1prinsesse+2engler Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Nei, det er vel alt for tidlig!? Har de siste to ukene fått noe som likner veldig på myggstikk og det klør like mye!! Noen på armene og noen på føttene. Kan ikke skjønne hva det er. Midd kanskje?? Har hvertfall kastet ut dyner og puter og koker sengetøyet nå.... Har tidliger fått påvist allergi overfor midd, men da var det forferdelig kløe i halsen.... Hmmmm... ???
Gjest Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Det kan være en type midd ja. Frys dyner og puter i minst tre timer før du putter det i en svartsekk og støvsuger godt. Så må du støvsuge hele senga grundig! Tror ikke det er nødvendig å koke sengetøyet, men siden du allerede er i gang så får du vel fortsette =) Jeg får sånne bleser som ligner på insektbitt/stikk med javne og ujavne mellomrom. Da fryser jeg ned dyna og putene (og støvsuger etterpå), støvsuger hele senga (alle sider av alle madrasser) og legger på nytt sengetøy. Det hjelper veldig det altså =)
1prinsesse+2engler Skrevet 16. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2008 Takk for rådene Merkelig at det er bare jeg som får disse "bittene"....
Gjest Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Samboeren min får ikke de bittene.. Så jeg tror rett og slett at han ikke reagerer på midden slik som jeg gjør. Samtidig så er han allergisk mot katten vår - det er ikke jeg =P
1prinsesse+2engler Skrevet 16. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2008 Samboeren min sier han også er allergisk mot midd. Hmmmm.. KLØØØØØR!!!!!!!!!!!! Grrrrrrrrrrrr...........
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Tiltak ved middallergi Det primære tiltaket ved diagnostisert middallergi er å redusere kontakten med midd. Det er ofte umulig å eliminere midd helt i en bolig. Effektive måter å redusere forekomsten av midd på, er å øke ventilasjonen, redusere støvmengden gjennom å unngå vegg-til-vegg-tepper, stoppede senger og møbler samt å bruke sentralstøvsuger eller moderne støvsugere med HEPA- eller mikrofilter. Høy varme og sterk kulde dreper midd. På dager med kulde(-15 til -20 ºC) kan man legge madrassen til lufting utendørs i et døgn og banke den godt før den tas inn. Midden vil heller ikke overleve ved vask av sengetøy på 60 ºC. Bruk av middtrekk er en praktisk måte å beskytte seg mot allergener i sengen. Middtrekk stenger midden ute, men slipper fuktighet fra kroppen igjennom. Madrass, pute og dyne trekkes med allergentett sengetrekk, utenpå trekket benyttes alminnelig sengetøy. (tatt fra sidene til Norges astma og allergiforbund) Som du ser må dynene fryses i 24 timer! Dette hjelper godt, min mann er også allergisk mot midd, men han blir tett i luftveiene og slapp.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 Jeg fikk myggstikk i går. Sett flere mygg ute..
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Toåringen min kom hjem fra barnehagen for noen dager siden med noe som så ut som myggstikk....men vi tenkte det måtte være for tidlig.... Men i dag på vei til jobben, da jeg ventet på bussen satt det en mygg på hånden min. Da vi satte oss ut i solen da vi kom hjem fra bhg og jobb i dag, oppdaget mannen min en mygg på hånden sin. Myggen har kommet...i alle fall i Bergen. Skal i alle fall legge insektsnettet under vognen i bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå