Gå til innhold

jysk tøybleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lest at en kan kjøpe tøybleier på jysk og strikke ullbukser og bahandle dem med noe...men blir ikke det altfor lite,må en ikke skifte hver time da...og hvilken størrelse skal en kjøpe av desse bretteebleiene? er de one size? har en 1 åring og venter baby..holder med med 24 bleier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupp, du kan kjøpe brettebleier på jysk. De er 70x70cm og jeg har hørt om de som bruker de på tre åringer... det handler bare om hvordan man bretter. Ellers så er vel den vanligste str 80x80cm. Ullbukser strtkkes i ren ull og satt inn med lanolin før bruk. Lanolin er sauens naturlige ullfett, og er det som gjør at sauen ikke blir våt og kald.

Med litt innlegg kan brettebleiene holde i 4-5 timer her hos oss, men nå er min 7 mnd og tisser ikke hele tiden lenger sånn som han gjorde når han var bitteliten. De aller minste må man jo skifte litt oftere på uansett.

24 skal holde fint til 1 barn, om du skal bruke tøy fulltid på to barn så ville jeg kanskje hatt litt fler. Om du skal bruke brettebleier og ull hele tiden så ville jeg og hatt 4-5 ull bukser, (2 natt bukser og 3 dagbukser).

Skrevet

tusen takk:) forstår eg riktig er tøybleiene på jysk 10 cm kortere enn normalen? ka innlegg skal eg bruke? hadde tenkt å bruke på begge to full tid,er det mye arbeid meg brettebleier? tenkte de tørket fort og kunne brukes fra 0 og oppover...(har ikke tørketrommel)

Skrevet

Når du kommer inn i brettingen er det ikke mer jobb med den løsningen enn andre syns jeg. Du må bare finne den brette metoden du liker best, på tettinntil.no kan du finne linker til mange forskjellige brettinger.

Du får kjøpt mange forskjellige innlegg, men du kan like gjerne sy noen selv. Bambus og hamp er de materialene som suger best, jeg har rett og slett kjøpt bambus håndklær på prinsess og sydd av de. Men du kan godt bruke noen gamle håndklær du har hjemme. Det som er vasket maaaange ganger suger best.

Det er jo det som er så supert med brettisene, det tørker super fort på et stativ, når det er sagt så har heller ikke jeg tørketrommel og her brukes det mest lommebleier og formsydde.

Meld deg inn på tettinntil.no der er det mange drevne tb mammaer som gjerne svarer på alle spørsmål, og så er de veldig koselige ;-)

Skrevet

hvordan syr en innlegg? har du gjort det? skal en legge hanklene dobble? har mangen utslittte gamle hankleder som hadde funket fin:) er medlemm på tett inntil:) vi tenker å kjøpe noen bum genius one size utenom....

Skrevet

Jeg syr de dobble og dobbelt så lange, så jeg kan brette de sånn som jeg vil. Jeg har en gutt som tisser mye og trenger da eksta lag foran.

Jeg bare sikksakker rundt.

Skrevet

www.tettintill.no ->tøybleieforum

Skrevet

uff... mente www.tettinntil.no

ikke 2 ll til slutt!!

Skrevet

smart:) skal gjøre det:) har en bestemor som er skredder,hun kan hjelpe meg,eg er helt idiot på sy maskiner:) lurer litt på å bruke pull trekk isteden for ullbukser utenpå,noen med erfaring der? hvor magen bruker dere av pull trekkene pr barn? ka er best av ull og pull trekk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...