Gå til innhold

Noen her som har hatt VELDIG uregelmessig mens, men blitt gravid ganske fort?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har det sånn (mens ca 3-4 ganger i året..!).. Og skal, hvis alt går etter planen, prøve på å bli gravid om ett år eller to.. Er det noen som vil fortelle litt om hvordan dere opplevde det hele før dere ble gravide...? Var det lett eller måtte dere vente lenge..? Håper det er noen som kan fortelle =)

Fortsetter under...

hmmm... hvis du har mensen så uregelmessig ville jeg ha kontaktet lege.. for det skal vel egentlig ikke være normalt.... det er veldig forskjellig fra person til person om det er lett å bli gravid eller ikke... noen sliter i mange år.. mens noen får det til med en gang, 1 år, noen månder eller lignende.. å dette av forskjellige årsaker.

For min del at jeg ble gravid var ikke planlagt, men veldig ønsket å jeg å min forlovede ble kjempe glad, men det går ikke helt opp for meg enda at vi skal bli 3.. å at livet skal bli totalt forandret, det er til tider skummelt å tenke på, samtidig som det er veldig hærlig, jeg er jo førstegangsfødene selv, så det er vel derfor det er ekstra rart, jeg vet jo enda ikke hva det vil si, men vet at barnet blir å få et kjempe godt hjem, å vi lengter etter å få barnet ut slik at vi kan være en familie :)

Men det er en fantastisk følelse å kjenne at det skjer ting i magen, å tanken på at det er et liv inni der er UTROLIG :)

Hei. Etter at jeg sluttet med p-piller (for å prøve å bli gravid) hadde jeg veldig uregelmessig menstruasjon. Ikke så uregelmessig som deg, men uregelmessig nok til at det var vanskelig å kjenne igjen noe mønster i syklusen. Utfordringen med uregelmessig mens er at det er vanskelig å vite når man har eggløsning. Etter nærmere ett år med uregelmessigheter prøvde jeg eggløsningstester. Jeg testet hver dag helt til jeg fikk utslag på testen. Det gav resultater; nå er jeg gravid i 8. uke og gleder meg veldig. Håper at mensen kommer inn i normalt gjenge etter svangerskapet, det er litt slitsomt å ikke ha "oversikt".

Siden du har såpass uregelmessig mens ville jeg nok, som leseren over, tatt en prat med legen. Det skader uansett ikke å legge frem problemet for ham/henne.

Lykke til!

• 2 uker senere...

Før jeg begynte på p-piller, hadde jeg veldig uregelmessig mens... Alt fra fem uker til sju måneder imellom. Den episoden med sju måneder var ekstrem, det var pga enormt stress akkurat da. Da jeg stresset ned, kom mensen tilbake. "Normalt" kunne det ta opptil tre mnd, gjennomsnittet lå vel på ca seks ukers syklus. Jeg gikk på p-piller et års tid, og da var selvsagt mensen helt regelmessig. Jeg sluttet på p-piller, og regnet med at det ville ta laaaaang tid å bli gravid pga den helt merkelige syklusen min - men jammen ble jeg ikke gravid på første forsøk! Så det går an!

Men jeg er enig i foregående innlegg - at hvis du har mensen så sjelden som 3-4 ganger i året, kan det være greit å ta kontakt med lege like godt først som sist. Det er jo kjipt å ha prøvd i et år eller enda lengre, og så viser det seg at det er noe galt og som legene kan gjøre noe med... Har du f.eks. lest om PCOS? Det er en ganske vanlig årsak til uregelmessige/sjeldne menstruasjoner. Kjenner du deg igjen i symptomene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...