oftebustat Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Våkna inatt og måtte på do, hvilket ikke er uvanlig. Da jeg stod på badegulvet begynte det å renne nedover, bare helt sånn. Så stoppa det. Jeg ble så paff... Tørka det opp og satte meg på do og tissa. Gikk og la meg, og da begynte jeg å tenke ; var det vannet som gikk? Lå en halvtime og prøvde å kjenne om jeg kjente rier eller noe.Ble ikke så veldig klok så jeg stod opp og begynte å pakke bagen. I tilfelle noe skulle skje. MIn mann, som for tiden er henvist til å sove i stua ( lillemor kommer inn hver natt og jeg klarer bare ikke ligge tre stykker i senga), våkna og han syntes jeg skulle ringe føden. Det gjorde jeg, og vi dro. Ble møtt av ei super jordmor, som viste seg å være hun som tok imot lillemor for 3,5 år siden. Helt super er hun Lå med ctg ei stund og vi prata massa med henne. Hun leste journalen fra sist fødsel og sa at hun også ville ha tatt ks hvis hun hadde vært meg Det var så godt å høre !!! Og hun sa det motsatte av det legen min på s.huset hadde sagt, nemlig at setefødsel ikke er så vanlig lenger. Og spesielt ikke når det er to, og de ligger sånn som mine. Håper hun er på vakt når de skal ut Det kom en lege, ei litt rar dame. Og skulle ta en slags gu, det var VONDT. Med spetel og greier, men hun ga seg fort. Det var så trangt. Og jeg har aldri hatt problemer med gu, synes ikke det er vondt vanligvis. Uansett, hun tok ul og en kjemisk test, og det var ikke vannavgang. Var hjemme igjen kl 06 og har sovet til nå Nå skal jeg iallefall pakke den bagen min ordentlig, blir spennende å se hva jeg egentlig kasta i den inatt, he he. Nå er det uansett bare 11 dager til planlagt ks, så jeg begynner å se slutten
Annkimor Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 WOW... Snakk om spenning i hverdagen.... Lykke til videre, og håper du får go`jordmora :-)
Sol med 2! Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Spennede! Bedre med en tur for mye enn en for lite! Jeg tror vel at legen skulle sjekke om du hadde åpning. Det kan visst være ganske ubehagelig når man ikke har det. Lykke til med de siste 11 dagene. Vi får håpe det ikke blir noe mer dramatikk ;o)
oftebustat Skrevet 18. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2008 Det var ikke det hun skulle, for det sa hun etterpå at hun ikke gjorde siden jeg allikevel ikke skal føde dem vaginalt. Hun skulle sjekke om det rant fostervann, tror jeg. Sist fødsel sjekka de åpning og strippa meg mange ganger, og da synes jeg ikke det var vondt. Jeg tror det er så ømt og trangt fordi belastninga av den store magen er så stor. Det presser jo voldsomt på hele tida. Nå er det iallefall en dag mindre igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå