Mamma*til*3 Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Hei. Prøver et innlegg her også, siden dette forumet sikkert har flere erfarne i emnet! Er 9+3 nå, og har brukt Postafen i ca 3 uker nå. Må innrømme at effekten er ikke så god som jeg håpet på. Er kvalm store deler av døgnet, og kaster opp daglig. Får i meg mat og drikke så jeg går ikke ned i vekt, men det er så utrolig slitsomt å gå kvalm hele tiden. Har ikke overskudd til noe. Heldigvis kan jentene våre på 3,5 år og 5,5 år leke greit sammen, men jeg skulle så gjerne klare å engasjere meg litt sammen med dem. Har lest om Afipran og Marzine på men jeg vil gjerne høre deres erfaringer før jeg prøver noe annet.
Gjest Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 jeg er i uke 22+5 og har brukt afipran stikkpiller siden begynnelsen av svangerskapet,di hjelper meg,er fortsatt kvalm,men spyr ikke:)
lana<3 Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Hva andre erfarer er så mangt....det er godt å høre andres erfaringer med kvalmestillende men det kan hende at for det om en har god effekt på afipran trenger det ikke hjelpe godt på deg. Råder deg til å prøve deg nedover listen og erfare selv hvilkne som passer deg. Jeg begynte også på afipran og jeg ble superdårlig av dem, fikk masse kynnere og holdt på å besvime så ta en god prat med legen og finn ut hva dere skal prøve ut først. Jeg selv går på Phenergan en gang i døgnet, begynte på 4 ganger i døgnet men nå går det fint med kun en gang i døgnet. Dette er listen hvordan jeg begynte og hvor jeg endet henne: 1.Afipran- Ble syyyykt dårlig av dem og tok kun en og aldri mer flere 2.Postafen- Virket greit i begynnelsen når kvalmen ikke var for sterk, 2 ganger i døgnet,ble litt trøtt av dem. 3.Phenergan- Kvalmen ble overveldende sterk og fikk da litt effekt av disse men ikke nok til å bedøve brekningsrefleksen helt. 4.Stemetil- Disse ble jeg bare svimmel av og ellers ingen virkning. 5.Marzine- Ingen effekt what so ever 6.Largatil- Hjertebank og sprutspy de luxe, endet med sykehusopphold. 7.Zofran- Ville så gjerne prøve ut disse men det var så mye styr og søking for å få disse at jeg droppet det til slutt. Ga til slutt Phenergan en ny sjanse og gikk på dem en hel uke for å se om virkiningen tok seg opp, noe den gjorde og ca etter en uke ble spyingen redusert og tablettene begynte skikkelig å virke inn på brekningsrefleksen. Dette er mine erfaringer og sier med dette at slik virket d forskjellige tablettene på meg, hva som blir ditt valg av kvalmestillende får du prøve ut selv men nå har jeg iallefall skrevet ned utvalget man har.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå