ElleL Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Jeg fikk anbefaling fra Dr. Lindenberg i dag om kort antagonistbehandling med 250 IE FSH fra 3. dagen. Hvilken medisiner er det da snakk om og hva i all verden blir kostnaden? Er det bare en type medisin eller trenger jeg flere typer? Er 250 IE mye?
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Hei, ElleL. Har du blitt behandlet med noen hormoner før? Og har du regelmessig syklus? Jeg regner med at du skal gå på hormonsprøyter, og da har du tre valg: Gonal-F, Puregon eller Menopur. Prisene på de tre varierer. Gonal-F og Puregon koster omtrent det samme, mens Menopur er halve prisen. Puregon og Gonal-F kommer derimot i ferdigfylte penner med tynne nålespisser. Jeg vet ikke din bakgrunn, men hvis du produserer egg til vanlig høres det ut som en høy dose hvis du kun skal insemineres? Eller er det snakk om IVF? Hvis du ikke vet hvordan du reagerer på hormoner er det kanskje litt mye..? Vi holder på med IVF-behandling, og min kone ble kraftig overstimulert med kun 100 I.E Puregon. Kunne faktisk blitt farlig! Men hun er visst en av de "vanskelige". Tror nok du skal stole på legen, for de vet best. Men hvis du synes dosen er litt høy, så snakk med han/hun! Lykke til uansett
ElleL Skrevet 17. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2008 Skal prøve å være litt mer presis:-) Jeg skal starte på mitt første IVF-forsøk, har aldri vært på hormoner før, produserer egg, har regelmessig syklus og egentlig ikke noen andre problemer enn at jeg ikke har lykkes å bli gravid på fem inseminiasjonsforsøk. Jeg syns i utgangspunktet 250 IE virket litt mye. Jeg har jo lest om flere som har 100 og 150 så jeg lurer veldig. Hva annet enn de tre medisinene ovenfor må jeg ta?
Chaiemae Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Spennende med IVF da ElleL. jeg har jo to korte forsøk bak med på Nordica og brukte da Gonal-f (virker som Nordica ofte bruker det) 225 ie til å begynne med før jeg måtte over på 300 ie. Det du da trenger i tillegg er sprøyter for å hindre eggløsning, f.eks orgalutran og eggløsningssprøyte f.eks ovitrelle. Det som er dyrest her er gonal-f somkoster nesten 4000 kr for 900 ie. Det kommer litt ann på hvor mange dager du trenger det, så det er vanskelig å si noe eksakt beløp. Jeg har gått på gonal-f i 14 dager på mine forsøk. Etter egguthentingen får du tre esker med progestan utlevert på Nordica. Tror de kostet 750dkr til sammen.
Chaiemae Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Glemte å skrive det men jeg har vel brukt rundt 15000 kr i med. pr forsøk.
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Hei, igjen. Jeg har kun vår erfaring og gå ut ifra, og som sagt ble 100 IE ALT for mye for min kone, så vi må redusere til 50IE neste gang. Det er svært individuelle forskjeller, så ikke vet jeg. På felleskatalogen står det at startdosen BØR være 50 IE, for deretter å øke dosen hvis man ikke blir stimulert. Men, det er sikkert bare i teorien. De fleste leger tar vel sjansen på høyere doser, så det ikke skal gå så lenge.. Er jo litt opptatt av dette, siden det ikke går bra i alle tilfeller.. Lykke til, uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå