Gå til innhold

HJELP...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg veiledning...Jeg har ringt inn mens i dag og skal inn i slutten av mai på ultralyd.

Hvor lang tid tar dette?er d bare den en undersøkelsen den dagen??

Vi bor mange timer unna og må hjem samme dagen som undersøkelsen er på..hehe

og når jeg begynner på medisiner,Hvor lang tid tar det før jeg skal inn igjen på sykehuset da???

begynner på medisiner i begynnelsen på mai og reiser slutten på juni..

for vi reiser jo så klart til syden oppi alt dette,og har ikke bestilt avbestilling.(for jeg skulle absolut på denne turen og trodde d ville ta litt lenger tid med denne prosessen.)

Håper noen kan hjelpe meg....

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er faktisk i akkurat samme situasjon som meg.

Jeg ringte inn mens i dag, skal på ultralyd i slutten av mai, og skal til syden helt i slutten av juni.

(og i tillegg må vi reise 2 timer hver vei til sykehuset).

Jeg spurte sykehuset om alt dette. Min plan er:

- Begynner på nesespray i begynnelsen av mai

- Etter 14 dager begynner jeg på sprøyter

- Ultralyd helt i slutten av mai (da skal de bare sjekke eggposene) - vi skal ikke gjøre dette på sykehuset, men hos en gynekolog i nærheten av der vi bor - er kun vanlig legetime. Utfra resultatet her vurderes veien videre. Dersom alt er normalt er planen:

- Til sykehuset i starten av juni for uttak og setter forhåpentligvis inn egg samme uke

- Å dra til Syden i slutten av juni sa sykehuset at var helt OK! Bare gled deg til sol og varme. ;-)

Skrevet

Hei du...takk for svaret...ringte på sykehuset mange ganger i dag etter jeg skrev innlegget..hehe vi har jo akkurat samme plan..hehe gøy..

men jeg må ringe i morgen og utsette hele planen selv om vi ikke har lyst.

For hvis ikke eggposene er så store så må de sjekkes hver dag og da måtte jeg være der noen dager sa hun til meg..hmm hu sa ikke noe om at jeg kunne gjøre d hos gynokolog,vi bor jo 6-7time unna liksom....

og vi skal ha 30årslag denne helgen på 100stk og samboeren skal på firmatur til dublin helga etter...

så vi klarer ikke alt dette oppi alt ...(både økonomisk og tidsmessig)

jeg har gått sykmeldt mange mnd, og da går jo det utover økonomien senere når jeg går over på attføring.da får jeg kun engangstønaden og det har jeg ikke råd til(kan ikke begynne igjen i jobben min pga slitasje)

UFF snakker om alt uflaks på en gang da...blir så flaut å ringe dit i morgen igjen....

Venninda mi spurte om"hva hvis det går galt?blir det ferie for meg da?"og det er jo også noe å tenke på... selv om d er fordel at d er jo ferie så en får slappet av.

Skrevet

Håper_78....

Jeg har fått utsatt ultralyd med en uke.jeg ringte og spurte sykehuset om jeg måte helt til Trondheim for å ta røntgen...og det må jeg...merkelig det der da...

Det passet jo ikke med den fredagen vi fikk så vi fikk fredagen etter..hvordan kan de ta det når som helst da???skjønner ikke dette opplegget jeg,kunne få uken før også.hmmm

så da blir det egguthenting i første uken av juni og det gikk fint å reise alikevel...men uff som jeg gruer meg med tanke på hvis det går galt.men får ta det som en mens.

Skrevet

Hei igjen. ;-)

Rart det med ultralyd da ... trodde det var et bestemt tidspunkt jeg.. Men du behøver nok ikke å bekymre deg .. dette har de nok full kontroll på.

Gled deg heller til ferien. ;-). Jeg tenker litt sånn at dersom det går galt, så er det faktisk bare godt å reise bort og tenke på noe helt annet. Få litt andre impulser, sole seg og bade og så er man klar til nytt forsøk etter sommeren. Og hvis vi skulle være så heldige at det går bra, så kan vi ligge der på stranden med et smil om munnen. ;-).

Da har vi faktisk egguttak samme uke (hvis alt klaffer). Får krysse fingrene for oss begge...

Skrevet

Ja så spennende,hvilke sykehus bruker dere...?

Ja de har nok full kontroll...allt var så uvisst med oss(ang jobb,penger og tidsmessig),men nå (forhåpentligvis)går alt den rette veien for oss etter MYE styr i dag,så eneste som kan gå galt for oss nå er spira..

Men godt å tenke på at en har ferie så må en bare ta det som en mens liksom...

Blir spennede å se hvordan jeg takler alt i alt,samboeren gruer seg ganske mye for jeg er så følelsmessig vanligvis og VELDIG premenstruell til tider....haha

Skrevet

Vi bruker Porsgrunn. Er langt å kjøre, men det er verdt det. De er veldig hyggelige der. Hvor holder dere til?

Mye som var uvisst med oss også. Alt sammen kræsjer jo med 30 årslaget vårt, sydenturer, jenteturer etc. Men det er jo bare å rydde plass - vi har ventet lenge på dette....

Gruer meg til å begynne på medisinene...

Skrevet

Hehe vi er virkelig i like situasjoner vi...med turer og 30årslag... spennende.

Vi skal på St.Olav i Trondheim.

Ja vi har ryddet plass til alt nå,og det er så deilig!!!!!! Det er jo skikkelig god følelse at nå får vi da hjelp...

Ja jeg også gruer meg til å begynne på de etter jeg var så DUM å leste om overstimulering i går,så jeg er såååå sikker på at det er det som går galt for oss(med min uflaks)så blir det sikkert ikke tur på oss...

Jeg slet bare ved å gå på dobbel kur med pergotime så....dette er jo mye sterkere og hardere behandling...

Jeg er så overfølsom inni nedentil så jeg grue meg ja....

Jeg klarer ikke å glede meg til noe av dette heller,men det er sikkert noe med at jeg er så klar over at det kan gå galt. Er på en måte vant med skuffelsene etter fem år med prøvelse.

Du har ikke fått medisinene dine ennå eller?Nesesprayen?

Hun sa de skulle sende den så fort de fikk svar på blodprøvene,de burde fått de nå syns jeg.

Når skulle du begynne på sprayen?

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det å ikke glede seg. Føler nesten er uendelig lang tid siden jeg har gledet meg til noe som helst. Man tror liksom ikke på at noe kan gå vår vei etter alle skuffelsene, regner liksom med at det ikke klaffer...

I tillegg venter vi på svar på kromosomprøve - vi skal ha ICSI, og da må man ha tatt en sånn prøve. Vi tok den på Ullevål 20. februar, og har fortsatt ikke fått svar (!). Alt tar jo så ufattelig lang tid i denne prosessen.

Jeg skal egentlig begynne på sprayen 6. mai - men jeg vet ikke helt om jeg tør å kjøpe så dyre medisiner før vi vet om prøven er OK. Ikke gøy å starte for så å måtte avbryte hvis noe er galt.... (som vi på en måte er vant til..).

Jeg har fått alle resepter - fikk de allerede når vi var på forsamtale. Er visst lurt å kjøpe medisinene god tid i forveien, for apotekene må visst bestille inn. Når starter du?

... og jeg er også redd for dette med overstimulering - men det hører vel med til sjeldenhetene (?).

Skrevet

Hei dere to

Jeg har kommet litt lenger enn dere to. Leser at dere sliter med noen av de samme spørsmålene jeg hadde da jeg begynte. jeg var veldig flink til å ringe inn å spørre om alt. Det hjalp litt. En av dere sa at de utsatte UL med en uke.. det hørtes så rart ut. Da må du jo gå på hormoner lenger.. eller misforstod jeg? Snakker også om medisiner. Jeg tenkte akkurat det samme om at de var så dyre og at jeg helst ikke ville kjøpe dem i forveien. Jeg fikk vite at hvis jeg tok ut resepten på et vanlig apotek måtte jeg regne med å vente i ca 5 dager. Men tok jeg det på sykehusapoteket fikk jeg det samme dag. I tillegg måtte jeg ikke finne på å kjøpe alle medisinene på en gang. Det kunne skje ting på veien og jeg fikk ikke byttet. I tillegg er det holdbarhetsdatoer som gjør at de ikke alltid kunne brukes senere.

Det kan kanskje være en ide å ringe til forskjellige apoteker og spørre om de har disse med inne. Jeg fikk alle mine på dagen og kjøpte dem etter hvert som jeg hadde behov. Det gjorde det litt enklere økonomisk også.

Og det føles gjerne som om man ikke har kontroll på hva som skal skje og gjør seg gal med alle spørsmålene... men husk at dere ikke er alene. bare ta en ting av gangen. Det er i hvert fall det som har fått meg så langt uten å bryte sammen.

Lykke til dere to.. og er det noe, må dere gjerne spørre underveis.

Klem

Skrevet

Hei Tasim....

Takk for gode råd...:) Ja det stemmer at jeg ringte inn og fikk utsatt ultralyden en uke.ja da må jeg gå en uke lenger på medisiner...Uff håper ikke jeg må ha noe nye resepter av den grunn,at det holder med de jeg skal kjøpe i første omgang. Jeg også har ringt veldig mye til sykehuset når det er ting jeg lurer på... Så nå går jeg bare å venter på resepten.

Hei igjen Håper_78...

Jeg vet ikke når jeg skal begynne på sprayen,er ikke det noenog20ende dag?Jeg husker ikke,venter på papirer og resepten fra sykehuset. De skulle sende meg brosjyrer på hotell og diverse. Sitter her å venter på postmannen skal komme...hehe

Ang overstimulering vet jeg ikke hvor stor prosenten er for å få det,men jeg får det sikkert.tåler ingenting,får alltid bivirkningene på det jeg tar...ikke alltid da,men ganske ofte.

Skrevet

Tusen takk for at du tok deg tid til å komme med gode råd, Tasim. Det satt jeg veldig stor pris på. ;-)

Veldig godt tips med sykehusapotek og medisinene. Det skal jeg jammen benytte meg av. Får håpe i det lengste at vi får svar på kromosomprøven denne uken, så vi etterhvert vet om vi skal igang eller ikke.

Skrevet

Hei, til info bare :) Den første ultralyden er bare for å sjekke at du er nedregulert skikkelig. man kan gjerne gå en uke ekstra på spray, det gjør ingeting. Etter at man har begynt på sprøyter derimot kan ingeting utsettes, så da må timeplanen ryddes.

Skrevet

Hei susasusa.takk for info...når begynner man på sprøyter?eller hvor mange dager går man på sprøyter før UL? Ja nå er det ingenting som skal eller kan komme iveien for oss,nå er alt på kalenderen omstokkert og ryddet for oss..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...