*Lille Persille" Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 3 hjul er lettere å manøvrere (svinge osv.) men litt mer ustabile. Se f.eks for det opp og ned at fortauskanter hvor hjulet forran treffer bakken først. Hvis hjulet da er i svingbar posisjon kan det vri seg og endre retning, du må holde ekstra godt på vognen for å forsikre deg om at den ikke risikerer å tippe. 4 hjul er mer stabile men ikke fullt så enkle å svinge, må gjerne vippe vognen litt for å ta krappe svinger. Tror det er hovedforskjellen.
tosøtetuller Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Vi har vogn med tre hjul. Den er lett å trille, men føler den er alt for ustabil, særlig ved bruk av sportsvogndelen. Ellers er det som lille persille sier at man må trille mest mulig på bakhjulene i trapper og fortauskanter, ellers vrir den seg helt. Når man lærer seg teknikken, fungerer det greit nok. Men for mor/min datters mormor (som er vant til tradisjonelle Simo-liknende vogner) er den ikke noe særlig. Skulle vel egentlig ønske jeg heller hadde hatt en 4 hjuling nå til neste mann. Men vi får bruke det vi har. Mulig en 4 hjuling med de forerste hjulene samlet er best.
våken_om_natta Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Kommer an på hvor man bor f.eks... Vi er mye ute i skog og mark. Da passer simo-vogna med 4 hjul best for oss. Vi må ha solide greier!!
Ella78 m/ A&M Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Jeg har valgt 4 hjul for stabilitetens skyld, og den har stor bag (Emmaljunga Edge Duo).
Herkules Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Vi går mye på ulent terreng og går masse generelt og jeg hadde daua om jeg måtte ha drassa rundt på en tung simo 4hjuling. Nei takke meg til min fantastiske TFK 3 hjuling. Jeg kan ikke på noen måte kalle den ustabil. det hele dreier seg om teknikk og man må være mindre begavet om man ikke takler den . har vonde ledd og vond rygg og da er det et must å slippe den løftinga man hele tiden må med 4hjulingene- Dette var min mening:)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 19. april 2008 #7 Skrevet 19. april 2008 Jeg kan ikke uttale meg av egen erfaring når det gjelder 3 hjulinger,kan bare si at vi har et vennepar,som ble anbefalt dette på det sterkeste og de kjøpte det og angrer bittert. Hun sier det som å trille på en trillebåre.Ikke stabil i det hele tatt,det eneste hun liker er når det er masse folk og vanskelig å komme seg frem,så er den lettere å få med seg. Jeg leste også en test som var gjort at det var mye mer ulykkere med 3 hjullingene,at de vippet så barnet datt i bakken med vognene o.l- dette fordi disse er lettere og dermed ikke så stødige som 4 hjulingene. Har selv bare erfaring med 4 hjuling og er fornøyd. De er større i bag og sittedel,mer stødige,etter det jeg har hørt og fått inntrykk av når jeg har sett på vogn og dermed sikrere. Hver må finne ut hva slags behov de har og hva de ønsker av en vogn. Mange forskjellige behov og smaker,det er jo derfor det finnes så utrolig mange forskjellige vogner på markede.
svansen Skrevet 19. april 2008 #8 Skrevet 19. april 2008 hva med en firjuling med mindre hjul foran som er svingbare, de er jo støe og lette å manøvre eks bugaboo, tetonia og brio har sånne vogner
ChellBell - har født! Skrevet 20. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. april 2008 Tusen takk for gode svar - og god hjelp! Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe en Teutonia Spirit s, men nå tror jeg faktisk ikke at jeg kommer til å gjøre det - så vidt den ikke kommer med 4 hjul da..? Kanskje Teotonia Mistral i stedet. Jeg er glad i å gå turer og kommer garantert til å gå turer i skogen der det er tursti og det vil jo si litt manøvrering.
Julia/Julie Skrevet 20. april 2008 #10 Skrevet 20. april 2008 Jeg var innom BabyShop i Ullevålsveien i går og fikk veldig god hjelp av en av jentene der. Hun sa at selvfølgelig er en 4 hjuling mer stødig og lettere å komme frem med,men at fordelen med 3 hjulinger, lettere å manøvrere, skulle jeg også ta hensyn til. Hun frarådet med Quinny 3-XL. Sa at den hadde vært veldig god da den kom, men at nå fikk de mye reklamasjoner på den. Hun hadde selv Spirit S og hadde brukt den mye i skogen. Ikke den beste offroad vognen, men hvor mye går man på tur utenfor sti eller vei? Hun sa at den hadde stor og god sittedel og at det var en fordel i forhold til Bugaboo. Jeg hadde 4 hjuling fra Teutonia sist. Den var god å trille, men tung og unett. Jeg tror jeg går for Teutonia Spirit S duo. Den tok mindre plass i bilen enn kombivognen. Nå håper jeg pappaen er enig med meg:-) Når bør man kjøpe vognen?
2 fine små Skrevet 20. april 2008 #11 Skrevet 20. april 2008 Vi hadde Simovogn paa foerste barnet her for fire aar siden, litt gammel vogn fra 1999/2000 men likte den godt. Ikke lufthjul og det som var veldig bra syntes jeg, var vuggefunksjonen og at bagen var stor. Den var ok aa trille, men altfor tung egentlig, spesielt naar man begynner aa "laste" meg seg ting, og treg i svingene. Denne gangen hadde vi bare et eneste krav: trillekomfort. Vi har landet paa en OTH Urban Jungle, eller Mountain Buggy som den ogsaa heter. Har ikke sett den enda, da noen venner har kjoept den for oss, og vi kommer til Norge etter en tid i utlandet, foerst i juni. Men den er visst veldig bra 3hjuling og ganske stabil. Det jeg har hoert, er at man bare maa venne seg til aa trille paa en helt annen maate, tenke at den faktisk er mindre stabil og bare holde sterkere paa haandtaket ned trapper osv. Det tror jeg skal gaa fint. Vi har ogsaa en Mc Claren vogn, som vi har fullt vinterutstyr til, saa vi kan fint bruke denne ogsaa, i tillegg til trehjuling med bag paa. Men tung 4 hjuling det skal vi ikke ha igjen. Smak og behag. Vi kommer til aa trille mye i by, og vil gaa med litt tempo denne gangen, det syntes jeg ikke vi fikk gjort med 4hjuling (men sikkert lettere med lufthjul da)
Lova Skrevet 20. april 2008 #12 Skrevet 20. april 2008 Jeg hadde også OTHs Urban Jungle til datteren min, og den er helt fantastisk. Var så utrolig fornøyd med den. Den er veldig stabil i forhold til mange andre 3-hjulinger, siden den er veldig bred bak (man kan merke det på bytur når man skal forbi kassa, inn på buss, eller inn gjennom porter til bygårder), det kan være litt irriterende, men den lille irritasjonen der veier opp mot alt det positive. Superenkel å legge sammen, og sportstrekket m understell veier bare 7 kilo. har reist masse med den og hatt den i reisebagen. den fikk ikke en skramme noengang så den er utrolig robust. Kan virkelig anbefale den! Denne gangen venter vi en liten skorpionbaby, og har derfor tenkt til å gå for en Bugaboo Cameleon, siden bagen er såpass romslig, og babyen må bruke den fra beg. av november. OTH bagen er litt liten og egner seg kanskje best til vår/sommer babyer:).
2 fine små Skrevet 20. april 2008 #13 Skrevet 20. april 2008 Vi hadde Simovogn paa foerste barnet her for fire aar siden, litt gammel vogn fra 1999/2000 men likte den godt. Ikke lufthjul og det som var veldig bra syntes jeg, var vuggefunksjonen og at bagen var stor. Den var ok aa trille, men altfor tung egentlig, spesielt naar man begynner aa "laste" meg seg ting, og treg i svingene. Denne gangen hadde vi bare et eneste krav: trillekomfort. Vi har landet paa en OTH Urban Jungle, eller Mountain Buggy som den ogsaa heter. Har ikke sett den enda, da noen venner har kjoept den for oss, og vi kommer til Norge etter en tid i utlandet, foerst i juni. Men den er visst veldig bra 3hjuling og ganske stabil. Det jeg har hoert, er at man bare maa venne seg til aa trille paa en helt annen maate, tenke at den faktisk er mindre stabil og bare holde sterkere paa haandtaket ned trapper osv. Det tror jeg skal gaa fint. Vi har ogsaa en Mc Claren vogn, som vi har fullt vinterutstyr til, saa vi kan fint bruke denne ogsaa, i tillegg til trehjuling med bag paa. Men tung 4 hjuling det skal vi ikke ha igjen. Smak og behag. Vi kommer til aa trille mye i by, og vil gaa med litt tempo denne gangen, det syntes jeg ikke vi fikk gjort med 4hjuling (men sikkert lettere med lufthjul da)
2 fine små Skrevet 20. april 2008 #14 Skrevet 20. april 2008 Saa snodig, da kom innlegget mitt igjen, eh...hva var det? Men interessant aa hoere godt om OTH Urban Jungle, har gamblet litt etter tips her inne og faatt andre til aa kjoepe for meg osv saa godt aa hoere gladnytt. Foelger det med en reisebag?? Det har jeg ikke hoert noe om, eller kan man kjoepe dette i tillegg? Vil gjerne det, da vi ogsaa beveger oss mye. Jeg er ingen shoppingdame, saa fint for meg ang aa passere kasser, hehe....men trikkene i Oslo er vel bedre naa, med rett inn muligheter mer enn foer, da man maatte opp en trapp eller..? Ang bag, saa ser jeg jo at vi faar et lite problem med termin sen juli, men jeg velger aa se lyst paa det, og proever meg fram, er ikke saa fjern fra aa legge barnet i sportsdelen tidlige enn mange andre gjoer, vi trillet jenta vaar i en Mc Claren tidlig vi og det gikk kjempefint... I USA gjoer man jo bare det, man har jo faktisk ikke disse svaere bagene. Men vi har den muligheten ogsaa da, om det skulle knipe, med den gamle vognen, kan jo bruke den en iskald vintermnd eller to da, ikke noe problem det. Og Mc Claren faar vi lagt helt ned, den gaar jo ogsaa fint.
Lova Skrevet 20. april 2008 #15 Skrevet 20. april 2008 Jeg fikk julibarn sist, og hun var ikke store jenta, så OTH bagen holdt greit. Flyttet henne over i sportsdelen i desember. Har 2 venninner som fikk i august og februar og begge er/var storfornøyd med OTH sin bag, selvom den er litt liten og ikke så dyp. Nå er det engang sånn at nye ting frister meg litt og jeg har sett meg blind på Bugaboo vognen. Men ikke et vondt ord om Urban Jungle. Den ruler. Ps. Bodde i Oslo sist jeg var nybakt mamma, men gikk rundt som en Duracell kanin dagen lang for å bli kvitt gravid-kiloene. Ble ikke mye trikkekjøring, så det vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå