Gå til innhold

Er LASSE fint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere? Venter første gutt i Juni og det er bare SÅ vanskelig! har også tenkt på Chrstian, Benjamin og August:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lasse er absolutt det mest spennende av navnene du foreslår, men jeg ser på det mest som et kallenavn for Lars.

Skrevet

Lasse blir litt kallenavn for meg...

Derimot er August, Christian og Benjamin knallflotte navn!

Skrevet

Lasse - et kallenavn? Hvor har dere det fra? Kjenner selv 5 voksne som heter Lasse, og ingen av dem har dette som kallenavn... Kjenner mange lars, men ingen blir kalt Lasse... Så dette var helt nytt for meg! Uansett, Lasse er et kjempefint navn :-) Liker også alle de andre navnene dine og rangerer slik:

August - vakkert og ikke så vanlig

Benjamin - var min favoritt i mange år - dessverre har det blitt så populært

Christian - flott og klassisk, men ikke så spennende

Jeg ville gått for Lasse eller August!

Skrevet

Lasse og Bosse og Olle osv. er vanlige kallenavn i Sverige, det er der jeg har det fra. Svenskene er mye mer oppsatt på kallenavn enn det vi har vært her på berget.

Men jeg bruker kallenavnet mitt selv, jeg, det er ikke det...: )

Skrevet

Jeg syns lasse er kjempefint!!:) Heller aldri hørt at det er et kallenavn for lars, hvertfall ikke i det virkelige liv:) Kanskje i sverige ja som en sier her:)

Ellers har de lasse'r jeg har kjent og møtt så og si alltid vært joviale, hyggelige og likandes personer, så jeg syns det er et navn med gode vibber:)

Skrevet

Lasse er veldig fint, og er ikke kallenavn for Lars. Ifølge et navneleksikon er Lasse et eldre navn enn Lars.

Både Christian og Benjamin er også fine.

Skrevet

Lasse/Làsse er den samiske "oversettelsen" for Lars, og jeg kjenner noen som heter Lars og blir kalt Lasse. Men likevel synes jeg absolutt at Lasse et "fullverdig" navn, og det er også veldig fint! Jeg synes absolutt at du/dere skal gå for det :-)

Jeg liker også Benjamin kjempegodt! August og Christian er sånn midt på treet for meg.

Skrevet

i sverige erter de Lasse navnet og med rimet Lasse Lasse liten trampa mitt i skiten... så derfor ville ikke jeg valgt det.

Men hadde sansen for Benjamin

Skrevet

For å si det slik, hadde jeg het lars, og blitt kalt Lasse, så hadde jeg vært overlykkelig - Lars er jo gørrkjedelig...

Gjest Mamsen til 2,5 jenter
Skrevet

Ja, Lasse er et fint navn :)

Mine favorittnavn er Lasse og Petter...

...men vi får visst bare jenter ;)

Skrevet

For å si det slik, hadde JEG hett Lars og blitt kalt Lasse, så hadde jeg blitt pissed - Lasse er jo gørrkjedelig...

Vi har alle forskjellig smak...

Skrevet

Ha, ha - Prebs ;-) Vi har alle forskjellig smak ja, men jeg har fakta på min side - mens det finnes hele 30254 Lars i Norges land, så er der bare 5271 Lasse... Go Lasse! Eller August - det er også stilig!

Skrevet

Grr...Jeg vet at du har fakta på din side, Vannis. (*Klør meg i hodet og lurer på hva jeg skal finne på nå*) Jo - la oss gå for August, det er vi i hver fall enig om!

Før vi rapper hele tråden til HI...

Skrevet

Jepp - da stemmer vi i for August :-) Liker også både Christian og Benjamin - så uansett hva utfallet blir, så blir det bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...