Gå til innhold

Noen som er trøtte om dagen???

Anbefalte innlegg

Jeg sover helt elendig og er stuptrøtt hele dagen.

Det positive er at jeg rekker å lese masse bøker som jeg i lengre tid har hatt lyst til å lese. Leser på kveldene for å prøve å bli trøtt. Hjelper som regel litt.

Men så er det slik at våren begynner å melde sin anmarsj og jeg og den minste her har pollenallergi. Resultat er snørrete neser, kløe i hals og ører og en fryktelig trøtte! I tillegg til svangerskaps-trøttheten :-)

Gode råd og tips må gjerne legges inn her.

Jeg tar ikke allergimedisiner, bruker kun øre og nesedråper for tiden.

Jeeeeesp - får finne igjen horisontalen i sofa-gropa mi :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137482845-noen-som-er-tr%C3%B8tte-om-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Jeg og er veldig trøtt. Har vel egentlig vært det i hele svangerskapet, men sliter mere med å få sove nå.

Jeg har veldig urolig kropp så klarer liksom ikke å slappe ordentlig av i tillegg til at jeg sliter veeeeeldig med halsbrann og at jeg hilser på maten :-(

Har desverre ingen tips å komme med!

halsbrann ja....Spiser de ekle tablettene som likesom skal forhindre halsbrann. Virker akkurat i 30 sek...

Vært om kvelden og natta.

Sover og kjempedårlig.

I dag har jeg vært ute å gått i nesten 2 timer (rekord i dette svangerskapet her tror jeg :-) ) -og håper det skal hjelpe til en sliten kropp å sove godt til kvelden!

Men så begynte jeg på ei ny bok i dag av Stieg Larsson -og vet av erfaring at det er bøker jeg IKKE blir trøtt av - bare mer nyskjerrig på hva som skjer på neste side.

Må nok finne meg noe annet å lese i kveld skal jeg ha "sovemedisin" :-)

Er så trøtt jeg og.

Og nå har bikkja fått rutine om å stå opp 5 ganger hver natt også.

Så jeg må passe på å få han med meg etter mine dobesøk.

Sover ellendig hele natta igjennom, men merker at jeg sover bedre etter at gubben har dratt på jobb.

Uvist hvorfor, men kanskje jeg er redd for at han skal forsove seg...?? teit egentlig.

Men da sover jeg som en stein til klokka er 12.

Også holder jeg meg våken til 15-16 tida, da er det godt å sove litt igjen...

Og om kvelden i 19-20 tida. Trøtt.

Men i 22 tida, da våkner jeg igjen... og blir egentlig ikke trøtt før i 1-2 tida, men da legger jeg meg uansett for ikke snu døgnet helt på huet.

snu døgnet ja. Kommer meg ikke i seng på kvelden før etter 12 - og da er jeg som regel lys våken og veldig pratesjuk :-)

Jeg sovner og litt bedre etter at mann og barn er kommet på jobb og skole. Sikkert noen instinkter vi har om å passe på andre :-)

Idag bare spyr jeg - og er sulten av alle ting. Prøvd å spise alt mulig i små posjoner uten hell så langt. Skal sende barna på butikken etter saftis når de kommer hjem. Tomt i fryseren av en eller annen rar grunn...hmmm. Mus i fryseren???

Det verste er at jeg har liksom just stått opp - og er alt kjempetrøtt igjen. Skal legge meg på sofaen og skru på tv. Sovemedisin det!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Hjalp det å gå så lang tur i går?

Selv sliter jeg med å få gått noe særlig tur også for da blir magen steinhard og jeg blir gående som en ku... Da blir bekkenet bla veldig stivt og jeg får vondt der.... Er det ikke det ene så er det det andre....

Jeg har fått resept fra legen på noe som heter Nexium, dette er mot halsbrann. Disse andre preparatene virker ikke på meg i det hele tatt :-(

I tillegg ligger jeg med en dyne og to puter i ryggen for å slippe å våkne av at jeg kaster opp i søvne :-s

Nei jeg gleder meg veldig til vesla kommer til verden og jeg klarer å fungere litt mere normalt igjen. Noen ting kommer jeg så absolutt ikke til å savne ;-)

Annonse

Noe så sykt trøtt som jeg er i dag har jeg ikke vært på lenge.. Blitt mer og mer trøtt i det siste, men i dag tar det helt kaka.. Klarte ikke røre meg i senga da lillemann sto opp halv syv, og vanligvis er jeg oppe av senga på første lyd.. Han sto opp og kom inn til oss, og ville heldigvis ligge litt i ro.. Men har innsett at jeg bare må ta det som det er og har benket meg på sofaen i dag! Nå ligger lillemann og sover, så hadde vært perfekt for meg også, men akkurat NÅ er jeg selvfølgelig ikke trøtt.. Hmm nei nei. .Sånn er det nå bare !

Sov godt damer!!

turen hjalp meg nok ikke akkurat. Landet på sykehuset....Kom hjem i stad. De var redd fødselen alt var i gang (er i uke 32). Da det ble utelukket var det snakk om nyrer eller blindtarm..... Hater virkelig sykehus jeg. Vil mye heller være hjemme og klage min nød her :-(

Fikk reise hjem i dag - med ordre om å ikke gjøre annet enn å sitte i ro.

Sitter nå vekselvis på verandaen i solsteiken og inne med pc.

Trøttheten gav seg med andre ord ikke med lang tur og påfølgende rengjøring hjemme.

Konklusjonen fra sykehuset var at jeg nok hadde strukket endel muskler i magen pluss at jeg hadde fått en betennelse som de ikke kunne stedfeste. Må til kontroll igjen...

Sikkert på at alt blir bedre etter ei stund i sola i stol med beina høyt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...