Venezia 1 Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Jeg er grepet av fullstendig ammetåke og sliter med å huske hvilket bryst meg ammet fra sist. Noen tips til "system" som kan hjelpe meg med å huske?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Ta begge brystene hver gang, så slipper du dette! Jm på sykehuset anbefalte også dette!
4blir5 Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Jeg har en strikk rundt håndleddet på den siden jeg gav fra sist, da vet jeg at jeg må amme på det brystet uten strikk neste gang. I begynnelsen fikk han bare ett bryst, nå får han begge bruker samme metode. Når du ammer på begge bryst skal du begynne med det brystet du sluttet med, dermed blir det helt likt i forhold til strikken! lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Et tips går på å feste en sikkerhetsnål el noe i bh'n, på den siden du ammet sist. Ellers finnes det et "ammebånd" ala de kreftbåndene som var så populære for et par år siden. Eller du kan flytte en ring fra hånd til hånd ut fra hvor du ammet sist:) I begynnelsen noterte jeg rett og slett ned hvilken bryst jeg ammet fra hver gang:) Min ville stort sett ha begge hver gang da, men hvis bare ett så noterte jeg:)
Ginger-mor Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 en bitteliten spenne, lus e.l. som du fester i BH-stroppen
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Jeg skrev opp i kalender på mobilen tidspunkt og hvilken pupp han fikk av. Feks 10.23V, 13.06H, 16.40V
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Det med å ta hvert bryst til hvert måltid kan være bra for å stimulere melkeproduksjonen i starten - men, det kan også føre til at du ikke får tømt brystene ordentlig! Og den såkalte fløten kommer jo etterhvert, og da er det ikke sikkert barnet får i seg mye av den.. Jeg fikk også denne beskjede på sykehuset, at jeg gjerne skulle amme på begge sidene, men da fikk jeg tydeligvis ikke tømt brystene bra nok, og dermed fikk jeg påbegynnende brystbetennelse! Ikke godt!! Så da ga legen meg beskjed om å tømme brystene annenhver time, amme på et bryst om gangen, slik at det ble tømt ordentlig og heller pumpe meg på det andre. Nå har det heldigvis stabilisert seg mer, og jeg har ikke så melkespreng lenger. Men det blir slik at jeg kjenner hvilket bryst jeg fikk tømt sist ja! Det sprenger mer på på det brystet som ikke har fått tømt seg på en stund.. Du kjenner ikke forskjell på de slik da? Det finnes visstnok et bånd du kan kjøpe for å ta på armen, som du kan flytte fra side til side for å huske hvilket bryst du ammet på sist. Det er jo bare å bruke et hårstrikk eller noe og det da..
Venezia 1 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. april 2008 Takk for svar! Tror jeg forsøker med en hårstrikk på hånden, om jeg ikke har ammetåke for mye til å huske på å flytte den Jeg har veldig mye melk og babyen klarer ikke tømme ett bryst ved hver amming, så jeg kan ikke gi fra begge bryst hver gang - da får jo aldri babyen aldri "fløten". Dersom jeg fortsetter å ha like stor melkeproduksjon tenker jeg å ta kontakt med morsmelksentralen for å se om de vil ha litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå