Gå til innhold

Overstimulert - Forbanna!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter scanning, blodprøve, mye venting og kontakt med klinikken i Danmark er forsøket fullstendig avbrutt!!

Min kone er MEGET overstimulert, og situasjonen kan bli kritisk!

I dag ble det funnet 30 eggposer, og 22 av dem på den ene siden..

Skal tilbake i morgen på oppfølging, og kona er selvfølgelig blitt sykemeldt..

Gynekologen innrømmet og ha gjort feil, da han ikke sjekket grundig nok på scanning på mandag, og satt oss på hormoner i to dager til.. Kjedelig!!

Arg!! Mest sinna, og penger driter jeg i. Det er all tiden vi har brukt på sprøyter (nesten 6 uker) som er kjedeligst å miste. Ikke minst en stund til vi kan prøe neste gang!

Måtte bare få dette ut!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig frustrerende!!! Spesielt siden legene innrømmer at de ikke skjekket godt nok da dere var på kontroll...... 6 uker på spøryter var da veldig mye?! Har det noe med at hun ikke har gått på spay?!

Håper kroppen stabiliserer seg raskt og at dere snart er i gang igjen!!

Tvi tvi videre!!

Skrevet

Ja, det er frustrerende!! Vi gikk på nedreguleringssprøyter i 4 uker, før vi begynte på hormoner (Puregon, og kun 100 I.E) Håper vi slipper så lang nedregulering neste gang..

Jaja, livet går videre, men foreløpig uten befruktede egg! ;)

Skrevet

Så synd! Dette var surt. Dere burde i det minste få en ordentlig beklagelse, og så håper jeg selvsagt at kona di blir OK igjen snart.

Noen ganger blir det dessverre en lang prosess, dette. Idag er det 7 uker siden jeg begynte - 5 uker med nedregulering, så 12 dager med stimulering.

Kanskje blir det kortere prosess for dere neste gang? Da vet de jo også mer om hvordan kroppen reagerer.

Skrevet

Forstår uendelig godt den frustrasjonen dere føler nå! Sånn burde vært unngått...

Selv hadde jeg over 50 eggposer og måtte avbryte. Føltes utrolig bittert! Men håper dere ikke gir opp, og får tilbake troen veldig snart!

Ønsker dere lykke til! :)

Skrevet

Men befrukter de ikke eggene??? Hallo, de kan jo ligge i fryseren til det har roet seg ned?

Skrevet

Hei, hei!

Et par dumme spørsmål:

1. Hvorfor tas ikke eggløsningssprøyta og eggene hentes ut, befruktes og fryses? Det er først ved en eventuell graviditet og rask økning i HCG man blir alvorlig overstimulert eller er det ikke? Slik gikk det i alle fall til når jeg ble overstimulert og innlagt på sykehus. Da sa de jeg aldri hadde blitt så syk om jeg ikke var blitt gravid.

2. IVF-mammaer til Danmark - betyr det at dere er to gifte damer? Ikke at det er vesentlig, det er bare litt interessant å høre deres IVF-erfaringer også;)

Skrevet

Neeeei uff da, nå ble jeg lei meg på deres vegne.. er det mulig da???!!!!

Blir helt sjokka av å lese dette her jeg, faans lege.

Får håpe dere kan komme fort igang igjen og lykkes!!!! kleeeeem

Skrevet

Hei, og takk for alle for tilbakemeldinger :)

Eggløsningssprøyta kunne ikke settes, for det var for mange store egg og i tillegg vann i buken. Å tilføre HCG til kroppen i den tilstanden kunne forverret min kones tilstand, og i verste fall føre til død (fikk beskjed om at det hadde skjedd)!!

Jeg spurte om det var noe mulighet for å hente eggene ut for å fryse, men i følge blodverdier ville ikke kvaliteten være brukbar uansett.

Og, ja, vi er to gifte damer ;) Vi har ikke møtt på noen problemer i det offentlige eller private helsevesenet til nå, men må til Danmark for selve uttaket og innsettning :)

Skrevet

Uff dette hørtes skummelt ut.. sender over en trøsteklem til begge to og håper hun ikke blir værre og kommer seg igjennom dette her.. og at dere snart får komme igang igjen, og at legen denne ganger er litt mer våken!!!!!!

Skrevet

Huff, så kjedelig!! Dere har min største medfølelse. Jeg vet åssen det er å være overstimulert. Tappa ut 7,5 liter veske av buken på 1,5 døgn, og fikk blodpropp etterpå.. (Får kona di blodfortynnende?)Men alt gikk bra, og jeg ble mamma til verdens skjønneste gutt:-) Så ikke gi opp håpet, det tar bare litt tid for enkelte av oss..

Skrevet

Hei, igjen

Jeg tror vi fikk stoppet i tide, så vi har ikke fått noe medisiner. Men skal tilbake til scanning i morgen, for å sjekke om eggene fremdeles vokser, og om det er mer veske. Skummelt!

Har ellers fått mer utfyllende mail fra klinikken i Danmark, og vi skal inn til scanning med en gang kona får neste mens, og hvis eggstokkene har roet seg ned, kan vi prøve igjen i neste syklus, så det er jo håp :)

Skrevet

Nei Nei Nei....utrolig kjedelig, og dårlig av gynekologen.....var jo ikke sånn det skulle bli, tenker på dere:-)

Skrevet

Nå har vi vært hos gynekologen igjen, og heldigvis er vannet i buken trukket seg tilbake, og det er ikke lenger noe fare. Hadde det ikke sett bedre ut hadde det blitt sykehusinnleggelse for å få veske i kroppen..

Det ser ut som kroppen klarer og fikse seg selv, og vi skal få komme inn på 2. blødningsdag etter mensen kommer. Er vi heldige slipper vi nedregulering og kan gå rett på nytt forsøk, men kun hvis alt har normalisert seg!

Neste gang blir det startdose på 50 IE og mye tettere oppfølging.

Skrevet

Hei jane!

Hos meg tappet de 4,5 liter på 1/2 døgn, men måtte fjerne drenet da det irriterte og gjorde vondt i buken. Heldigvis fikk jeg ikke blodpropp, men fikk blodfortynnende og væske intravenøst. 14 dager på sykehus og 10 uker sykemelding. Magen ble aldri liten og fin igjen, for når væska trakk seg tilbake begynte babyen å gi god graviditetsmage. Jeg ble også mamma til verdens deiligste guttebaby!

Ikke før etterpå har jeg skjønt at overstimulering er potensielt dødelig, men ingen i Norge har dødd av dette enda har jeg lest på nettet.

Det var nok riktig å stoppe IVF-mammaens forsøk siden hun var så til de grader overstimulert før HCG-sprøyta. Jeg merka ingenting før dagen etter uttak.

Skrevet

Jøss, så gøy at det ble baby av det lissi65 :) Hørtes ikke jo ikke særlig bra ut.. Og det er nok lurt at vi stoppet i tide!

Jeg fikk vite av gynekologen at det var ei i Arendal som døde av overstimulering, og det virket som han kjente til saken personlig. Han er godt kjent her på sørlandet. Så det er nok mer alvorlig enn man tror.. Hadde jo bare så lyst å ha ut de eggene, som man har jobbet sånn for!!

Skrevet

Hei igjen IVF-mamma!

Ser at du er ung, så du/dere har tiden foran dere! Jeg ble mamma første gang som 32-åring. Tredje barn er IVF-barn, de to første ikke.

Slik sett tilhører jeg ikke "sliterne" her inne på ass-befruktning.

Men jeg har tre egg på frys som skal inn om de overlever tining..

Da jeg ble overstimulert som 41-åring fikk jeg beskjed om at dette stort sett hendte 20-åringene. Dere har mye egg på lager. Dere er da vel også to som kan bli mødre? Spennende, går sikkert bra neste gang!

Fælt å høre om tilfellet i Arendal, ja da har noen dødd for sin drøm om ønskebarnet - og det er dypt tragisk...

Skrevet

Så skummelt å høre om at ei fra Arendal har dødd av overstimulering!! Vet noen når dette var? Har ikke hørt det før. Var på sykehuset i Arendal selv da jeg var overstimulert. Virket ikke som de hadde vært borti det før da, og det tok lang tid før jeg fikk riktig behandling. Grøsser, går opp for meg at jeg nok har hatt mer flaks enn jeg har tenkt over. Kunne jo gått riktig galt.. med blodpropp og alt.. Heldigvis får de aller fleste god oppfølging og alt går bra! Fryseforsøk neste her.

Lykke til med neste forsøk, IVF-mammaer, denne gangen går det helt sikkert bedre:-)

Skrevet

OKEYYY....jeg er så dum som sitter å leser og leser....nå får jeg skikkelig panikk av dette med overstimulering.

Vi reiser til syden ca to uker etter uttak og forhåpentligvis innsetting,og med MIN UFLAKS så skal vel dette skje meg.Da blir det vel hverken baby eller tur på meg...det er alltid noe som går meg imot...

hehe vet dette høres veldig dumt ut men det er FAKTA...:´(

Jeg sliter sånn med at jeg er så følsom nedentil,har hatt

mye vondt bare ved å ta pergotime....UFF...............

Skrevet

Så flott at det ser ut til å gå bra med kona di. Håper dere får startet raskt opp igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...