Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, det er ikek til å putte under en stol. Uvaner lager vi , enten med vilje , eller for egen kos , eller ja...

Jeg er spent.. Hva har dere prestert?:)

Jeg legger meg sammens med snuppa på 12 uker , hver formiddag hun skal sove. Hun har nemelig fått ligge i vår seng , på dag tid, når hun ikke skal sove i vogna, dvs 2-3 ganger om dagen.

Så da legger hun seg under min dyne , så legger jeg meg vedsiden av henne , hun får ligge å holde hånda mi , samt at jeg ligger med nesen min inntil pannen hennes.. Det er såååååå godt!

Men nå nekter hun å sove hvis ikke jeg gjør dette. Det blir spetakkel hver gang noen andre enn meg skal legge henne , å hun blir rasende forbanna... Med engang jeg kommer , å gjør vår lille kose greie , sovner hun som en stein.

Uvane ja , men veldig koselig... :)

Fortsetter under...

Skrevet

Bære han i bæreselen til han sovner

Legge han i vår seng når han våkner i helgene for å prøve å få han til å sove lenger

9 uker

Skrevet

Vell, han nekter å spise grøt hvis han ikke får sutte på flaska med vann eller melk ved siden av flere ganger i løpet av grøtmåltidet... Dette kunne vi nok forhindret om vi startet uten flaske før etterpå med EN gang..:-P Grr!

Ellers har vi faktisk ikke fått til noen sånna kjempe uvaner enda hvertfal.. Men de kommer nok. Hehe:-)

Han er snart 7 mnd forresten..

Skrevet

Har ikke fått til noen åpentlyse uvaner ennå,men det kommer vel kjenner jeg meg selv rett;=)

Skrevet

Bærer og leker for mye med henne. Så nå gidder hun nesten ikke ligge alene på gulvet å leke... :( Må passe meg så jeg ikke skjemmer henne bort altfor mye. Hun er 6 mnd snart.

Skrevet

det er da ingen uvane at gutten din vil ha vann ved siden av grøten????

VI DRIKKER JO SM REGEL TIL VÅR MAT... KLART HAN KAN BLI TØRST...

min kar får alltid vann til grøten.

Annonse

Skrevet

Ligge sammens med jenta vår til hu sovner. - Samt at hu sover i senga sammen med oss igjen.. Kurva hennes var blitt for liten, ikke lenge etter at hu vendte seg på å ligge alene i den. Vi hadde ikke kjøpt madrass til senga hennes, noe som ble utsatt litt for lenge, så hu lå i en-to uker sammens oss i senga vår..-TABBE!! Nå nekter hun å sove alene..

Har desverre ikke kveldsrutinene på plass enda heller.. Hun er 5 mnd.

Tia gikk plutselig i fra oss.

Skrevet

Tar gutten opp i senga vår hver morgen hvis vi ikke skal stå opp fordi vi må noe..

Skrevet

Godt at det ikke bare er meg, men det er jo såå godt å kose at jeg nesten ikke vil kalle det en uvane! Men selvfølgelig veldig tungvint når man har besøk og sånn...

Jeg ammer han i senga og ligger og koser med han til han sovner om kvelden (med mindre han er veldig trøtt og slokner med en gang). Ligger i senga med meg når han våkner om natta...

Skrevet

Syns ikke alle disse tingene er uvaner, jeg da. Noen barn trenger bare mer nærhet og trygghet.

Skrevet

Hun sover i min seng og jeg ammer henne nesten hver kveld til hun sovner, noe som går veldig kjapt.

En uvane som funker greit :)

Skrevet

syns ikke det er en uvane å drikke vann t grøten. det har jenta mi gjort siden hun var 5 mnd gammel. De blir jo tørste. Hun er nå 9 mnd og drikker cvann til alle måltider. Melk får hun utenom.

Skrevet

Da småen var bitteliten hadde han så sterkt sugebehov, men nektet å ta smokken. Derfor ble det til at han fikk sutte på lillefingeren min for å få sove. Den er ikke lett å bli kvitt, men det er sjeldnere og sjeldnere at han krever det nå. Han er drøyt 5 mnd nå).

Annonse

Skrevet

hehe... artig tråd... vi har MANGE uvaner...

-ammer til hun sovner på kvelden

-sover sammen med henne på dagen

-bærer fortsatt altfor mye

-jeg merker mer og mer nå at hun får det som regel som hun vil.

Skrevet

-Jeg bærer han og leker for mye med han. Har en super mamma gutt nå. Ikke så greit det nå som jeg har begynt å jobbe litt i helgene. Han er veldig lite selvstendig i leken. Jeg må hjelpe han på vei hele tiden!

-Han hyler hver gang svigerfar ser på han, ikke vært flink å besøke de.

-Ammer sikkert 7 ganger om dagen og han er 1 år neste uke. Dette er jo for så vidt positivt men han blir litt kose/mammagutt av det.

-Pappaen får ikke røre han om natten. Da er han så hysterisk at jeg nesten blir redd. Jeg har ikke gjort noe som jeg kommer på for at det skal bli sånn. Men vi er mye alene hjemme bare vi to. Pappa er student og jobber ved siden av. Det har bare blitt sånn...

Den værste av alle er hans kjærlighet til bokstav kjeks...Angrer bittert på at han fikk det første gang... Hvis vi går lang tur får han det hvis han blir hysterisk. Roer seg med en gang!!!! Prøver å trøste meg med at det er sånne fiber kjeks. Ellers er allt sukkerfritt av drikke etc, pluss han har kjempe variert kost da han faktisk er alt spisende!!!! Akkurat det er jeg litt fornøyd med...Hvertfall da jeg desverre er veldig kresen selv. Prøver å gi han alt jeg ikke liker selv, makrell i tomat, sardiner, prim etc

hmm. merker jeg er litt pratsom..Ble litt langt det her...hehe

Skrevet

Jeg ser ikke på å vugge/trille/amme i søvn eller aller minst jobb; ligge ved siden av baby til h*n sovner som uvaner. Jeg ser på det som helt naturlig at babyer ikke finner søvnen selv, de trenger hjelp til det! Hva ellers skal man gjøre? La små babyer gråte seg i søvn?

Å sove er nå en naturlig ting som ikke trenger å læres, men kommer av seg selv etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...