Gå til innhold

Nå vaskes det babytøy for fulle maskiner:)

Anbefalte innlegg

I går hadde jeg ikke noe valg lengre. Både den kommende farmor og den kommende mormor har kommet med en stor arvepose med klær hver. Så nå ligger de bitte små sparkebuksene ferdig brettet og klare til bruk:) Min sambo la også opp strøm på barnerommet, vasket sengen han skal sove i, og jeg fikk hengt opp gardiner. Litt tidlig er det ennå, men det var fryktelig koselig også:)

Fortsetter under...

Jeg har gjort akkuratt det samme :) Er kjempe kos (men litt rart og!) å vaske de små bodyene og strømpebuksene. Holdt på å le meg i hel da jeg skulle henge opp et par sokker til lille tulla ved siden av pappaen sine.. snakk om mini og big-foot :)

Er litt "kontoll-freak".. liker å ha alt i orden og på plass.. så her er det klart - nå er det bare til å komme lille venn!

Jeg har også vasket klær de siste dagene, litt skuffa da det bare tok tre maskiner. Hehe, var jo gjort på en dag jo... Skulle ønske jeg hadde mer klær, men de vokser nok fort ut av det likevel. Koselig er det hvertfall :)

Hihihi.. ja vi ska no fløtt 5mai.. har termin 17.. så bærre kryss fingran førr at vi får satt opp senga å ordna litt i kleian hans å sånn før han kommer.. kan jo va at han kommer før fløttinga åg.. hehe.. jedda.. har no vaska alle kleian å lagt dem klar i eske... så småe fine kleia.. vogna har eg reidd opp itillfelle han kjæm før vi har fått fløtta:) har det ikke vært før fløttinga så har nok eg åg hatt alt klart.. hehe:)

Annonse

Jeg er også såvidt igang med vasking, og det er så morro!!! MÅ ha alt klart i god tid ellers blir jeg bare stressa. har heller satt av de siste venteukene til baking og fylling av frysern dersom den lille lar vente på seg.

Er bare uke 33+5 så skal kose meg med litt og litt vasking. Men syns det blir ganske mye jeg, spesielt når det er anbefalt å vaske sengetøy 2 ganger før bruk....! Også har jeg arvet en hel haug som også må vaskes. Og vogner.. og og.. Men morro er det ja gjett om:D

Noen som har tips til hvordan man vasker saueskinn?? har arvet ett og tenkte at det også måtte igjennom vaskeprosessen.. hehe..

Annonse

Jeg har også hørt at man skal vaske sengetøy 2 ganger, men det tror jeg kommer av at det lukter litt syntetisk (hvis det har vært pakket i plast). Så tror faktisk nesa får ta testen - lukter det rent så tror jeg det holder med 1 vask. Men hvis det lukter litt rart kan man jo vaske det to ganger... Det gjelder vel annet tøy som babyen skal ha?

Jeg kjøpte noen laken på barnas hus tror jeg det var hvor det stod at sengetøy skulle vaskes 2 ganger. Sikkert for å vaske ut alt de blir innsatt med underveis. Men tror absolutt at en gang på 60 grader kan være mer enn godt nok;) Men har man god tid så har man god tid. Koselig å ha noe å fylle dagene med mens man venter;) Så får vi se hvor lenge jeg gidder å holde på sånn. Hehe.. Tror neppe alle klærne får 2 vask før bruk iallefall...

Bruker iallefall bare parfymefri for å være på den sikre siden i forhold til allergi. Sliter litt med sensitiv hud selv. Skeier ut med sensitive skyllemiddel innimellom for å få litt lukt i enkelte plagg.. Ellers er det jo blitt supert vær å tørke ute i nå! Da blir det jo også friskt og godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...