Gothminister Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Sitter og tenker litt nå.. Sønnn min fikk det siden han aldri ble kvitt hosten etter forkjølelse,og han surkler/blir tett under forkjølelse.. Men legen sa att fludite ikke hjelper mot att han er det nå,det virker bare forebyggende.. Hvordan skal hosten bli borte da? Og hvordan merker vi att flutide hjelper når han hele tiden vil ha den hosten? Noen som vet.?
kokko Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Vi fikk flutide som forebyggende til jentå våres. Vi skulle prøve den i en mnd for å se om det fungere. og når hun har akutt med hosteanfall og er veldig tett så skal vi også gi ventolin. ventolin brukes akutt, mens flutide er forebyggende.... Jentå mi har ikke hatt de store sykdomsperioden med hoste og høgfeber etter at vi begynte på dette... nå har vi vel nesten gått på dette i to mnd... og skal tilbake til sykehuset for kontroll i dag... så får vi se om vi skal fortesette eller om vi skal ha en pause med det. er jo redd for at vist vi slutter på det så kommer det igjenn en periode med mye sykdom...
Gothminister Skrevet 17. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2008 Ok. Fikk bare flutide vi da.. Og skal tilbake til legen (hun er barnelege også) om 3 uker,for da har vi brukt den i litt over 1 mnd.. Han hoster jo enda,og er litt tett,så derfor jeg lurte på de.. Ha har sjeldent feber,bare hoste som aldri går bort,og som sagt,den tettheten under forkjølelsen..
kokko Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 spørr om du kan få ventolin, for det hjelper akutt. vi har ei jenta hu kan hoste i flere timer i strekk, spesielt når hun legger seg. så vi fikk ventolin for å dempe hosten,. det har funket for våres del. du kan får den som mixtur, eller som spray... vi har prøvd begge. nå har vi bare sprayen... har dere prøvd cosylan hostesaft... den er kjempe god...men den må du få på resept... vi har hatt noen av de flaskene. Det har vært et hardt år i det siste, helt til nå... nå er hun så frisk og rask at det er deiligt.
Gothminister Skrevet 17. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2008 Har bare fått efedrin vi.. Han har ikke hostekuler , slik han att hoster som bare det,men hoster litt hele dagen,er ikke s¨å ille om natta,selvom han hoster litt,men går som regel bra om natta..
kokko Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 hvor gammel er dine små? for cosylan skal egentlig ikke gis til små små barn. selv om jeg fikk det på resept til min sønn på da 7-8 mnd og leste etter på på flaska at de ikke anbefalte det til så små.... så jeg slutta å gi det til han.... Vi har vel hatt cosylan fra 2 årsalderen til jentå mi.... vi bruker ikke vanlighoste saft, det fungere ikke... lykke til, kansje du kan ringe og høre om du kan få en annen hoste saft. jeg syns ikke at efedrin virker... det er bare saft. har hatt det til minste mann... men fikk nå nettopp til han også flutide og ventolin spray... vi bruker det når han blir tett og surkler i bryste... lykke til
Gothminister Skrevet 17. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. april 2008 ok. han det gjelder ble 1 år nå i april. Men kanskje bare vente å se hva legen sier da vi skal dit.. Synest det var litt rart att vi ikke fikk ventoline da.. men han var så forkjølet under 1 års kontrollen,og legen der,som er våres fastlege,syntes det var litt astma lyder da hun lyttet på han,så ble da flutide som hun skrev ut. Har også vært en del til legen fra 9-11 md også pga tetthet,men kom ikke inn til fastlegen da,bare turnuslegene som mente han hadde rs-viruset..,for han ene turnuslegen,og hun andre turnuslegen som vi da var hos,de hørte ikke de astma lydene da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå