Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Holder på med å fylle ut søknad om permisjonspenger. Har bestemt at jeg skal ha 100% lønn i 44 uker, og to måneder ulønnet permisjon etter det. Skal også ha 4 uker ferie imellom.

Har blitt enig med mannen min om at han skal ha 4 av mine uker i tillegg til pappa kvoten. Så da blir det vel egentlig 40 uker på meg, hvis du ikke tar med ferien.

Det jeg lurer på er om mannen min må ta sin del av permisjonen sammenhengende etter min? Eller kan han ta de 10 ukene etter min ulønnede permisjon?? Ble litt rotete kanskje.... Håper noen vet!

Fortsetter under...

Mener han kan ta det når som helst. Vilkåret for at han skal ta 4 uker av den delte permisjonen er at du er ute i arbeid eller studier.

Forøvrig tror jeg regnestykket ditt på ukene er litt feil.

Totalt er det 44 uker pemrisjon i 100%. 6 uker av disse er forbeholdt far. Dette gir deg 38 uker. Når han skal ha 4 uker ekstra gir dette deg 34 uker igjen. Når du så legger på 4 uker ferie, så får du totalt 38 uker, og han får 10 uker.

Han kan utsette fedrekvoten, men er litt mer usikker på de siste 4 ukene. 3 uker tas før fødsel, derfor har du her 29 ukers perm (stemmer ikke det tromsøstudent?). Hvis far skal utsette permisjon utover fedrekvoten, altså de siste 4 ukene, er det krav om at du jobber minst 75% i den tiden permisjonen utsettes. Om ferie regnes som jobb i den forbindelse vet jeg ikke. Ut fra det jeg kan se av regelverket, er det "nok" at du er i jobb (ev ferie?) da inntil 41 uker etter fødselen. Da kan du gå over i ulønnet permisjon mens far fortsatt utsetter sin perm.

Her er link til forståelsen av regelverket, ganske vanskelig å skjønne:/

http://rundskriv.nav.no/rtv/lpext.dll/kapitteloversikt/e05/e05k14?f=templates&fn=main-j.htm&2.0

håper dette ikke ble til mer forvirring;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...