blitt gjort. Jeg har vært på klinikken hans, og der spurte jeg en del om ting pga engstelse. Han presiserte tydelig at han ikke hadde kompetanse til å svare på mine spm, men HVIS han hadde sett noe urovekkende eller noe han syntes så galt ut på UL der, ville han henvist meg til lege/sykehus for UL hos en person med rett kompetanse. Og hvis jeg fortsatt følte engstelse, måtte jeg ta kontakt med fastlegen min eller sykehuset der jeg skal føde. Dette synes jeg var et profesjonelt svar, og jeg oppfattet det ikke som om han heller skulle prøve å leke "vitende" om noe han ikke har utdanning innenfor.

Synes ærlig talt denne anonym som skal sverte Dag Harald kontinuerlig her inne bør gi seg. Vi har fått med oss poenget ditt, og det virker som du har en personlig konflikt med deg selv ang. Dag Harald og klinikken hans. Synes rett og slett du burde sende han en personlig mail og ta det derfra istedet for å hetse han ovenfor andre her inne som ser fram til 3D hos mannen, og nå får servert slike ting midt i fleisen her inne på forumet.

For det første har jeg ikke noen konflikt gående.

For det andre har jeg skrevet et innlegg her, så her er det fler enn meg som sier det samme.

Jeg synes ikke det er riktig at en fagperson sitter og snakker med en personlig tone som om vi var kjente og venner samtidig som han har oppnevnt seg selv som "panelekspert". Og da "stikk innom klinikken så skal vi se på det..."

Om ikke det er å gjøre reklame for seg selv så vet ikke jeg. Dette forumet skal være uten reklame. Og hvem vet kanskje han sitter her og er anonym selv?

For det andre så spør dere han om både mål, nyrebekken, hjerte og alt mulig annet som er funn fra fødselsleger. Når han svarer så gjør han en vurdering av både din situasjon og legens medisinske vurdering. Det har han ikke utdanning til og dermed er han ikke ryddig i sine svar.

Hadde han vært ryddig hadde han aldri gitt seg inn på denne ekspert rollen.

Jeg beklager derimot at jeg sier dere er dumme, men jeg er oppgitt over all reklamen DH har gjort for seg selv her inne.

Skulle alle drevet slik ville det blitt kaos og faglige diskusjoner mellom fagutøvere. Jeg er helt sikker på at han ville fått mange skarpe irettesettelser.

Det synes jeg ikke er er på palss i et slikt forum som skal være for oss jenter i mellom.

Jeg har fulgt litt med i denne debatten nå og synes tonen her inne er kvalmende.

Jeg var på ultralyd, 12 uker i går og var derfor inne på nettet og leste om ultralyd da jeg kom over alt dette.

Det er jo utrolig at man ikke skal få si i fra uten å bli angrepet av DH sine tilhengere. Jeg synes at Siri gjorde helt rett. Hans innlegg hører ikke hjemme her. Ønsker vi svar på slike spørsmål synes jeg det skal gå gjennom et ekspert panel hvor personen er ansatt av BIM og innehar riktig kompetanse.

Jeg fortalte gynekologen jeg var hos om hva som var gjort her inne og han bare måpte.

Han sa at man som helsepersonell ikke har lov til å ta seg til rette på en slik måte. Han sa også at en sonograf ikke har kompetanse til å vurdere alt som er gjort her.

Jeg fortalte da om spørsmål om leppe/gane spalte, tomme fostersekker, ph verdier i fostervann, BPD mål, vurdering av nakkefold fra RH, aborter pH i fostervann, ristet baby og mye annet.

Han sa at det er fint at Siri har stoppet han og at han ikke har lov å gjøre slike vurderinger!!

Dere burde heller være takknemlig for at noen har fått slutt på det.

Jeg har også sett litt på alle spørsmål og anbefalinger, flertallet er anonymt. Hvorfor skal noen legge inn 20 anonyme innlegg om hvor fantastisk Sandvika ultralydinstitutt er, dette stinker det snik reklame av.

Jeg synes heller dere skal få øynene opp for det som har skjedd her enn å angripe de som faktisk prøver å hjelpe oss. Siri hadde heller ikke stoppet han om det ikke var grunn til det, tenk over det.

Kunne ikke ha fått sagt det bedre selv, AnnaLena.

Godt å bli kvitt`n spør du meg.

Han har drevi å snikreklamert hele tida og brukt enkelte av jentene, sånn at de skal reklamere for han inne på de forskjellige forumene.

Det stinker juks og fanteri av han.

Håper han holder seg unna nå.

Jeg er enig i at innleggene hans kan oppfattes som (gratis)reklame for klinikken hans, og sånn sett har jeg forståelse for avgjørelsen om at han ikke skal svare på spørsmål her inne lenger.

MEN - og det må jeg bare understreke - jeg har ALDRI følt eller sett at han svarte på ting som gikk utover hans kompetanse som sonograf. Jeg har alltid følt at han oppførte seg på en veldig ryddig og grei måte, og det skal han ha all ros for. Han har aldri gitt seg ut for å ha kompetanse som lege og/eller jordmor, og har alltid vært flink til å be folk kontakte fagpersonell hvis nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...