Gå til innhold

Hjelp, hjelp, hjelp!!!

Totettitett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg hjelp av dere!!

Har akkurat snakket med lånekassen på tlf, for få litt fortgang på en søknad jeg har sendt dem.

Men da fant jeg ut at jeg kanskje ikke får fødselsstipend fra dem likevel!!!!!

Grunnen til dette er at jeg tar så lite studiepoeng dette året at jeg ikke har opptjent nok til å få fødselsstipend.

Jeg har nå termin 9 mai, og har en gutt fra før født 02.feb.07. Mottok derfor fødselsstipend frem til november 07, og deretter hadde ikke skolen meldt fra om at jeg bare tok noen fag fra bachelor studiet jeg går(...) så da måtte jeg ringe til lånekassen og melde fra om dette - og de stoppet alle utbetalinger til de hadde behandlet søknaden min (noe de ikke har gjort enda).

Jeg visste ikke at jeg ikke tok nok studiepoeng til å få fødselsstipend! Så nå sitter vi her litt med skjegget i postkassa føler jeg... For vi har avtalt med nav og arbeidsgiver om at far skal motta graderte foreldrepenger til høsten - og at jeg skal være fulltidsstudent igjen. Men hvis jeg ikke får fødselsstipend er jo dette litt bortkastet da!!

Er det noen som ser noen smart utvei på dette?

Både jeg og far har tjent opp rett til foreldrepenger, men siden jeg tenkte at jeg fikk fødselsstipend, skal far ta alle ukene gradert.

(hun jeg snakket med på lånekassen sa at det var ikke umulig at jeg fikk fødselsstipend, men at de måtte se veldig nøye på saken - og jeg regner ikke med å få svar med det første da)

Ble litt langt og rotete dette men... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok du noen studiepoeng høstsemesteret 07? Hvor mange?

Er du meldt opp i studier våren 08? Hvor mange studiepoeng er du meldt opp i?

Skrevet

var og er oppmeldt studieåret 07/08 med 25 stp. til sammen + 4 ukers praksis. Minste for å være støtteberettiget er visst 30 stp. (15 høst-15 vår). Jeg vet ikke hvor mange stp. praksisen er, for den er inkl.i et fag.

Lånekassen skulle som sagt se på saken, for den var litt innviklet.

Men jeg mener jeg bør ha rett på å få fødselsstipend fra høsten, siden det ikke blir stilt noen krav til meg om å ta eksamener dette året (fødselsstipend fra feb.07 til nov. 07).

Hva tror du?

Skrevet

Det er noen momenter som taler til din fordel:

- du var i fødselspermisjon til november. Det må bety at de poengene du tok i høst må regnes inn på november og desember.

- De poengene du har tatt i vår, må det tas hensyn til at du har termin i mai.

- Når du i tillegg har 4 ukers praksis, så må dette regnes med som et tillegg.

Alt dette taler til din fordel.

Om du skulle få avslag, så er det ihvertfall noe du kan klage på. Du har en god sak, men hvordan utfallet blir tør jeg ikke spå.

Skrevet

Håper på at det blir greit.

Men lånekassen er så utrolig treige til å svare!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...