Gå til innhold

Er det en hudpleier her inne...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære, kjære hudpleier, jeg vil så gjerne ha svar på et par ting:

Jeg er en typisk rødt hår/ lys hud person, og har siden tenårene hatt kjempekomplekser for den lyse huden min. Foreldrene mine ville gjerne "hjelpe" meg med dette da jeg var ung (nå er jeg 32), så de lot meg ta masse solarium, og vi reiste ofte til syden.

Da jeg ble litt eldre, fortsatte jeg å ta solarium innimellom hvis jeg følte meg gusten eller hadde uren hud, men ikke i like stor grad som før. Jeg var et par ganger i syden i året, hvor jeg solte meg masse (men med høy faktor), og klarte faktisk å få en fin farge etterhvert innimellom.

Jeg tok til vettet da jeg var 29, og siden har jeg vært nøye med å bruke riktige kremer, ikke overdrive soling (jeg soler meg nesten ikke), aldri solarium, etc. Huden min er i tillegg supersensitiv, og hater det norske vinterklimaet- den kan være veldig tørr ogg irritert om det er for kaldt ute, og om jeg er for mye innendørs med tørr, varm luft.

Når det er sommer, blir huden min mye mer spenstig og sunn. på grunn av luftfuktigheten.

MEN jeg har fått så slapp hud på halsen! Og brystkassa har også blitt ganske slapp, synes jeg. Jeg har kråketær ved øynene, men også masse rynker under øynene jeg gjerne skulle gjort noe med. Skuldrene har også fått grov, slapp hud.

Ansiktet ellers er OK om sommeren, men ikke om vinteren- da strammer huden, og jeg synes jeg ser gammel ut.

Har du noen tips til hva jeg kan gjøre for at huden min skal trives max? Og hva kan jeg gjøre med den slappe huden på halsen? Om jeg skulle gå til det skritt å prøve noe oppstrammende ved øynene, hva vil du anbefale?

Blir veldig lykkelig over svar, takktakktakk-

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...