Jane_septembergutt Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Hei Jeg er ganske ny her. Kan være det er skrevet om dette før, men jeg spør likevel.. Jeg er så heldig å ha 11 egg i fryseren i Porsgrunn, i fem beholdere. Ble gravid på første IVF forsøk, og har en skjønn gutt på to og et halvt. Nå vil vi snart prøve et fryseforsøk, siden våre anstrengelser på hjemmebane ikke ser ut til å gi resultater:-( Har snakket med de i Porsgrunn på telefonen, men det blir litt mye info på en gang, så jeg fikk ikke med meg halvparten... Får jo info etterhvert når vi kommer i gang, men er nysgjerrig på hva jeg skal gjennom. Når jeg ringer inn at mensen er begynt, hva skjer videre? Hva slags medisiner får jeg, og når skal de tas (iforhold til mensen)? Når må jeg til UL og hvorfor? Det er jo ikke noen egg å se på da? Innsetting var ca 18 dager etter mensen? Noen medisiner etter innsetting? (Samme stikkpillene som etter det vanlige IVF forsøket kanskje?) Det ble sikkert mange dumme spørsmål, men håper noen kan svare..!
kikki73 Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Hei! Vi er igang med fryseforsøk,(har ei lita jente på 8mnd)Jeg startet i dag med medisin. Første dag mens skal du starte med Progynova. en tabelett tre ganger daglig fram til du skal på uktralyd på dag 9, 10 eller11. Da skal de skjekkelivmorslimhinnen og at det ikke er noen store eggpoer der. Vi holder til på St.olav.vet ikke om det er helt det samme som skjer der du holder til. Lykke til ,håper du ble litt klokere;)
74skytte Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Jeg bare føyer til noe. Etter innsetting skal du fortsette med Progynova, og starte med Progestan. Eller du starter med Progestan når du er på ul, et par dager før innsetting. Jeg måtte gå på medisinene helt til uke 10 hvis det går bra. Lykke til!
Jane_septembergutt Skrevet 16. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2008 Takk for svar Kikki, det falt flere brikker på plass nå:-) Begynner å få oversikten nå. Tror vi satser på å komme i gang med mensen som begynner i slutten av mai. Blir spennende:-) Men er redd jeg får en solid nedtur dersom ingen av eggene overlever opptininga, eller alle forsøka går galt.. Ble så kraftig overstimulert sist at jeg tror ikke jeg tør ta flere IVF forsøk. Så setter min lit til fryseren:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå