Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har denne uken vært på jobb i 100 % etter 14 dgr hjemme, fikk tilrettelagt arb dag på jobben fom mandag. Dagene begynner bra , men etter 3 timer begynner smertene å komme skikkelig ille, har konstantert bekkenløsning hos legen :/ blir bare sikkelig deppa fordi man vil jo gjerne jobbe lengst mulig...er bare 20 uker på vei, men skal jo leve med kroppen resten av livet...

noen med erfaring eller tips/ råd ??

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137483362-skikkelig-deppa-etter-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan jeg deppe sammen med deg?

jeg er nyutdannent og har ikke jobbet et år ennå. er 4+6 i dag og har ikke vært på jobb siden lørdag. har fått aktiv sykemelding med fullt timeantall, men har ikke sjangs og klare med dette. har faktisk ikke sjangs til å dra på rema å handle mere enn en halv bærepose engang.

prøvde å gå en tur i dag, men måtte snu etter under 200 meter.

så akkurat nå sitter jeg her og lurer på hvorfor jeg valgte å bli gravid igjen. er rimelig livredd, har jo akkurat begynt på svangerskapet, hvordan skal det gå hvis dette blir mye værre mot slutten?

kjenner det er mye jeg har valgt å "glemme" siden sist jeg var gravid.

Hei... Jeg vil bare si til alle dere som går gravide med bekkenløsning : Ikke press dere noenting !!! Prøv å bare ta alt så rolig som mulig.. Er det ille på jobben så er det best å sykmelde seg .. Jeg fødte for 6,5 mnd siden, og sliter fortsatt med BL går til fysio 3 dager i uka, og det er uvisst om jeg i det hele tatt kommer til bake i jobb etter endt permisjon..

Jeg ble sykmeldt i uke 12 (mitt3 barn, og har hatt BL alle gangene)

Hver gang jeg presset kroppen , straffet det seg med uutholdelige smerter...

Derfor : Ta det så rolig som mulig, det vil dere få igjen for :)

Altså.. Mener ikke at alle nødvendigvis får det såå ille, men uansett med BL er medisinen å ikke presse kroppen, og overlate tunge ting til mannen el andre..

LYKKE TIL

Ville jobbe mest mulig jeg også, har selv bare 40 % fast, med mulighet for å jobbe ekstra utenom... Så jeg skulle kjøre på å tjene opp mest mulig penger til permisjonen... Men det ble rett og slett umulig å gjennomføre...

Har vært sykmeldt helt siden jeg ble gravid, i begynnelsen fordi jeg var så dårlig, men så kom smertene i bekken/rygg snikende, og da var det bare å legge inn årene...

Jeg fant ut at det var mye bedre å være sykmeldt å ta vare på seg selv, ha energi til å ta meg av dattra mi på 5 år og husarbeid osv...

Jeg er mye bedre nå, enn jeg var i begynnelsen før jeg ble sykmeldt for bekkenløsning, men jeg tørr ikke begynne på jobb igjen. En dag er jeg i kjempe form, men plutselig ligger jeg på sofan og kommer meg ikke opp, klarer ikke flytte fotene. Så jeg tar det med ro jeg :-) Tror jeg tjener på det senere, det er jo som du sier, man skal jo leve med kroppen resten av livet :-)

jeg har hatt bekkenløsning siden jeg fødte sønnen min for 9 år siden.

ble aldri helt god igjen.

men får nesten litt inntrykk når det gjelder sykemelding denne gangen, at siden jeg har det uansett, så gjør det liksom ikke så mye om jeg presser meg.

men jeg er jo redd for å ende opp værre etter denne graviditeten enn det jeg var sist gang. og da har jeg jo to barn å ta vare på.

Hei Myrtel!

Hva med å prøve kiropraktor like etter fødselen? For å få rette opp litt... Tror det kan hjelpe deg mye siden du aldri har blitt kvitt det, så kan det være noe som ikke er helt på plass :-)

Syns du skal ta vare på deg selv jeg, og ikke tenke at du skal presse deg fordi du har det fra før...

Annonse

ivaernes:

har gått til kiropraktor 1-2 ganger i uken siden i 1999. han vrir på plass og jeg trener. men det vrir seg like snart tilbake igjen. kan tilogmed ligge på sofaen og kjenne at ryggvirvler eller nakken vrir seg. ikke særlig kult.

men nå har jeg fått denne meningokokk vaksinen i det prosjektet for mange år siden, og den er årsak til at jeg er litt lealaus i leddene. så da har jeg jo ikke så mye å stille opp med.

nå har jeg mannet meg opp til jeg skal til legen i morgen. har bestemt meg for å ikke fortelle han hvordan jeg har det i dag etter å ha slappet av i flere dager, men jeg skal heller fortelle han om hvordan jeg har det etter å ha vært på jobb / på butikken/ støvsugd stua osv.... så håper jeg at jeg får 100% sykemelding. det er ikke det..... jeg bli å savne jobb, skulle gjerne ha vært der, men jeg vet at jeg kommer til å savne kroppen min mere.....

Hei. Jeg fikk konstantert bekkenløsning da jeg var i uke 7. Ble sykemeldt da. Fikk en liten nedtur da, hadde selv planlagt å jobbe under hele svangerskapet.

Nå er jeg i uke 22 å er kjempe glad for å være hjemme. Jeg kan ha dager som er bedre enn andre, dager der jeg ikke har ondt i det hele tatt. Å de dagene er jeg glad jeg kan nyte hjemme.

Bruk tiden til å lytte til kroppen. Når du har ondt så er det kjempe viktig å få slappe av.

Prøv bekkenbelte, jeg syns det hjelper =)

Chanss3

Åååå? Meningokokk vaksinen har gjort deg lealaus i leddene? snedig, det har jeg ikke hørt om før... Forundrer meg ikke..

Men uansett, hvordan gikk det til legen?

Savnet jobben i begynnelsen jeg også, men nå er jeg bare glad for at jeg får være hjemme og være litt god gammel dags husmor :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...