Gå til innhold

Forlovelsesring? Må den være gull og dyr? Mange svar ønskes...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer...for jeg har sett meg ut en kjempe flott ring i sølv med zirkonia stein... som ikke er spesielt dyr..rundt 500-1000

De flotte i hvitt gull er jo råådyre... og jeg vil ikke bruke så mye penger på en ring... (vi har felles økonomi) og herre ringene i hvitt gull ligger fra 1500,- og oppover og det er ikke så galt...så den er ok:) men dameringene er jo helt oppi 5000 - 10 000,- og jeg vil ikke bruke SÅ mye penger på en ring.

Har allerede en alliansering i hvitt gull, så hadde sett for meg noe annet!

Vet dere om deres var dyr? Sølv, gull eller hvitt gull?

Er det noen uskrevne regler for forlovelsesringer??

Og har dere en forlovelsesring og en giftering??

Skrevet

ringene våre er i gull og enkle, med rundkant inni.

Ser fler og fler kjøper diamanter på ringene..

Men syns det blir for glorete. Så her går det i tradisjonelle gullringer til oss begge.

Hans har større bredde på ringen, fordi han har kraftigere hender enn meg.

Betalte 2700 for begge med gravering

Skrevet

Vi har nylig forlovet oss og skal gifte oss neste år.

Vi har ingen forlovelsesringer! Har tenkt å vente med ringene til vi skal kjøpe gifteringer.

Skrevet

Har to ringer i gull(forlovelsering og giftering) Veldig enkle fine ringer(noe annet passer ikke meg) ikke mer en mellom 2000-3000 stykk. Gå på Bjørklund og se på en serie som heter Duett, kjempefine ringer

Skrevet

Hei :)

Vi forlovet oss for snart 5 år siden,og da var jeg bare 17 år. Jeg var student,og hadde nesten ikke penger, så det var bare sambo som tjente penger ;) Og, siden jeg var såppass ung,og vi hadde bare vært sammen i to år, ville vi ikke bruke alt for mye penger på en ring. (i tilfelle det skulle skje noe) Tror vi betalte under 2000,og det var for begge to ;) Det er vanlig gull, med noen "utskjæringer" ;)

Nå er vi kommet så langt at vi skal gifte oss neste sommer,og da vil vi kjøpe nye ringer, som er litt dyrere..for de ringene skal vi jo ha resten av livet :)

Men..jeg tror ikke det er noen regel for disse forlovelses ringene..bare kjøpe par,for de skal jo være like ;) Hvitt gull er jo kjempedyrt,så hadde ikke gått for det om jeg var deg ;)

På aseco er ringene kjempebilling i forhold til Mestergull f.eks ;)

Vet ikke om du ble noe klokere på dette,for jeg snakker så mye i rundt meg selv for tiden :) hehe.. men,MASSE lykke til ihvertfall :)

Skrevet

Takk for tips ja:) Men jeg personlig liger ikke gult gull så mye... så det må bli sølv eller hvitt gull...

Men takk for tips!!

Skrevet

Hvordan ble dere forlovet da? Spør fordi det virket som en god ide.. og vente med å kjøpe ringer til bryllupet... kunne tenkt meg å gjort det også!!

Skrevet

Jeg fikk ring da mannen min fridde, den er i hvitt gull med en liten diamant. :)

Gullringer satte vi på i kirka.

Skrevet

Våre ringer kosta ca ingen penger og er i sølv. Min har en en liten stein som ekstra pynt. Jeg liker ikke gull og diamanter og glitter og stas, så vi kjørte veldig enkelt. Tror vi brukte 500 kr tilsammen.

Skrevet

Vi har i hvitt gull, og med gravering tror jeg det kom på ca 3000,-...

Så trenger ikke være sååå dyrt =)

Men er jo du selv som velger forlovelsesring anyways =)

Skrevet

Nei jeg syntes ikke verken forlovelse ringer eller gifte ringer må være dyre... Det er opp til hver enkelt hva de liker å vil ha og vil ønske å prioritere å bruke penger på. Vi hadde ikke så god råd da vi forlovet og giftet oss.(samme året bare ett godt halvt år etter forlovelse giftet vi oss. )

Så vi kjøpte helt enkle gull ringer. Har gravert inni ..din..og forlovelse dato og etter vi giftet oss satte vi inn den datoen også. Så vi bruker den samme ringen til begge deler.. Så tenker jeg heller at om noen år kanskje til 5 eller 10 års bryllups dag så kan mannen kjøpe en fin ring til meg, han ønsker seg jo ikkje flere ringer..

Tror ikke det er noen regler egentlig for hvordan ting skal gjøres.. Iallefall ingen regler som gjør noe om dere "bryter" dem.. Hvis du skjønner.. Jeg har hørt at før så var det vanlig å gifte seg senest ett år etter en forlovet seg. Ellers betydde det ulykke. Det tror jeg ingen tenker på nå.. Før var det vel heller ikke vanlig at dama fridde, eller folk blir enige.. Men ting er jo stadig i forandring..

Lykke til med forlovelse og planlegging av bryllup:)

Skrevet

Jeg har sånn allianse-ring (tror jeg det heter) - vanlig gullring med 3 steiner (diamanter?) i, og det er sånn at man kan sette i flere om man vil det...

Til mannen kjøpte jeg (vi kjøpte ring til hverandre som vi holdt hemmelig for hverandre) en helt vanlig gullring som kostet 1500.

Vi er verken "pyntete" av oss, noen av oss, og heller ikke har vi behove for å ha en ruvende og dyr ring. Føler poenget er selve budsakpet man gr til hverandre, med å love hverandre troskap, og da blir det feil for oss å bruke masse penger på ringer.

Vi har ikke gravert inn i ringene våre enda, kommer til å gjøre det når vi en gang i fremtida gifter oss, og bruker forlovelsesringene som gifteringer også.

Skrevet

har 6 mm brede gullringer. betalte 3000 for begge, inkl gravering. veldig fornøyd :)

Skrevet

Hvis dere har muligheten så anbefaler jeg dere å kjøpe ringer i Sverige. Billigere der.

Skrevet

Vi skal gifte oss neste sommer. Når sambo fridde fikk jeg en ring i hvitt gull med zirkonia i, kosta vel rundt 1000 kr. Skal kjøpe oss enkle ringer i gult gull eller hvitt gull og ha de både som forlovelsesringer og gifteringer.

Se på www.lykkeringene.no, der er det mange alternativer og flere farger. Du kan designe din egen ring innenfor ditt busjett:)

Bortsett fra dette mener jeg at du kan bruke akkurat de ringene man vil, både til forlovelsesring og giftering. Ingen regler der. Vet at helt enkle ringer i gult gull kan fås svært rimelige, helt enkle i hvitt gull trenger helle rikke å være så dyre, mtp på prisen på den jeg fikk i alle fall:)

Skrevet

Forlovelsesringen min er i hvitt gull med liten diamant på...så liten at folk flest ikke skjønte at det var en forlovelsesring, hehe =P Den kosta ca 1600,-. Har også brukt samme ringen som giftering, og nå om en måned(når jeg har født) får jeg den tilbake med 3 ekstra bittesmå(de minste de hadde!) diamanter i - ett for hvert barn =) Gubben har en enkel gullring, husker ikke hvor mye den kostet.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg er av den oppfattingen at enten så kjøper man ringer som også skal brukes som gifteringer, og da blir det ordentlige gullringer (evt hvitt gull)

Ellers så kan man ta en hvilket som helst ring dersom man ikke skal bruke den samme som giftering :-)

Men smaken er som baken :-)

Skrevet

Vi hadde ikke forovelsesringer.

Men vi kjøpte spesialdesignede gifteringer i Danmark.

Det finnes INGEN som har like ringer som oss:)

De er i sølv, hvor have ringen er oksidert så den er sort, den andre delen er vanlig søvfarget og midt på foran er det en pitteliten stripe i hvitt gull...

Vi er superfornøyd!

Skrevet

Vi har helt enkle forlovelsesringer i hvitt gull, med en bitteliten stein i min. Vi ga rett over 4000,- for to ringer. Vi skal bruke de samme ringene den dagen vi gifter oss. Eneste vi gjør da, er at vi setter i to bittesmå steiner til i ringen min. Og så graverer vi inn datoen for bryllupet. Nå står det kun "Din xxx" i hver av ringene.

Skrevet

Vi betalte vel drøye 2000,- for våre tilsammen. De er enkle i hvitt gull min er 4 mm hans er 3 mm med sisseleringer langs kantene. De kostet vel 1900 ca, men iom at vi har håndskriften vår inngravert så kostet det endel ekstra.

Det behøver jo ikke å være så dyrt :)

Gjest leelu25 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

vi har forlovelsesringer i sølv.. enkle, søte :)

Driiitbillig begge to. De dyre ringene kjøper vi når vi gir hverandre ja :)

Vi driter ikke penger heller da :)

Skrevet

Jeg fridde på tirsdag og vi titter nå på forlovelsringer, de vi miuligens ønsker oss vil komme på ca 500kr tilsammen. Men dette er da forlovelsesringer, og jeg tror nok vi heller bruker litt mer på gifteringer når vi kommer så langt. Noe som tåler litt mer og!

De vi ser på nå er i sølv, men kanskje vi skal legge mer i og bruke gull og hvitt gull??!!! Hvem vet :P Vi håper på å få ett bedre bilde av dem snart enn det vi så på nett så vi får bestemt oss ;)

Skrevet

Det finnes en gullsmedkjede som har forlovelsesringer for rundt 700 kr pr par. Vanlige enkle gullringer. Min bror og hans forlovede kjøpte ringer i sølv, ganske billig på samme nettside der jeg fant våre. Jeg og min forlovede har ringer i gult og hvitt gull som er skjært diagonalt/tverrskjært om du skjønner. Så delingen er skrå. Min ring har en liten diamant på. De kostet oss 2700 inkl. inngravering og frakt. Fant de på en nettside som har utrolig mye fint og ikke minst billig!

www.chanti.no

Har ikke sett noen i det hele tatt med like ringer som oss. De ser veldig enkle og vanlige ut, helt til du studerer på nært hold. :) Vi kommer mest sannsynlig til å ha nye til bryllupet. Enkle gullringer mest sannsynlig. :)

Skrevet

Mannen min fridde med billige tynne gull ringer, og når vi giftet oss kjøpte vi dyrere ringer. Når han fridde hadde jeg sagt ja, uansett ring eller ikke:) i bruker bare gifteringen. Jeg tror dere kan bruke hva dere vil:) Gjør det som føles riktig for dere!!

Skrevet

Da samboeren min spurte om jeg ville forlove meg med han, hadde han kjøpt en sølvring med to zirkoniastener og en perle som en midlertidig ring. Han hadde ikke hatt mulighet til å kjøpe "ordentlige" forlovelsesringer akkurat da og dessuten ville han at jeg skulle være med på å bestemme hva slags ringer vi skulle ha. Vi vurderte å få spesialdesignet to sølvringer i den lokale sølvsmia, men vi endte opp med et par ringer i gult gull. Jeg nekter å ta i mot diamanter.. Jeg tror ikke jeg ville klart å bruke en ring daglig dersom det var en diamant i den. Ikke synes jeg diamanter er spesielt fine heller. Jeg vil heller ha en fin, blå safir jeg =)

Det er flere årsaker til at vi valgte å gå for de ringene vi valgte oss ut. Grunn nr 1 er at samboeren min arbeider med lafting og restaurering av gamle bygninger, så han trengte en ring med litt avrundet kant. Og pga hans yrke gikk vi bort fra sølvringer fordi sølv blir fortere slitt enn gull. Og hvitt gull har jeg vel egentlig aldri hatt sansen for =/

Vi endte opp med et par ringer i serien "Snorre", hvilket er ringer som har et norrøntinspirert design. Utenpå ringene våre står det "Kys mig" i runer =) Jeg mener å huske at ringene våre kostet ca 2700 kr. For paret, ikke pr. stk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...