Gå til innhold

Sykmelding / frisk

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan er det med formen om dagen?

Jeg er i uke 23 nå, har jobbet 100% hele veien, og gjør det fremdeles. å merker jeg at jeg begyner å bli sliten i ryggen og hele kroppen etter en tøff uke med stress og pes på jobb...

Er det noen som er sykmeldte feks 20-40% pga slitne el.l. her...??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137491591-sykmelding-frisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, jeg er sykemeldt 40%. Er i uke 25...snart 26...og sleit veldig med utmattelse, kvalme og hodepine en periode. Etter at jeg har fått to dager i uken til å roe meg helt ned på, så føler jeg meg mye bedre. Det hjalp både meg og omverdenen at jeg får slappet av litt.

Det anbefales til dere der ute som føler at dere går på "reservetanken". Det å være gravid er ingen sykdom, og vi er ikke syke....derfor fikk jeg litt dårlig samvittighet da sykemelding kom inn i bilde. Men, jeg skal tross alt bære frem et barn, og føler at det er mer viktig at jeg gjør det så bra som mulig enn å måtte leve opp til andres forventninger hele tiden. Min baby er viktigst....

ble 50% sykmeldt i går, har jobbet 100% før dette! er i uke 22.

jobber som sykepleier og har nok overdrevet jobbingen, for nå er jeg helt utslått, masse vondt og ubehag.

hadde veldig dårlig samvittighet ovenfor jobben, men samtidig så må jeg bare fortelle meg selv at det er det riktige for meg og for barnet.

Hei jeg er sykemeldt 100% frem til 3 mai, men regner med å kunne jobbe i 40% etter dette. Vært mye kvalm, trøtt, blodtrykk, sliten og svimmel. Legen min sier at jeg nå må tenke på meg selv og ALLER viktikgst barnet:)

Etter at jeg har sykemeldt meg har jeg fått roet ned, og ser ut som hvile er riktig gitt, selv om jeg hater å ha måttet bite i det sure eple og ikke være på jobb..en tung avgjørelse gitt:/

Annonse

Hei !

Er i uke 24 og har vært aktiv sykemeldt i 2 mnd - Er i kjempefin form men jobber som skiftleder på et lager hvor man jobber 3 skift og med fysisk tungt arbeid.

Bedriften skal finne en lettere arbeidsoppgave for meg og kun dagtid - går ikke akkurat fort fremover , men jeg nyter våren og denne deilige tiden - så jeg ringer dem ikke akkurat ned -

Denne tiden vår er så kort at hvis dere sliter masse ville jeg gjort alt for å få sykemelding uten noen som helst dårlig samvittighet-

Ha en fin fin vår !!

Hei.

Måtte selv bite i det sure eplet, og be om 50% sykemelding i forrige uke. Jeg er Daglig leder i bokhandel, og her er det ikke mye som passer for gravide! Tunge løft og mye ståing har ført til bekkenløsningsproblemer, slik at jeg ikke engang kunne stå å lage middag når jeg kom fra jobb.

Men etter en uke, med 50%, er det ikke noe å lure på lenger. Nå har jeg faktisk overskudd til annet etter jobb. Utrolig deilig å kunne være seg selv, også etter jobb, og spesielt nå når våren er her!

Vi kvinner må passe på oss selv og barnet(a) våre!

Lykke til alle, som er i "samme" situasjon!

Thea

Jeg skulle gjerne vært i arbeid, men nå har det seg sånn at jeg så og si hittil i svangerskapet har vært sykemeldt hele tiden. Først pga. hypermesis hvor doskålen ble min beste venn.. :-(

Så i all spyingen fikk jeg itillegg kynnere veldig tidlig og i uke 13 begynte de å gi nedpress. Jobbet litt 50% men måtte gi opp etter et par uker for det ble verre og verre. Fikk ikke jobbe mer etter det. Har godtatt at jeg ikke skal jobbe mer og tar jeg det med ro, så roer kynnerne seg , men kun en butikktur gjør at jeg får kraftige kynnere.

Bekkenløsningen er bare en liten skygge i firhold til kynnerne,selv om jeg såvidt klarer å gå til tider.

Men til tross for alle plagene så er resultatet verdt alle plagene:-)

har vært 40% sjukmld siden uke 9.pga hypermesis. doskåla er min bestevenn også. nå kaster jeg ikke opp så mye lenger, men er utrolig kvalm. nå merker jeg også at bekkenet er ømmere samme med rygg å ben ( legger) .siden jeg er frisør så sier jm at jeg ikke skal satse på å jobbe mer enn d jeg gjør nå.d er et tungt yrke med mye ståing .men folkens husk at vi må være nøye med gode sko!! veldig viktig

Godt med sånne tilbake meldinger!! Jeg er jo ikke syk, men jeg blir så sliten etter noen av de tyngste dagene på jobb - at jeg blir helt apatisk hjemme. Bare står på kjøkkenet med tekoppen min og griner... :/ Fikk kjeft av kjærsten min da, beskjed om å ringe legen!

Skal dit 14. mai på neste kontroll, får se om jeg må ringe før det. Få en 40% så jeg har et par dager å hente meg inn på.

Nå er jo ikke alle dager like tunge heldigvis!

Også hjelper det å høre at andre også trenger det!

Tusen takk jenter! :)

Hei,

Jeg jobber femdeles 100% menhar en stort sett stillesittende jobb med muligheter for bevegelse sá det gár greit selv om jeg merker jeg er mer sliten og kanskej kunne tenkt meg noen faerrre timer i uken. Jeg har spurt legen om det finnes %vis sykemelding her i Spania (hvor jeg bor) og det gjór det ikke, sá her er det 100 eller 0! Sá vaer glad dere kan ta det mer med ro og samtidig ha noen timer pá jobb om dagen, for mitt alternativ er á vaere litt syk pá jobb eller litt til ganske frisk hjemme! Forelópig foretrekker jeg á jobbe for det betyr at jeg er i ok form, og det skal jeg vel bare vaere glad for!

Lykke til og kos dere med magen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...