Gå til innhold

Hvor lenge kan vi bli boende innenfor ring 3 (Oslo) med to små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lurer jeg nemlig på om dagen. Har noen valgt å bli boende i byen, selv etter at barna har begynt på skolen?

Eller "må" man flytte ut, for å få litt mer ordnede forhold. Innbiller meg at skolene i byen er litt for tøffe på en måte.

Men det er jo ikke lett å finne noe utenfor Oslo. Det ser jo ut som de ikke eier smak. I hvert fall de som skal selge i vår prisklasse...

Det er jo så mye lettere å finne OK leiligheter i byen til samme prisen som "stygge" hus utenfor Oslo. Men så var det det med oppvekstmiljø da..

Skrevet

Jeg har kollegaer som har hatt unger i Oslo gjennom hele oppveksten - tror det kan være fint - jeg! Heller det en "døde" drabantbyer - utkantsteder hvor det ikke er noen voksne som er før langt på ettermiddagen - er i allefall det jeg tenker. ...

Skrevet

Men det er kanskje i de bedre strøkene av byen eller?

Vi klarer IKKE å finne et hyggelig sted utenfor Oslo. Samtidig som jeg lengter etter egen hage, litt mer luft, rom og lys. Utopia....

Skrevet

Hva som er "bedre" strøk er vel et definisjonsspørsmål.;) Både jeg og min kollega bor på Østkanten - og om mine barn skal ha oppvekst i Oslo, så er det det jeg vil foretrekke. Jeg skjønner godt problemstillingen - skulle gjerne hatt større plass også - men vi har hage (selv om den ikke er stor - så er den ganske innholdsrik) og et kjempefint nabolag + barnehage 4 min unna og kort vei til jobber, så vårt valg er i allefall så langt at vi foretrekker å bo litt trangere - og å være nærmere sentrum.

Skrevet

Nå er ring3 stor da. Bor selv rett ved ring3 og har ikke planer om å flytte samme hvor mange barn jeg får.

Skrevet

Var litt for kjapp her..

Vil kjøpe større leilighet eller rekkehus. Men har ikke lyst å flytte fra manglerud noensinne.

Skrevet

hvilken prisklasse ønsker dere å kjøpe innenfor da? så lenge dere trives der dere bor er d vel ingen grunn til å stresse. men tror d kan være greit for barna å ha litt uteareal å leke på, og at man slipper å bo alt for trangt med flere barn. men dette er selvsagt noe man må vurdere selv.

har slektninger som flyttet fra byen til nordstrand/ljabru når barna begynte å ville ut og leke. de har ikke angret et sekund. bor nå i en trivelig to-mannsbolig med hage og mange barn i nabolaget! barnehage, skoler og trikk/t-bane er jo like i nærheten, også har man jo butikker på sæter hvor man får tak i d meste man skulle trenge...de har iallefall ikke savnet å bo i byen.

Skrevet

Prisklasse fra 3,5 ++.

Har tenkt på Nordstrand ja, men føler vi få så lite for pengene der... Men bra miljø da.

Skrevet

Sitter og ser på Finn.no og blir mer og mer overbevist om at vi ikke kommer til å finne et passende sted å bo...

Kanskje vi rett og slett må emigrere til et slott i Toscana i steden

Skrevet

tror ikke det spiller noen rolle;) bo der dere trives, det er det viktigste:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...