Gå til innhold

Jeg vurderer å være utro mot mannen min i helgen. Litt lang, men takk til de som gidder å lese ferdig før de dømmer meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lykkelig gift, og har en datter på 1,5 år med mannen min. Vi har det veldig bra sammen, og vi koser mye.

MEN, jeg har alltid hatt problemer med sexlysten. Jeg liker ikke sex, og har aldri hatt lyst på det. Ikke i starten av forholdet heller, og ikke med noen tidligere partnere. Sex er mer noe man gjør av og til "for å holde husfreden".

Mannen min skulle gjerne ønske at jeg ville mer, men han elsker meg virkelig ekte, og han kunne aldri aldri vært utro mot meg. Jeg vet "alle" sier det, men denne mannen er virkelig fantastisk. Han ville heller levd helt uten sex enn å gå fra meg/vært utro. Det sier han, og jeg har ingen problemer med å se at han virkelig mener det. Jeg har tilbudt han "grønnt kort" og dermed lov til å ha sex med andre så lenge det er "bare" sex. Dette vil han riktignok ikke høre snakk om, og han blir bare irritert dersom jeg tar opp temaet.

Dette med vårt labre sexliv (MAX en gang i mnd, men ikke hver mnd engang...) er desverre noe som plager meg mye. Han syns det er ok som det er, men jeg misstrives veldig med dette. Jeg har veldig lyst til å få dette sexlivet til å fungere, og jeg føler meg veldig som en dårlig kone som ikke klarer å gi mannen min et bedre sexliv enn som så. Vi har fått behandling og eksperthjelp i flere år, og går regelmessig til sexolig uten at det har hjulpet i det store hele. Eneste årsak til at jeg fortsetter er at frikortet fylles lett hvert år, så da blir det jo ikke dyrere å fortsette. Jeg vil virkelig finne ut av dette, og jeg nekter å gi opp. Så mye elsker jeg mannen min. :-)

Dette er som sagt noe jeg har slitt mye med, og jeg har gått gjennom depresjoner og dertilhørende sykemeldinger pga dette.

Jeg er aktiv danser, og konkurrerer innen dans. Tidligere med mannen min, men han har mistet litt motivasjonen for dans (han har mye ski, fortball, osv osv osv) i tillegg til at det har blitt vanskeligere å få trent sammen etter at vi fikk vår skjønne datter. Derfor har jeg nå ny dansepartner, og vi har fått veldig god kjemi sammen. Vi tøyser og tuller mye, og det blir en del flørting som bare er for skøy. Dette med flørting er jo også en del av dansen, og når vi er på konkurransegulvet skal det se ut som om vi ikke kan klare å holde hendene av hverandre. Det skal være fullt av lidenskap, og det må være troverdig for å kunne klatre opp på resultatlistene. Mannen min har også hjulpet oss med dette (undervist oss), så så langt har vi ikke noen problemer.

MEN, nå har det utviklet seg litt til ekte følelser. Det kribler i meg når jeg er med han (kun sexuelt), og det at han vil ha meg er ikke akkurat vanskelig å skjønne (han er singel). Jeg har knapt kjent noe i nærheten av en så sexuell følelse og ladning som er mellom oss, og vi spøker mye med dette selv om vi begge vet at vi innerst inne mener det begge to. Til helgen er det konkurranse, og vi skal bo sammen på et motell dobbeltrom. Det er to enkle senger, men likevell blir vi jo gående mye sammen, og tilbringer hele helgen sammen.

Nå vurderer å gjøre noe med det. Jeg vurderer å benytte sjangsen til faktisk å ha sex med han. Sexologen min ber meg ta tak i alle sexuelle følelser jeg kan finne. og hun vil at jeg skal ta og føle på dem så mye som mulig. Jeg skal se verdenen og alle menneskene rundt meg med sexuelle øyne. Jeg skjønner jo at hun ikke direkte mener at jeg skal ha sex med andre enn mannen min, men jeg tror faktisk dette kan hjelpe oss. Hele greia går på at de sexuelle følelsene i meg aldri våknet i puberteten (slik de burde), og det er om å gjøre å få slått på bryteren. Jeg vurderer å ta denne sjangsen, og se hva som skjer. Kan det vekke meg opp slik det sexuelle vesenet i meg våkner, så FLOTT! Gjør det ikke det, så går det i glemmeboken. Går det skikkelig dårlig og skader ekteskapet mitt så er det KRISE, men slik som dette kommer det ikke til å bli livslagt likevell.

Nå ber jeg dere om å tenke dere litt om før dere svarer, og vær snill å holde dere konstruktive. Hva syns dere om situasjonen?

Tusen takk til dere som har lest hele, og orker å gi meg noen svar. Beklager at det ble langt, men jeg føler liksom at alt er viktig å få med. Jeg legger det ut her uten mulighet til å være anonym, men det får bare være. Jeg er litt desperat her nå.

Skrevet

vel, i så fall så synes jeg du skal fortelle mannen din planen din og om han godkjenner det så kan du jo gjøre det. Du sier at ekteskapet ikke kommer til å vare livet ut fordi din sexlyst er på bånn, men mannen din sier jo han fint kan leve med det. Det er jo ditt problem som lager lange skygger her, og de lager ikke så store skygger i hans liv som i ditt tydligvis...

Skrevet

Veit ikke hva jeg skal si jeg... men dytter for deg.

Skrevet

Det er en grunn til at "sexolog" er en tøysetittel, tenker jeg først og fremst.

Om forholdet ditt er basert på at dere ikke skal ligge med andre, så er det forkastelig å gjøre det. For ethvert velfungerende forhold er basert på tillit.

Om du ikke tenner på mannen din, men på noen andre, så har du åpenbart et problem. Enten sier mannen din det er greit og dere kan fortsette forholdet, eller han sier det er ugreit og du må da velge å fortsette forholdet uten å ligge med kollegaen eller å gå ut av forholdet og ligge med kollegaen din. Eventuelt kan du bedra ham - det er i så fall et kjempesvik, selv om intensjonen er "god".

Tough life.

Skrevet

Virker jo som at dere har et godt forhold,du og mannen din..men er det ikke muligheter for han å ta del i denne planen din?Eller må du holde det hemmelig for han?

Skjønner godt at det er frustrasjon ute å går i forhold til dette med seksual livet..

Håper det kan ordne seg for dere.. :)

Skrevet

For det første er jeg lettere sjokkert fordi ingen andre har turt å skrive så åpnet her uten å kunne signere anonym så lenge jeg har vært på dib...

Men jeg syns du burde fortelle det til mannen din før du gjør det. Da er du i det minste ærlig. Og ellers har jeg ingen kommentar.

Skrevet

Jeg synes ikke du bør gjøre det uten mannen din sin "godkjenning".

Skrevet

Hmm.. Du sier jo at du faktisk kunne tenke deg å sex med denne dansepartneren og at det kribler i kroppen osv. Det viser jo egentlig at du faktisk har sexlyst, bare ikke på mannen din. Da er det vel strengt tatt mulig at det ikke er han du virkelig vil være sammen med.

Om du går til steget og er utro kan jeg umulig se at dette vil hjelpe sexlivet deres og i hvertfall ikke redde ekteskapet...

*Hvis dere har fått hjelp i flere år ser det vel kansje mørkt ut for dere?

Har dere prøvd å la vær å tenke på å sex, sove på hvert deres soverom og kansje finne hverandre litt på nytt?

Og hva med denne dansepartneren ?Står han klar til å ha sex med deg eller bare regner du med at han vil?

Hva om han vil noe mer?

Syntes dette blir å tulle med manges følelser....

Å være utro er neppe noen god løsning, tipper du enten ender opp med dårlig samvitighet eller følelser for den andre mannen. Kvinner klarer sjeldent å ha sexuell omgang uten å innvolvere følelser.

Lykke til hvertfall.

Skrevet

Jeg forstår grunnen til at du tenker på å gjøre dette, men tror det blir feil! Det høres ut som om det er veldig imot det mannen din tror på, han har "normal" sexlyst, allikvel vil han ikke ligge med andre enn deg...tenk deg godt om nå!

Skrevet

Og sier mannen din "nei", da synes jeg du bør droppe planen med danseren. Eller gå ut av forholdet med din mann, men slik jeg forstår deg er ikke det et alternativ.

Skrevet

Jeg er fullstendig mot utroskap uansett grunn.

Men hva om du kjøper deg en vibrator og fantaserer litt om denne fyren mens du bruker den? Rett etter at dere har vært å trent sammen for eks?

Skrevet

Jeg skjønner frustrasjonen din, for jeg føler meg som deg og har en mann som minner fantastisk mye om din.

Bortsett fra dans, fotball og andre fysiske aktiviteter som vi ikkke bedriver med. (la forresten merke til at du skrev FORTBALL, kanskje du har funnet opp en ny sport??)

Prøv å tenke deg at du faktisk har sex med dansepartneren din bare for å få den opplevelsen, du kommer hjem etter helga og skal møte hverdagen igjen. Blir det å være det samme? Kan det det? Hvis du skal fortsette med han som dansepartner? Kan de følelsene overføres til din mann?

Jeg har overhodet ikke erfaring med noe som helst sexologi, vi har vært sammen siden vi var 16 og 20 år, har bare hatt hverandre også i senga. Det er så mye vi har bygget opp sammen på 14 år som jeg absolutt ikke vil risikere selv om en slik nesten-gratis-sjanse skulle dukke opp. Vi praktiserer masturberende sex vel så ofte som penetrerende, anbefales!!

Skrevet

Først vil jeg si at du virker som en veldig reflektert og oppegående dame som virkelig elsker mannen din. I tillegg er du vanvittig heldig som har en mann som du elsker minst like mye.

Når det er sagt, vær så snill å ikke vær utro. Utroskap er det største sviket man kan gjøre mot den man elsker. Jeg skjønner at du føler deg fristet siden du har disse seksuelle følelsene, men hva om det er fantastisk? Hva om det er det du drømmer om? Hvorfor skulle det være positivt for deg og din mann når det ikke er han du har sex med?

Det høres ut som om dere har prøvd alt, og det er helt klart at det er frustrerende og fortvilende, spesielt siden dere elsker hverandre så utrolig mye. Men det MÅ jo finnes andre løsninger?

Har dere prøvd å dra på weekendtur uten jenten deres, til en romantisk by? Rollespill, kle dere ut som "mystiske" personer og late som om dere ikke kjenner hverandre, og sjekke hverandre opp ute på byen?

Hvis du virkelig har tenkt å være utro.....så syns jeg ihvertfall at du bør unngå en du kjenner, uansett hvor seksuell stemningen er mellom dere. Da bør du "finne" en helt ukjent som du aldri kommer til å se igjen....men dette er virkelig ingen anbefaling altså, jeg håper inderlig at du klarer å unngå å være utro mot mannen i ditt liv som elsker deg over alt.

Lykke til.

Klem fra

Skrevet

Jeg hadde snakket med både mannen og sexologen først. Gjerne sammen alle tre (den tredje er da altså sexologen og ikke ditt utpekte "offer", hehe), slik at alle sider av situasjonen blir kartlagt og at alle er innforstått med det.

Skrevet

Med så lite sexlyst, både under puberteten og senere, ville jeg sjekket hormonnivåene mine før jeg sjekket noe annet. Vill eikke blitt veldig forbauset hvis det er en eller annen forstyrrelse der som er årsaken.

Skrevet

Ingen lett situasjon. Jeg mener ikke du kan si det til mannen din, ettersom han aldri ville gjort omvendt...da har du på en måte alt å tape tenker jeg. Argh jeg vet ikke helt hva jeg mener egentlig, en ting er deg selv, en annen ting mannen din, men det er jo også en tredje part tenker jeg, tenk på han dansepartneren din, han blir jo i såfall brukt ikke fint overfor han heller hvis han har følelser for deg. Off du fikk nå egentlig ingen gode råd ut av dette. Følge hjertet kanskje:....

Skrevet

Anser dette for å være et følelsesmessig minefelt for alle involverte og kan ikke forstå at det skal hjelpe forholdet til mannen din, å ha sex med en annen. Tror nok at det er følelsene ovenfor mannen din som må vekkes og jeg har ikke tro på at det skal skje ved å ha sex med en annen. Men jeg er jo ingen sexolog, da :o)

Skrevet

En annen ting; har du noengang hatt sexlyst uavhengig av partner? Altså - hva slags forhold har du til din egen kropp?

Skrevet

Du virker som en oppegående dame på alle måter, så skal prøve å svare deg på en ordentlig måte.

Skjønner tanken med å vekke sin egen lyst. Bruke blikket, kle seg sexy, flirte med andre etc.

Men jeg tenker at den følelsen du har nå, spenningen i kroppen og forventningen til hva som kan skje vil følels som en flau og vondt opplevelse hvis du gjennomfører dette.

Hva med å prøve å bruke den lysten du føler nå på mannen din?

Kan ellers ikke skjønne hvordan en tenkt god sexopplevelse med denne andre mannen skal hjelpe deg og mannen din.

Skrevet

Dette var litt kinkig.

Jeg skjønner tankegangen din, etter å ha lest hele. Dette med å ta tak i seksuelle følelser. Er ikke sikker på om dette hjelper så mye som det skader, du kan komme til å bli kjempe plaget med dårlig samvittighet er jeg redd..

Du skulle nok innlemmet mannen din i dette, men for det første kan han bli såret og for det andre: Kanskje det bare er det "ulovlige" som skaper den seksuelle spenningen? hvis det er det kan det jo og hende du mister den spenningen hvis du får "tillatelse"...

Høres ut som du blir mer plaget av dårlig samvittighet enn av at du blir plaget av mangel på sex..kan hende det blir for mye å legge på dårlig samvittighet ved utroskap. Det har en tendens til å aldri bli det samme etter noe sånt..

Du får bare veie opp plussene mot minusene... lykke til da..

Skrevet

Først og fremst, tusen takk for at dere tar meg seriøst og en konstruktive. Det setter jeg pris på.

Han dansepartneren min "står klar" ja. Han har lyst på meg, det er det ikke vanskelig å merke. Vi tuller mye med det, men med et snev av forståelse for at vi mener det, og jeg kan kjenne at han er fysisk klar avogtil når vi danser. Han er halvstiv, og gjør ikke så mye for å skjule det. Vanligvis er dette noe som ville fått meg til å forlate rommet i avsky, men i denne situasjonen tenner det meg bare. Des mer jeg tenker på det des mer har jeg lyst på sex med han.

Dette med sexlivet til meg og mannen min plager meg mye mer enn det plager han. Han sier han er villig til å leve med det, men det er jeg ikke sikker på om jeg kan. Jeg vil så gjerne føle dette gode som skal høre til sex, og som alle snakker så mye om. Jeg vil ha et sexliv som fungerer, og jeg vil ha det godt mens jeg har sex.

Jeg har tenkt på å fortelle dette til mannen min, men det ødelegger liksom det hele for meg. Jeg tror mye av denne spenningen ligger i at det er forbudt og ulovlig, og det er mye av det som gjør det hele så spennende. Det er altså ikke at mannen min er feil for meg som er problemet. Forteller jeg dette til mannen min så vil han nok gi meg tillatelse tror jeg. Han vil selvsagt bli såret, men han vet hvor mye dette plager meg og han vil nok gripe sjangsen og øyne håp for at dette skal hjelpe. MEN, da er det liksom ikke det samme lenger. Da er hele spenningen i det borte...

Dersom jeg gjør det ser jeg ann hva som skjer etterpå. Kan det bidra til at ting ordner seg mellom meg og mannen min så er det mulig jeg bare holder kjeft om det. Det han ikke vet har han ikke vondt av osv. Da vil jeg bare ri bølgen med mannen min og nyte at sexlivets snøball endelig ruller riktig vei. Velger jeg å ikke gjennomføre dette komme rjeg til å fortelle det til mannen min, og vi kommer da til å ta det som en positiv ting (jeg har jo tross alt følt lyst på sex!). Det høres sikkert rart ut, men for oss er et glimt av håp verdt mye...

Skrevet

Til HI. Jeg stemmer NEI. Er prinsipielt imot utroskap uansett grunn. Forstår deg, og synes ikke det er rart at du blir tiltrukket av andre, men jeg mener det er fristelser man må motstå når man har valgt å leve med en partner. Mitt motto er at dersom jeg skal ha sex med alle jeg blir tiltrukket av så får jeg jo ikke gjort annet.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg tenker at de følelsene som er i ferd med å bygge seg opp bygger seg opp nettopp fordi de er forbudte. Om du gir utløp for følelsene, hva da? Hva skjer med deg og mannen din? Hva skjer med deg og dansepartneren? Og ikke minst; hva skjer med følelsene?

Jeg tror jeg ville latt følelsene være, kjenn på dem, ta på dem (og deg selv), la dem bygge seg opp! Og gjør det du kan for å videreføre dem til mannen din!

Får du en flott seksuell opplevelse sammen med mannen din kan det hende du blir fristet til mer?

Samme gjelder om du har sex med dansepartneren...

Håper du/dere finner ut av det. Lykke til!

Skrevet

Hei. Føler med deg, kanskje føler du at forholdet til deg og mannen er i et vakum for tiden pga dette med sex, og at du kanskje tenker altfor mye på det. Samtidig så skjønner jeg at du lengter og oppleve sex med kribling og spenning.

MEN, er synes jeg at du gambler for høyt. Dersom dette tenner gnisten i deg ,for og si det slik, så vil helt sikkert mannen din merke det, og er nok ikke dummere enn at han skjønner hva som utløste forandringen (han vet jo om helgeturen deres). Og finner han ut at du har vært utro tror jeg du rask er alenemor. Denne sjangsen bør du ikke ta mht deres datter. Skal dere gå fra hverandre er det 1000 ganger bedre for ungene om det ikke er sårede sinte følelser inne i bildet.

Ta mot til deg, raskt. Og si dette til mannen din. Kanskje han blir glad for at du begynner og gløde under overflaten. Men er han ikke enig i planen din, så må du respektere at du ikke får gjøre det! Kanskje dette er et resultat av terapien deres !!! At kriblingen kommer med en annen enn mannen din er ganskje normalt, i dansen slapper du av og er bare deg, ikke mamma, kone , kollega, renholder etc.etc.

Vet du, mitt råd fra hjertet er at du booker eget rom til helgen og ikke finner på noe sprell med dansepartneren. Så finner dere snarest barnevakt og drar på hotell 2 dager! Med badebasseng, dansekvelder og ta med egen dansemusikk så dere kan danse på rommet. Finn fram til stemning og samholdet dere hadde ved dansen og se om ikke du kan få noen følelser frem i dagen. Men målet må være avslapping og kos, noe mer må være en evt. bonus! Ikke tenk problem, men invester tid og følelser i ekteskapet.

Håper du leser innlegget mitt. Og håper at du får en løsning snart!

Kommenter gjerne forslaget mitt, blir pålogget litt til her :-)

Skrevet

Her var det mange fine svar, Tusen takk for det damer, dere er supre. :-)

Håper likevell dere får lest svarene mine mellom alle innleggene.

Jeg ser jo at aller fleste er sterkt i mot dette, selv om noen samtidig har forståelse for det. Det forstår jeg veldig godt, og det er jo som forventet. Jeg tenker jo det samme innerst inne, men samtidig så er jeg så desperat at jeg virkelig vurderer det seriøst. Skummelt å tenke på, men sånn er det desverre bare. Jeg vil virkelig ikke leve resten av livet uten å ha følt sexuell nytelse og skikkelig sexuall spenning. Faktisk er det så ille at jeg vurderer om jeg ville tatt sjangsen selv om jeg hadde vist at det ødela ekteskapet vårt.

Jeg og mannen min har snakket om dette med utroskap mye, så jeg vet hvor han står dær. Jeg har jo tilbudt han muligheten til å ha sex med andre, selv om han ikke vil gripe den. Jeg har spurt i detaljer og flere ganger om hva han ville gjordt dersom jeg hadde vært utro mot han, og han svarer at han selvsagt hadde blitt skuffet, men at han ikek ville gått fra meg dersom det kun var sexuelt og ikke var fordi jeg var forelsket i noen andre. Han har tilogmed sagt at det på en måte kunn ehjulpet i ekstreme tilfeller, men det betyr jo ikke at han har helt gitt meg lov til å være utro da. Uff. Jeg elsker mannen min og jenta vår, men dette river og sliter i meg. Jeg vet vireklig ikke hva jeg skal gjøre, og hva fremtiden måtte bringe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...