Gå til innhold

Phil&Teds eller OTH?

hjertebank m/gutt07&jente09

Anbefalte innlegg

Hvilken av disse vognene er best til trilleturer på grusveier?

Jeg vurderer å kjøpe en av disse til å bruke som turvogn til min gutt på 7,5 mnd, og har en quinny buzz i tillegg som jeg skal bruke til shopping/byturer. Så hovedbruken blir altså på grusveier/turstier med litt dumper. (har tidligere hatt en xadventure inmotion som var helt elendig på grus.)

Har noen erfaringer med disse to vognene som de kan dele med meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137487502-philteds-eller-oth/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har erfaring med begge, og de fungerer utmerket på grus/turstier begge to.

HAr brukt phil and teds som søskenvogn, nå som sportsvogn til minsten. Hadde oth som sportsvogn til eldste. Liker best setet på phil and teds, det virker bedre å sitte i og det er lenger og den er også litt lettere og smalere enn oth.

Bortsett fra dette så foretrekker jeg OTH. Den er stødigere, lettere i bruk (spesielt ryggreguleringen) og på phil and teds blir det en åpning bak når man legger ryggen ned (dette er pga av at den kan brukes som søskenvogn) følger med deksler, men synes ikke det fungerer helt optimalt som enkeltvogn pga av dette. Har løst det selv med å sy ett vindtett/lystett trekk, men det drar likevel ned i forhold til oth.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med begge vognene, og kan anbefale dem begge to =)

Har du sett på tfk joggster twist eller joggster III? Den veier litt mer men har regulerbart fotbrett og håndbrems, bedre fjæringer + den blir mindre sammenlagt.

Joggster III har fast framhjul, som er bra på ulendt terreng. Svingbart forhjul kan kjøpes som ekstrautstyr.

Tror ikke tfk selges her i USA som jeg bor, har i hvertfall ikke sett det noe sted. Men derimot selges jo OTH og Phil&Teds rimelig billig her da, i forhold til hjemme i Norge. Skal flytte hjem om noen mnd, derfor tenkte jeg det var lurt å kjøpe med seg en solid vogn hjem som jeg kan bruke når jeg går tur i marka eller hos familien utpå bygda.

En 2007 modell Mountain Buggy koster nå 429 dolar og 2008 modell Phil&Teds sport koster 399 dollar. Hyggelige priser må jeg si....

Men det er jo vanskelig å bestemme seg da, siden de er litt forskjellige. OTH kan jo brukes med bag senere når jeg evt skal ha flere barn, og Phil&Teds kan brukes som søskenvogn. Må jo tenke litt fremover også, siden mannen min nå begynner å klage høyt over at jeg har planer om å kjøpe min fjerde vogn... hehe... vel, jeg har da solgt en da! og enda en som er en typisk amerikansk graco travelsystem selges før jeg flytter hjem.

Har planer om å reise på en babybutikk nå og teste med lille tassen oppi Mountain buggy og Phil&Teds. Greit å teste de litt før jeg bestemmer meg.

Fine priser ja =)

Hadde så absolutt kjøpt med meg en jeg også! Du kan trøste mannen din med at du kan selge den igjen her hjemme i Norge for det samme som du kjøper den for i USA selv om den da er mye brukt =)

Ja, det er lurt å få prøvd dem litt! Man får fort følelse med hvilken vogn en liker best.

Tenker du på å få en liten til så er phil and teds super som søskenvogn altså, så da er den absolutt verdt å vurdere!

Og valget falt på en grønn Mountain Buggy Urban 2007 til 429 dollar!! ;o)

på den babybutikken jeg dro til for å teste vognene, hadde de samme tilbudene som jeg har funnet på opptil flere nettbutikker. Så da slo jeg til, siden de også monterer den sammen.

Jeg prøvde Phil&Teds og likte forsåvidt at den virker litt nettere og mindre enn Mountain buggy, og tassen satt/lå godt også. Men å få hevet ryggen igjen etter at han har ligget gikk jo søren meg ikke. Enda min gutt er 7,5 mnd og veier bare 7,5 kilo, og da blir det jo ikke lettere å heve ryggen mens han er i vognen når han blir større heller. Han sover alltid når vi triller og når han våkner før vi er hjemme igjen vil han opp og titte seg rundt omkring, og da bør det jo være lett å heve ryggen. I tillegg klarte jeg ikke å sette på bremsen på Phil&Teds. Mulig jeg ikke tok i skikkelig nok, eller det var noe galt med den vognen.

Mountain buggy føltes litt større ut, men er jo like lett og ser ut til å være veldig komfortabel for tassen. Og den er jo en drøm å trille!

Titta litt på Phil&Teds Vibe også, den ser jo superkomfortabel ut og litt for dyr for meg nå siden jeg kjøpte en ny vogn for ikke så lenge siden.... Hadde jeg bare ventet litt og heller kjøpt Vibe!

vel vel, nå er jeg da kjempefornøyd med begge de to vognene jeg har!

Annonse

Gratulerer med ny vogn =)

Du blir nok veldig fornøyd med MB en din! Og hvis det er den mosegrønne så er den nyyydelig =)

Hvordan var viben da? Den kommer ikke til Norge før tidligst mai sies det, er litt spent på den!

Frilly - vet at det skulle være forbedringer på ryggregulering på iallefall en av de nye modellene, men er ikke helt sikker på om det gjaldt en eller begge (vibe og dash). Så leste jeg at en av dem skulle ha multijustering av ryggen så da rekner jeg med den sikkert blir liknende oth og andre med sånn justering, med en eller annen form for stroppejustering.

T&G - takk! Har sett du er guru på PT mm her inne;-) Prøvde nå å finne ut om det er vibe og/el dash, men lite å finne på diskusjonsforum, de er vel så nye enda. Men på PT hjemmeside ser det ut som det kanskje bare gjelder Dash ('infinetely adjustable seat angles').

Ja, fant en annen side nå (en engelsk nettbutikk) og der stod det multiadjustable seat på dash. Men kan jo godt være at de har endret ryggreguleringen på vibe også, for er dårlig patent på den som er nå.... Men det går jo an å sjekke når den kommer =)

Synest forresten dash så mye finere og mer praktisk ut en vibe, men det er vel smak og behag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...