Gå til innhold

Fikk svak skyggestrek på graviditetstest. Kan det bety at jeg er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 4 dager før ikm, men har så mange symptomer så klarte ikke å la være å teste i dag. Fikk ikke akkurat positiv test, men kunne skimte en svak skyggestrek på CB. Kan dette ebty at jeg kanskje er gravid? Har ikke opplevd å se slik skyggestrek før. Denne var veldig svak, men kunne tydelig se hvor streken skulle gå hen når jeg holdt den under lyset. Noen med lignende erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri opplevd det med CB FØR jeg hadde SA 21.februar og siden den gang har den vært slik, men i går synes jeg at den ble sterkere, hadde EL 7.mars. Tok blodprøve i dag, får svar i morgen, så jeg er spent.

Skrevet

Jeg fik svak skyggestrek på en test jeg tok på ettermiddagen før ikm, den var så svak at jeg måtte ha mye lys for å se den. Ventet tre dager og tok en cb digital på morgenurin, den blinket GRAVID mot meg med en gang.

Så håp er det det helt klart...vent noen dager å ta en ny, så spennende:)

Skrevet

Å, jeg håper så inderlig det betyr at jeg er gravid. Etter MA 11. mars har jeg bare ønsket å bli fort gravid igjen. Jeg er sikker på at den svake skyggestreken ikke skyldes rester etter MA for jeg har tatt to tester etter MA`n og begge har vært klart negative uten noen anntydning til strek. I dag var det altså en svak skyggestrek der. Jeg måtte holde den under lampen for å se det, men så tydelig en skygge og så var den litt strekere i den ene kanten. Har ikm på lørdag eller søndag, så skal teste på nytt til helgen. Håper jeg er gravid igjen!

Skrevet

Dette står om Skyggestreker på www.pernille.info

En skyggestrek er en "usynlig spøkelsesstrek" der hvor den positive streken skulle ha vært. Disse er vanligvis grå eller fargeløse, eller ser ut som en "bulk" i testen.

Alle tester har to striper med reagensmiddel i testvinduet. En av disse stripene vil alltid farges når den blir våt (kontrollstreken). Den andre vil farges KUN hvis den utsettes for fukt som inneholder hGC. Disse reagensmiddelstripene er IKKE usynlige. De er vanskelige å se, men de er der. Når teststripen utsettes for fukt blir den enda enklere å se siden fukten får lyset til å reflekteres annerledes. Når man da myser på testen i godt lys så vil man nesten alltid se "noe" der. "Resultatet" teller imidlertid ikke så lenge det ikke er tydelig rosa- eller blåfarget. Dersom man ikke kan se hvilken farge det er eller hvis det er for svakt, så skal det tolkes som negativt. Ofte kommer ikke skyggestrekene før etter at tidsfristen har gått ut. Husk dog at selv om alle tester er disponerte til å få skyggestreker, så er det ikke alle som får det. Er du i tvil, så vent et par dager og test på nytt.

Skrevet

Jeg hedde skyggestrek en gang og håpet på at jeg var gravid, men ble skuffet.

Etter det tok jeg kun tester, hvor det kommer frem ordet ''gravid'' - Er så kjipt å bli skuffet.

Ta en ny test om noen dager- Håper du er gravid. Lykke til, og hold oss informert.

Skrevet

Jeg testet før ikm også, og fikk skyggestrek, dagen etter tok jeg cb og fikk et veldig sterkt fint kryss:-) Hvisker et forsiktig gratulerer:-)

Skrevet

Jeg også startet med veldig svak skyggestrek, måtte legge godvilja til for å se den.

Skrevet

jeg tok en test noen dager før forventet mens, den viste en svak strek, og nå er jeg 17 uker på vei:) i bruksanvisningen (clearblue) er det avbildet 3 mulige utfall viss du er gravid, og på det ene er streken veldig svak, og det sto da at en var gravid:) lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...