Gjest Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Det lurer jeg nemlig på om dagen. Har noen valgt å bli boende i byen, selv etter at barna har begynt på skolen? Eller "må" man flytte ut, for å få litt mer ordnede forhold. Innbiller meg at skolene i byen er litt for tøffe på en måte. Men det er jo ikke lett å finne noe utenfor Oslo. Det ser jo ut som de ikke eier smak. I hvert fall de som skal selge i vår prisklasse... Det er jo så mye lettere å finne OK leiligheter i byen til samme prisen som "stygge" hus utenfor Oslo. Men så var det det med oppvekstmiljø da..
halloween-termin :) Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Jeg har kollegaer som har hatt unger i Oslo gjennom hele oppveksten - tror det kan være fint - jeg! Heller det en "døde" drabantbyer - utkantsteder hvor det ikke er noen voksne som er før langt på ettermiddagen - er i allefall det jeg tenker. ...
Gjest Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Men det er kanskje i de bedre strøkene av byen eller? Vi klarer IKKE å finne et hyggelig sted utenfor Oslo. Samtidig som jeg lengter etter egen hage, litt mer luft, rom og lys. Utopia....
halloween-termin :) Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Hva som er "bedre" strøk er vel et definisjonsspørsmål. Både jeg og min kollega bor på Østkanten - og om mine barn skal ha oppvekst i Oslo, så er det det jeg vil foretrekke. Jeg skjønner godt problemstillingen - skulle gjerne hatt større plass også - men vi har hage (selv om den ikke er stor - så er den ganske innholdsrik) og et kjempefint nabolag + barnehage 4 min unna og kort vei til jobber, så vårt valg er i allefall så langt at vi foretrekker å bo litt trangere - og å være nærmere sentrum.
doffine Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Nå er ring3 stor da. Bor selv rett ved ring3 og har ikke planer om å flytte samme hvor mange barn jeg får.
doffine Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Var litt for kjapp her.. Vil kjøpe større leilighet eller rekkehus. Men har ikke lyst å flytte fra manglerud noensinne.
VenterNummer2 Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 hvilken prisklasse ønsker dere å kjøpe innenfor da? så lenge dere trives der dere bor er d vel ingen grunn til å stresse. men tror d kan være greit for barna å ha litt uteareal å leke på, og at man slipper å bo alt for trangt med flere barn. men dette er selvsagt noe man må vurdere selv. har slektninger som flyttet fra byen til nordstrand/ljabru når barna begynte å ville ut og leke. de har ikke angret et sekund. bor nå i en trivelig to-mannsbolig med hage og mange barn i nabolaget! barnehage, skoler og trikk/t-bane er jo like i nærheten, også har man jo butikker på sæter hvor man får tak i d meste man skulle trenge...de har iallefall ikke savnet å bo i byen.
Gjest Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 Prisklasse fra 3,5 ++. Har tenkt på Nordstrand ja, men føler vi få så lite for pengene der... Men bra miljø da.
Gjest Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 Sitter og ser på Finn.no og blir mer og mer overbevist om at vi ikke kommer til å finne et passende sted å bo... Kanskje vi rett og slett må emigrere til et slott i Toscana i steden
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 tror ikke det spiller noen rolle;) bo der dere trives, det er det viktigste:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå