lillebie på`n igjen Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Da er det bare en cyklus igjen til vi skal til storken, og vi har valgt å bestille billetter på forhånd. Vi reiser ned på morgenen den cyklusdagen jeg alltid tester pos på EL på kvelden. Det burde vel holde håper jeg:-) jeg får positiv el test på den søndag kvelden, blir jeg insiminert mandagen etter da eller må jeg vente til tirsdag, eller skal jeg satse på to insimineringer, en på mandag og en på tirsdag??
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Etter hva jeg forstår så tester en jo pos på EL-test ca 24-36 timer før selve eggløsningen skjer. Hvis du tester pos søndag kveld så må vel det beste være å bli inseminert så sent som mulig på mandagen (ettermiddagen)...? Da er svømmerne på plass allerede og er SÅÅÅ klare når egget slippes Håper syklusen din forblir stabil slik at det klaffer med billettene. God tur og masse lykke til !!
lillebie på`n igjen Skrevet 16. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2008 ja det håper jeg og ...den har vært stabil en stund nå så satser på at alt går bra:-)
hegeno Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 De to gangene jeg har vært på Stork har jeg testet positivt på kvelden og blitt inseminert klokken halv elleve dagen formiddagen etter. For meg har i hvert fall det vært riktig timing. Ble gravid (men mistet første gangen). Andre gang var i går så der er det litt tidlig å si noe om resultatet
HH72 Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Lykke til! Noen som vet hvor lang tid sædcellene bruker på å svømme ut til egget forresten? He he
eva37 Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Har hørt at befruktning kan skje allerede en halv time etter insem..:-) Så da svømmer de fort. hehe
lillebie på`n igjen Skrevet 18. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. april 2008 Oi man blir insiminert så fort ja...jeg skal ha journal samtalen iløpet av mai nå, et par dager før vannscanningen (hadde håpet å få den før så jeg lissom var sikker på at alt var bra) så jeg vet liksom ikke alt enda :-)hva skal til for å ikke få lov å komme til storken, noen som vet?? ah jeg har et så stort håp om at det skal klaffe på første forsøk...men skummelt å tenke sånn og..men uten håp så kan man bare gi opp :-)
Gjest Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Henny: Sædcellene bruker ca 7 timer på å svømme til egget.
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Elisabeth, tror det gjelder ved "normal" babylaging, ved inseminasjon føres sædcellene helt inn gjennom livmorhalsen og får en kortere tur. Personalet på Stork informerte meg om at det da tok drøyt en halvtime før de var fremme.
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 25. april 2008 #10 Skrevet 25. april 2008 Strengt tatt så krever jo ikke storken noe annet enn negative infeksjonstester for å utføre en inseminasjon- alle andre undersøkelser er bare sterkt anbefalt. .for din egen del. Kan jo spare deg for mye tid og penger. Er jo ikke mye vits med inseminasjon hvis en har tette eggledere... Men personlig har jeg ikke tatt den undersøkelsen, men kommer til å gjøre det hvis jeg ikke lykkes innen 2-3 forsøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå