Gå til innhold

Trenger råd om kvalmestillende (samme som 1.tri)

Anbefalte innlegg

Hei. Prøver et innlegg her også, siden dette forumet sikkert har flere erfarne i emnet! Er 9+3 nå, og har brukt Postafen i ca 3 uker nå. Må innrømme at effekten er ikke så god som jeg håpet på. Er kvalm store deler av døgnet, og kaster opp daglig. Får i meg mat og drikke så jeg går ikke ned i vekt, men det er så utrolig slitsomt å gå kvalm hele tiden. Har ikke overskudd til noe. Heldigvis kan jentene våre på 3,5 år og 5,5 år leke greit sammen, men jeg skulle så gjerne klare å engasjere meg litt sammen med dem. Har lest om Afipran og Marzine på men jeg vil gjerne høre deres erfaringer før jeg prøver noe annet.

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Hva andre erfarer er så mangt....det er godt å høre andres erfaringer med kvalmestillende men det kan hende at for det om en har god effekt på afipran trenger det ikke hjelpe godt på deg. Råder deg til å prøve deg nedover listen og erfare selv hvilkne som passer deg. Jeg begynte også på afipran og jeg ble superdårlig av dem, fikk masse kynnere og holdt på å besvime så ta en god prat med legen og finn ut hva dere skal prøve ut først. Jeg selv går på Phenergan en gang i døgnet, begynte på 4 ganger i døgnet men nå går det fint med kun en gang i døgnet.

Dette er listen hvordan jeg begynte og hvor jeg endet henne:

1.Afipran- Ble syyyykt dårlig av dem og tok kun en og aldri mer flere

2.Postafen- Virket greit i begynnelsen når kvalmen ikke var for sterk, 2 ganger i døgnet,ble litt trøtt av dem.

3.Phenergan- Kvalmen ble overveldende sterk og fikk da litt effekt av disse men ikke nok til å bedøve brekningsrefleksen helt.

4.Stemetil- Disse ble jeg bare svimmel av og ellers ingen virkning.

5.Marzine- Ingen effekt what so ever

6.Largatil- Hjertebank og sprutspy de luxe, endet med sykehusopphold.

7.Zofran- Ville så gjerne prøve ut disse men det var så mye styr og søking for å få disse at jeg droppet det til slutt.

Ga til slutt Phenergan en ny sjanse og gikk på dem en hel uke for å se om virkiningen tok seg opp, noe den gjorde og ca etter en uke ble spyingen redusert og tablettene begynte skikkelig å virke inn på brekningsrefleksen.

Dette er mine erfaringer og sier med dette at slik virket d forskjellige tablettene på meg, hva som blir ditt valg av kvalmestillende får du prøve ut selv men nå har jeg iallefall skrevet ned utvalget man har.....

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...