bollibompa Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Jeg ser at flere av dere får tilskudd av kortison etc. for å dempe eget immunforsvar. Hvordan vet dere at dere har det? Kan man teste det på noen måte? Har lyst til å foreslå det i samtalen vi skal ha med Medicus i dag, men jeg vet at de ikke praktiserer den behandlingsmetoden... Vi har vært igjennom 10 tilbakesettinger, hvorav 2 kjemiske. Men jeg er fortsatt ikke gravid. Og de mener at det ikke skal være noe i veien med meg (hos oss er det dårlig sædkvalitet som er problemet) Jeg mener det må være en grunn til at egget aldri vil feste seg......?
Gjest Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Jeg ønsket og prøve Prednison siden jeg har ME som gir meg et overaktivt immunforsvar. Etter som jeg forstod på pleieren på klinikken i går ettermiddag, så er det muligens standard at de gir slik medisin for og hindre avstøtning av egget/eggene under ED. Kan godt skjønne at du ønsker tilleggsmedisin etter og ha hatt så mange innsetinger som ti. Har slimhinna di vært bra under innsetting? Spør etter Prednison, evt noe blodfortynnende. Det eneste du får er jo et nei om de ikke ønsker og gi deg noe. Lykke til med samtalen!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Hei ! Jeg får prednisolon fordi jeg har leddgikt og psoriasis (autoimmune sykdommer). Jeg ville spurt på klinikken om å få prøve prednisolon og evt. klexane eller albyl-e fordi at du etter 10 innsettinger har behov for litt "nytenkning". De har lettere for å gi det på private klinikker,så du skal se du blir overasket over svaret du får bare du spør.... Lykke til !
ivf-MaMaMø Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Heisann. Eg har hatt føste ICSI forsøk nå. Og eg har hele tiden gått på Prednison. Er hos Hausken. Eg har PCOS og mannen dårlige svømmere. Eg bare fikk beskjed om å gå på de, fordi det skulle hjelpe kroppen til å ta bedre mot et befruktet egg og ikkje støte det bort. Har aldri testet immunforsvaret mitt eller noe. Han bare sa at vi med PCOS gjerne var litt flinkere til å støte bort graviditeter.
Gjest Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Vilsågjerne og Strilen: hvilken dose bruker/skal dere bruke?? Jeg har fått beskjed om og ta 5 mg daglig.
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Hei Frøya ) Jeg skal bruke 10 mg daglig fra sprøytestart.
ivf-MaMaMø Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 5 mg daglig tar eg... Det e nesten litt sånn at eg håper eg ikkje trenger gå på de lenger. De smaker så inn i heelllll...... dårlig.. blæææ.. Aldri opplevd at en tablett smaker så utrolig dårlig. Om eg ikkje få pillen ned med en eneste gang og den løser seg litt opp brekker eg meg som en gud.. Den e så tørr at når en legger den på tungen så begynner den å løse seg opp med en gang. Og så er den så liten, lett for at den går andre veier enn ned. Må alltid ha en pastill liggende sånn tilfelle den ikkje går rett ned. Men den gjør jo som oftes det da. Hehe Noen andre som hater smaken like mye som meg?? Det e jo selvfølgelig verdt å ta den om den hjelper.. Bare syter litt eg, hehe.
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 Som strilen sier så smaker tabeletten dritt (. Men noe som er lurt er å ta den om morgenen,til mat. Tabeletten er hurtigvirkende,og mange som tar den om kvelden opplever vanskeligheter med å sove... Jeg har trolig høyere dose enn dere,da jeg ofte bruker prednisolon for å ta toppene av andre plager...
Snooopi Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Jeg har hatt 3 ma, derfor mener legene at jeg har for sterkt immunforsvar. Jeg har vært hos en speialist på rigshopitalet i Kbh og tatt 16 BP - her var mitt tall for antistoffer alt for høyt, så jeg fikk ny BP - den var normal... Jeg skal uansett ha 10mg prednison på neste forsøk i tillegg til immunglobulin intravenøst fra innsettingsdagen og 1 gang pr uke og til 14 uke hvis positiv test! Han her professorn har kun pasienter som har (3) 4 ufrivillige aborter og mer i behandlig, og 70% får BABY ved første forsøk! Du kan tro jeg har store forventninger! (Akkurat nå er jeg satt på P-piller for å gi eggstokken et ordentlig østrogensjokk, men i midten av juni burde en positiv test være en realitet:-)
Gjest Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Ja, tabletten smaker helt grusomt:( Jeg ble bedt om og ta denne om kvelden, men har etter eget ønske tatt den om morgenen. Det ble slik siden pleieren mente jeg skulle ta tabletten etter at de var ferdige med innsettingen, som da var om ettermiddagen, mens legen hadde bedt meg om og ta den allerede fra uttak. Takk for råd, Vilsågjerne:) Da fortsetter jeg og ta den til frokost:)) Snoopi; så spennende dette høres ut, da!!! Du har jammen vært gjennom nok med 3 MA bak deg, så nå håper jeg du klarer og lykkes med denne rofessorens hjelp! Lykke til, da:) Blir kjempespennende og følge deg i juni:))
bollibompa Skrevet 25. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 25. april 2008 Har grublet lenge på dette med binyrebarkhormon nå....som jeg forstår er det samme som prednisolon. Medicus var ikke positiv til dette, legen der mente at alt er bare humbug og salgstriks, så jeg ble litt nedstemt. Men, jeg har Ulcerøs Colitt som er kronisk betennelse i endetarmen. Jeg går ikke på medisiner for dette, men husker jeg bla ble anbefalt prednisolon klyster for mange år siden. Når jeg nevnte dette for legen, mente han at det kanskje kunne ha noe for seg, så jeg skal mase og mase fram til jeg får viljen min! Jeg tror også at jeg har et veldig aktivt immunforsvar (men det er bare min egen oppfatning) Men jeg har tross alt mistet 3 ganger. 2 ganger etter vi starta med forsøk og en gang for mange mange år siden (med annen partner) Så jeg håper at dette kan ha noe for seg.....
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 25. april 2008 #12 Skrevet 25. april 2008 Jon hausken snakket om å gi meg prednison også, men har ikke gitt meg det. Rart?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå