Julebaby :) Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Jeg har kjøpt meg garnier nutrisse cream, og tenker farge håret hjemme... står ikke noe på pakken om graviditet og farging, noen som har noen formening om dette?
Gjest Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Hei Jeg jobber som frisør,og har blitt lært opp at dette IKKE er farlig eller skadelig for verken deg eller fosteret Fra gammelt av var fargene mye sterkere og sånn,og det var en større risiko for barnet. Men nå idag forskes det hele tiden på å finne bedre og mer pleiende farger,som skal være bra for alle Farg håret du
elisa1981 Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 det skal du ikke være redd for. Det er så sjeldent at det ikke har noen betydning. Jeg er frisør selv, og står i de gassene mye, men det går bra. Men man skal selvfølgelig ikke overdrive...
Gjest Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Det eneste som kan skje er at fargene KAN bli annerledes enn hvordan du vil ha den.. Hormonene kan "ødelegge" litt for deg Men dette er mest "vanlig" når man ammer Lykke til
Julebaby :) Skrevet 17. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2008 Åh, tusen atkk for svar! Da farger jeg håret da Håper det blir fint! hihi
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Jeg var nylig innom en Vita-butikk og kjøpte den hårfargen jeg alltid har brukt. Jeg spurte ei ung jente bak disken (trodde egentlig ikke hun visste, men), og hun svarte at det er trygt så lenge man ikke overdriver. Altså ikke oftere enn hver 6. uke ca. Åsså sa hun at det var best å vente til etter de 12 første ukene var over. Synes dette hørtes fornuftig ut Som elisa1981 også sier, så er det jo bra å ikke overdrive.
Fjellprinsesse Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Nå skal ikke jeg ødelegge gleden, men jeg ville aldri farget håret kjemisk når jeg var gravid. Men - jeg ville aldri farget håret kjemisk uansett, så det... Helt rene plantefarger er tingen! :-)
håp_84 Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 er sjøl frisør og farger håret på mange gravide ofte så kos deg med farginga:)
susemor666 Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 Gjør ingenting om du farger håret ditt når du er gravid=)
Fjellprinsesse Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 Jeg blir vel kanskje oppfattet som en aldri så liten bitch nå, men... Kommersielle hårfarger, også de som brukes hos frisør, inneholder meget sterke kjemikalier. Jeg farget håret kjemisk i mange år inntil for noen år siden, og samtlige frisører jeg var hos sa til meg at "Nei, da - det er slett ikke farlig. Fargene vi bruker nå er så milde så det skader ikke håret slik det gjorde før". Allikevel ble håret mitt mer og mer elendig, og til slutt gikk det opp for meg at det var all fargingen som tilslutt hadde ødelagt håret mitt helt. Bare tenk hvordan disse fargene lukter! Lukter dette som noe du ville anbefale gravide å smøre inn kroppene sine med? Husk at alt vi smører på kroppene våre (hår og hodebunn iberegnet) absorberes av kroppen og tas opp i kroppens indre system. Man kan faktisk spontanabortere av å bruke enkelte essensielle oljer når man er gravid! Dette er naturlige planteessenser, som blant annet brukes innen aromaterapi, og enkelte oljer frarådes på det sterkeste når man er gravid. Så hva da med disse sterke kjemikaliene som finnes i kommersielle hårfargeprodukter? Det var også et tidspunkt da forskere spiste DDT for å demonstrere hvor ufarlig dette stoffet var. Det er faktisk helt sant, forskerne som utviklet og anbefalte DDT blandet inn giften i grøt og spiste det for å demonstrere hvor ufarlig det var. I dag er DDT anerkjent som et av de giftigste stoffene vi har, og er totalforbudt i store deler av verden. Som sagt ville jeg aldri ha farget håret kjemisk når jeg var gravid, men jeg ville jo ikke gjort det om jeg ikke var gravid heller. Beklager som sagt hvis jeg fremstår som en bitch nå, men jeg synes disse tingene er noe man iallfall kan tenke over.
Sola mi:) Skrevet 19. april 2008 #11 Skrevet 19. april 2008 Ang oljer brukt i aromaterapi, såkalte eteriske, så er det flere som ikke skal brukes når man planlegger graviditet eller er gravid. Oljene kan feks være vanndrivende, krampefremkallende etc, noe som KAN virke uheldig inn på en graviditet og et foster. (Det skal også nevnes at noen eteriske oljer kan virke inn på feks barnløshet) Dette er imidlertid dokumentert og noe som står i fagbøker til hudpleiestudenter og noe som alle som driver innen faget skal vite. Men om kjemiske hårfarger hadde vært skadelig for et foster og man hadde kunne dokumentert skadene av dette, ville det vel vært frarådet av alle frisører og utsalgsteder av disse produktene??
Fjellprinsesse Skrevet 19. april 2008 #12 Skrevet 19. april 2008 Ja, la oss inderlig håpe at hvis det virkelig hadde vært skadelig så ville de ha vært frarådet. Men jeg klarer liksom bare ikke helt å stole på de kommersielle interessene når de hevder at ting ikke er farlig, for intuisjonen min, og logikken min, sier meg at det ikke er heldig. Som jeg nevner i innlegget mitt ovenfor - bare LUKT på disse kjemiske hårfargene - lukter dette som noe du ville ha smurt inn din gravide mage med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå