Sjokoladefrik Skrevet 16. april 2008 #1 Del Skrevet 16. april 2008 Var innom Babyshop og tittet på tvilling/søskenvogner. De hadde noen svære greier som ikke så særlig prktisk ut, og denne Phil&Teds. Den var overraskende liten og lett, og så veldig smart ut. Men hvordan fungerer den i praksis?? Liker virkelig barna å sitte stablet slik? Ok når babyen er liten, men hva om et år? Funker den fortsatt da, eller må vi investere i ny vogn igjen da der begge sitter ved siden av hverandre? Andre ting å tenke på? Viktig for oss å ha en funksjonell vogn som er lett å ha med seg og med god plass til bagasje, siden vi ikke har bil og venter nr to. (Om vi greier oss lenge uten bil med to unger er jo et annet spørsmål da...) Men vogna må være god å sitte i, grei å få med på buss/trikk og ikke for tung. Tips??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137482481-erfaringer-med-phil-teds/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 16. april 2008 #2 Del Skrevet 16. april 2008 har ikke prøvd den selv, men kjenner et par som er veldig forbøyd.. etterhvert vil vel eldstemann gå mye allikevel så er ikke alltid begge to trenger sitte i vogna kanskje? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137482481-erfaringer-med-phil-teds/#findComment-137482519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 16. april 2008 #3 Del Skrevet 16. april 2008 Vi har vært veldig fornøyd med vår vogn. Er ett par ting som kunne vært bedre, men har funnet ut at den perfekte vogn ikke finnes =) Ungene mine synes det er supert å sitte i den vogna, når eldste sitter øverst får han kjempegod oversikt, sitter høyt og fint. Nå er minstemann 10 mnd og så sant han ikke skal sove så sitter han (eller eldstemann) bak. Begge liker seg godt i "baksetet", tror de har bedre utsikt enn det kan se ut som. Minuset er at søskensetet er litt kort, og det blir trangt under kalesjen for de litt store barna. Vår var 2 år da nummer 2 kom, og han stanget oppi kalesjen. Vi løste dette ved å bruke regntøy om sommeren, og vind- og vanntett pose om vinteren. Da slapp vi å bruke kalesje og regntrekk. Drog kalesjen over når han sov, gikk fint men ble en skikkelig bul der hodet var.... Str. på setet har ikke plaget ham selv om hodet stikker litt over kanten, men det gjør at søskensetet som kan legges litt bak (sport-modellen) ikke får den effekten for større barn fordi stanger øverst på setet kommer i veien for hodet. Litt vanskelig å forklare her =) Synes heller ikke at den egner seg som sovevogn for to barn. En dupp av og til går helt fint, det har vår eldste gjort ofte, men om det er meningen at eldstemann skal sove i den hver dag så ville jeg gått for en som kan legges mye lenger ned i ryggen. Det andre jeg ikke liker med vogna er ryggreguleringen på hovedsete, de klipsene er tunge å få igjen med ungen i vogna. Så blir det åpent eller lyst bak når den brukes som enkeltvogn, så har sydd et lystett og vindtett trekk som vi bruker der (følger med ett blankt regn/stormtrekk + myggnett å ha over) Vogna er utrolig god å trille, og enkel i bruk. Supert at den er så lett, det har jeg vært glad for mange ganger, for det er tungt med to unger i vogn =) Så har jeg brukt den en del når jeg har gått med eldste til barnehagen. Da har jeg satt fra meg søskensetet der og trillet videre med babyen uten å måtte drasse på en dobbel vogn. Supert det også! Den er jo også liten i forhold til andre søskenvogner, ett poeng om man ikke har så mye plass. Størrelsen er jo også veldig grei når det gjelder buss/trikk. Ikke alltid det blir plass til tvillingvogner, noen vogner går til og med ikke inn på alle busser. Det er ikke så mye lagringsplass når søskensetet brukes bak, for da er beina til den som sitter bak i handlekurven, men du kan kjøpe til sidevesker. Da kan du ha en på hver side. Har ikke sett ordentlig på dem, men tror de rommer en hel del. Det er også en sekk som ekstrautsyr som kan festes med en klips på håndtaket. Så med alt dette skal du få plass til det du trenger tror jeg. Men blir nok ikke det samme som en dobbel vogn med god plass under begge sittedeler. Av andre vogner vi vurderte var phil and teds e3 twin (vanlig tvillingvogn med sittedeler ved siden av hverandre), oth urban dobbel, tfk twinner twist og duowalker sky (easywalker). P&T twin og easywalker kommer med separate kalesjer, noe jeg anser som en stooor fordel. Den nye modellen til tfk har også dette, i tillegg til regulerbart fotbrett + at den har håndbrems. Alle disse vognene er forholdsvis smale og lette. Mener (uten at jeg skal si det helt sikkert) at både P&T og EW bare er 75 cm bred, og veier bare 13-15 kg. Ellers har jeg i ettertid hørt mye bra om babytravel sin søskenvogn, den har samme funksjoner som de nevnte vognene over. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137482481-erfaringer-med-phil-teds/#findComment-137483311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladefrik Skrevet 19. april 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 19. april 2008 Hei Tutta! Ville bare takke for skikkelig svar! Er jo så vanskelig å orientere seg i denne jungelen... Vet ikke helt hva vi velger enda, men litt klarere for meg nå! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137482481-erfaringer-med-phil-teds/#findComment-137514035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå