Gå til innhold

Finnes MULTIVOGNEN for alle aldre og terreng??

Anbefalte innlegg

Når bebien er nyfødt og en stund framover skal den jo ligge. Deretter opp i sittende stilling. Så må man kjøpe en liggevogn først, og siden kjøpe en sittevogn?

Finnes det ikke en vogn som kan gjøres om fra liggevogn til sittevogn og på den måten brukes i hele perioden?

I tillegg ser jeg at det er mange vogner som egner seg kun til asfaltbruk og flatt terreng. Her hvor jeg bor er det mye "kjerreveier" og terreng, gjørme og humper og ho og hei. Finnes det vogner som er mer egnet til "bondelivet" enn andre? I så fall vilke?

Jeg har kikket på Cougar Multivogn, den kan visstnok brukes i terreng, kan gjøres om til å festes bak på sykkelen, skyves normal, festes bak mor eller far som kan dra den, osv. Men dyr..... Og det ser ut til å være kun en sittevogn....

Nå, er det noen som har funnet den ultimate MULTIVOGNEN for alle aldre og alt slags terreng? Eller er det slik at vi må kjøpe minst 2 vogner..... ?

Fortsetter under...

Jeg har sett etter det samme som deg - og ønsker EN vogn til hele vognperioden. Regner med å gå for en trehjuling hvor setet kan legges helt flatt, slik at de første månedene kan vil legge babyen inn der i en bag. (Vil heller ha slik løs bag enn den ekstrabagen som festes oppå vognen). De merkene jeg har funnet som funker for oss er Easywalker, Babyjogger City Elite og P&T. Men har ikke sett så mye bilder etc av hvordan dette funker for nyfødt, for her til lands er det jo mange som gjør som du nevner, de bytter etterhvert.

Om du bor i et mildt klima, og får et lite barn (ikke en 5-kilos rugg, slik jeg fikk med nr 1), så kan det kanskje hende du kan klare deg med en eller annen form for joggevogn, trehjuling etc. Men til det terrenget du nevner ville jeg satset på en solid og stabil vogn, f.eks. Simo Duo i første omgang. Gode lufthjul og god fjæring. Denne kan brukes i hele vognperioden, men er ganske stor.

Men, det spørs om ikke du også vil bli en av oss som ønsker er mindre og lettere vogn etter en stund...

Jeg vil anbefale deg å sjekke ut litt om simo vogna...!!! Den har utrolig god fjæring,så den er utmerket i d terrenget du lever i;-) !! Hvis du kjøper ei simo kombi vogn,så er d faktisk ei sportsvogn hvor d følger med en bag som den lille ligger i når h*n er nyfødt/baby. Fjor årets simo kombi modell selges for 3990,- på barnas hus.............!! Jeg har selv denne vogna,og er super-fornøyd

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...