Resilience Skrevet 18. april 2008 #26 Skrevet 18. april 2008 Mannen min fridde med en superfin ring i hvittgull med en akkurat passe stor diamant i, aner ikke hva han betalte. Sammen plukket vi ut gifteringer, og gikk for helt glatte kantete ringer i hvitt gull, litt bredere enn vanlig. Tror vi betalte 5-6000 for begge. Jeg bruker begge mine ringer hver enste dag og det var viktig for meg at ringene tåler det. Men det er mange som bruker gifteringene som forlovelsesringer og får dem gravert til bryllupet, og tar dem på for første gang med graveringer på bryllupsdagen.
Gjest Skrevet 18. april 2008 #27 Skrevet 18. april 2008 kjøp det du/dere synes er finest. alt må ikke vært dyrt og råflott hele tiden, det er symbolikken som er viktig synes jeg. vi forlovet oss uten ringer, og da datoen nærmet seg, kjøpte vi helt enkle gifteringer i hvitt gull som vi graverte. kostet rundt 5000 for begge, tror jeg. tok dem på oss for første gang foran dommeren på tinghuset.
Gjest Skrevet 18. april 2008 #28 Skrevet 18. april 2008 Jeg bruker blanke metallfarger på smykkene mine isteden for gult gull fordi jeg synes jeg kler den fargen best. Når det kommer til valget mellom sølv og hvitt gull er jeg ganske praktisk anlagt. Hvis du har smykker av hvitt gull må du levere dem inn til gullsmed hvis du vil ha dem skinnende igjen, mens sølv kan du pusse selv. Jeg er derfor omhyggelig med å si til kjæresten min at sølv er mer praktisk for meg når det nærmer seg jul og bursdag, dette har han selvfølgelig ingenting i mot Hvis du ser en ring som du liker synes jeg du skal gå for den. Det er ikke noe poeng i å bruke mer penger på et smykke bare fordi det i noen sosiale sammenhenger blir ansett som penere med dyrere metall/steiner.
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 18. april 2008 #29 Skrevet 18. april 2008 Jeg har forlovelsesring som jeg fikk da han fridde. Det året vi var forlovet var det bare jeg som hadde ring. Begge har giftering. Høres kanskje litt makabert ut, men dersom han eller du har mulighet til å arve en ring fra avdøde beste/oldemødre er jo det veldig fint. Tillykke med forlovelsen
Gjest Skrevet 18. april 2008 #30 Skrevet 18. april 2008 Da vi forlovet oss i januar, fikk jeg en ring i hvitt gull med fire små diamanter på. Helt enkel, men likevel en kjempenydelig ring:) han har ikke noen ring nå, men det kjøper vi når vi skal gifte oss neste år. Da tenker jeg vi går inn på www.lykkeringene.no og lager våre egne. Helt genial side!! Når det gjelder pris og utseende og alt, tror jeg du bare må finne ut hva du liker og gå for det, uten å tenke på hva som er "vanlig":) Lykke til både med ringe-jakt og forlovelse!
mastermind Skrevet 18. april 2008 #31 Skrevet 18. april 2008 Vi har samme ringene nå etter vi er gift som vi hadde da vi var forlovet. Helt vanlige gullringer. Vi har gravering på utsiden og innsiden, navn utenpå og dato inni. Har da to datoer inni. Men om dere vil ha egne forlovelsesringer så trenger det jo ikke være gull. Det er jo ment som et symbol, og det er jo for dere selv dere har de, ikke for alle andre. Gjør slik dere vil!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå