Gå til innhold

Noen som kan anbefale en trille til barn under 1 aar?

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt naar de smaa kan begynne aa bruke trille i stedet for stor vogn. Tulla er naa 9mnd og jeg er ute etter en trille som er:

-stoedig

-lett sammenleggbar (skal reise til australia i september, trenger en enkel vogn til reisen)

-god aa ligge i

- passe for baby 9mnd og oppover

noen som har en aa anbefale?

Fortsetter under...

Hun kan begynne å bruke trille nå, iallefall så lenge den kan legges noe ned i ryggen og du er komfortabel med å ha henne vendt fra deg da de aller fleste triller er kun forovervendte.

Bugaboo Bee - dyr, men stooooort pluss for vendbar sittedel. Full liggestilling og ut i fra det lille jeg prøvde på butikken kjentes den veldig god ut å trille =) Mulig den er billigere i australia?? Kan kjøpe med polstret transportbag.

Link: www.bugaboo.com

Maclaren techno xt eller xrl - veldig god trille, fantastisk trillecomfort til å være trille, fjæringer på hjulene, god skjerm på kalesjen som beskytter mot sol/regn/vind, full liggestilling, regulerbare håndtak, sisnevnte modell kan man kjøpe adapter til bilstol. Blir veldig liten sammenlagt.

www.maclaren.com (ellers finnes mange fine bilder på www.biteringen.no)

Peg perego pliko 3 - har ingen erfaringer med denne, men har lest en del om den da jeg er litt på jakt etter en bil/ferietrille selv. Den er godt polstret på sidene, det liker jeg. Så har den brett foran ungen, sånn stang bak med antiskli sånn at eldre søsken kan bruke det som ståbrett, regulerbart håndtak, liten sammenlagt, forholdsvis lett, full liggestilling, fjæring på alle hjul. Får veldig god omtale.

Peg perego har en hjemmeside, men husker ikke adr. nå. Får google den =)

Easywalker classic er en liten og lett vogn. Den har tre luft hjul, fremste er fast men man kan kjøpe svingbart trillehjul som ekstrautstyr. Blir liten sammenlagt og kan kjøpes transportbag til den, det er lurt når en skal ha den med på fly. HAr lang sittedel så kan brukes hele vognperioden. HAr ikke full liggestilling, men en hvilestilling som er helt grei for et barn som begynner å nærme seg året.

Easywalker sky er mer sportsvogn, men også veldig lett og liten sammenlagt. Denne har full liggestilling og regulerbart håndtak. Veien ett par kg mer en classic, men har også noen flere funksjoner.

Begge vognene får mye skryt, og er stødige trehjulinger.

www.easywalker.nl

Tfk buggster s - trehjuls trille, liten og nett, og veier ikke så mye. Har god hvilestilling og sportsbøyle, fjæring på hjulene.

www.buggy.de

Bebe confort loola - dette er en trille som blir liten sammenlagt, men den veier forholdsvis mye til å være en trille. Den skal være god å trille, har ikke erfaringer med den selv. HAr vendbar sittedel og mener den har full liggestilling. Selges på www.babykos.no

Teutonia timmy - dette er en sportstrille, ikke liten reisetrille. God kjørekomfort, lun kalesje, full liggestilling. Fire faste hjul, enten vanlige "gammeldagse" hjul, luftkanalhjul eller lufthjul - de to siste gir et lite tillegg i pris. Veier 10 kg og blir mye mindre sammenlagt en vanlige store vogner. Har vogna selv, er fornøyd =)

www.teutonia.com

Brio race - lignende timmy, men har ikke full liggestilling. Har samme liggemål, men ryggen er litt lenger (uten at jeg vet hvordan, mulig selve sitteplaten er kortere??) så tror den passer barnet litt lenger. Synes den virker enda litt nettere enn timmy når den er oppslått, men sammenlagt er de ganske like.

www.brio.com

Emmaljunga scooter - samme type som de to nevnt over. Ganske lik i mmål og vekt også. Heller ikke denne har helt full liggestilling, men har en liggelengde på hele 100 cm, 10 cm mer enn de to som er nevnt foran.

www.emmaljunga.se

One tree hill urban jungle (europeisk navn)/mountain buggy urban (heter den i resten av verden)

Knallgod trehjulsvogn. Dette er ikke en trille, mer en sportsvogn, men den er lett og veldig god å trille. Tre hjul,svingbart framhjul, god hvilestilling, stødig, fantastisk kjørekomfort, barnet sitter veldig godt i den. VEldig enkel i bruk. Minuset er at den er lang sammenslått, men den er helt flat så tar ikke mye plass. Hadde denne som nr. 2 vogn til eldste fra 10 mnd, og det er beste vogna jeg har hatt. Minus for at den ikke har regulerbart fotbrett. Kan kjøpe transportbag til den.

Denne er dyr i Norge, men VET at den er MYE billigere i Australia (produseres på New Zealand) =)

www.onetreehill.nl / www.mountainbuggy.com

Siden jeg er inne på sportsvogner så må jeg nevne tfk joggster twist også. SAmme type vogn som one tree hill og easywalker sky, men med håndbrems og regulerbart fotbrett. Nesten full liggestilling. Tyngre enn de to andre, veier 13,4 kg - men er lett å trille pga av forhjulet. Liten sammenlagt.

www.buggy.de

Finnes også en del som er fornøyd med quinny buzz, så jeg nevner den. Har hørt at sittedelen på de nye 08-modellene er større, det er bra for på de eldre modellene er den alt for liten. Veier 12 kg, men føles veldig lett. Man legge hele sittedelen bakover så liggestillingen blir ikke flat, men tror den skal være god å sove i. HJulet foran kunne etter min mening vært litt bedre, men det er helt ok på flatt underlag. Quinny vognene er generlt litt brede mellom bakhjulene, og kunne godt vært litt stødigere.

www.quinny.com

Sånn, da har jeg vel lirt av meg alt jeg kan komme på i farten =) Du finner masse informasjon og noen brukererfaringer om vogner, triller, osv på www.vogndilla.com og www.barnevognguiden.no. Anbefaler deg å ta en titt der!

Måtte svare under eget innlegg siden jeg måtte huske vognene. Dette er bare ca - priser altså, og man kan jo godt finne tilbud o.l

Ellers enig med sjokolademams - sannsynligvis vil du finne de fleste vognene billigere i australia (bortsett fra brio, emmaljunga, teutonia som ikke selges der borte).

Bugaboo bee - 4300 kr i norge, sannsynligvis en hel del billigere i australia. KOster ca 2500 i USA. Du kan jo sjekke australske nettsider kanskje?

Maclaren - xt koster i underkant av 3000 i norge, er på tilbud på biteringen.no nå til mellom 2000-2500. Xrl ligger vel på rundt 3500 til vanlig, også på tilbud på biteringen til under 3000 iallefall. Er litt usikker, men du kan jo bare sjekke selv =) Er nok også en hel del billigere i Australia.

Peg Pergo pliko koster rundt 3000 kr i norge, selges nok også billigere i australia

Easywalker classic rundt 4000 og sky rundt 4500 tror jeg (men veldig usikker på dette). Classic har de billig på babyjungle.nl nå.Vet ikke om disse selges i au.

Tfk buggster s vet jeg ikke pris på, tipper den ligger rundt 2500 +

Bebe confort loola ligger vel også på rundt 2500 - 3000 kr, men vet den iallefall har vært på tilbud på babykos.no

Timmy koster i underkant av 3000

brio race rundt 2500

emmaljunga scooter rundt 2500

OTH koster 6000 i norge, den er vel rundt halv pris i au - det vil si omtrent den prisen du vil få for den når du selger den etter endt bruk i Norge =)

Tfk koster vel 52-5300 på barnas hus mener jeg...litt usikker der. Regntrekk følger da ikke med. Aner ikke om den selges i au.

Quinny buzz koster mellom 4000-4500 full pris i norge. Vet ikke om den selges i australia men det står vel på hjemmesiden deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...