Gå til innhold

Til dere som har hatt keisersnitt,ang. spinal...

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha keisersnitt om ca en uke.Gruer meg litt til spinalbedøvelsen,er så redd for at jeg skal kunne kjenne noe under inngrepet,ikke bli tilstrekkelig bedøvet..Vet om noen som har kjent noe,men tror det var m epidural..Hvilke opplevelser har dere som har hatt planlagt keisersnitt med spinalbedøvelse??Kjente dere noe smerte under inngrepet(skjønner at det naturligvis vil være litt ubehag og romstering uansett..)og var det veldig vondt å få satt bedøvelsen?

Fortsetter under...

For min del var det ikke vondt å få satt spinal (har hatt det to ganger) - syntes heller det var vondt å få satt veneflon i hånda, au.. :)

Ellers kjente jeg overhode ingen smerte under inngrepet. Kjente bare romenstering og bevegelse.

Etter at spinal var satt og hadde fått tid til å virke, testet de ved å sjekke hvor høyt opp på brystet jeg hadde følelse og så kløyp de hardt i mageskinnet med en tang og spurte om jeg kjente noe. Noe jeg selvsagt ikke gjorde :) Så de sjekket ihvertfall nøye før de startet opp.

Lykke til da!!

Har hatt to ks, og aldri kjent smerter underveis. Første gang var hastesnitt, da hadde jeg rier mens de satte spinalen og kjente ingenting da den ble satt. Andre var planlagt, og da kjente jeg lokalbedøvelsen de satte først, som et stikk ca. Kjente ikke selve spinalen.. Og INGEN smerter underveis, bare ubehag og romstering..

=)

åå takk og lov.. skal ha ks på fredag. har lurt veeeldig på akkurat dette med om man får bedøvelse før spinal, og om den er vond , osv og self. om man kjenner noe.

takker for opplysningene. litt roligere her

Har hatt to keisernitt, et haste og et planlagt. Under hastekeisersnittet

var det en drøm å få satt spinalen fo jeg hadde så fæle rier, merket ikke noe i det hele tatt.

Men under det planlagte keisersnittet for to mnd siden synes jeg spinalen var veldig ubehagelig, fikk ikke noe lokalbedøvelse i forkant det var kun vanlig ved epidural fikk jeg vite. Noe både jeg og jordmora ble like overasket over. Hun trodde også at lokalbedøvelse var vanlig.

Spinalen var ikke vond men ubehagelig, fikk liksom et voldsomt press i ryggraden. Kjente ikke noe ubehag ellers under noen av keisersnittene.

Men etter det planlagte da jeg kom opp på overvåkinga fikk jeg skikkelig skjelvinger, jeg skalv over hele kroppen og tenna klapra i munnen på meg. Jeg trodde jo at det var noe veldig gærent, men fikk høre at det var veldig vanlig etter en så stor påkjenning for kroppen. Det roet seg i hvertfall ned igjen etter en time.

Så sånn alt i alt har jeg best erfaringer med hastekeisersnittet, enda da var jeg jo totalt utslitt på forhånd. Har kommet meg like kjapt igjen etter begge keisersnittene.

Lykke til-:)

Annonse

Hvis du kjenner noe, sier du bare i fra! Du er jo våken og de gjør ikke noe som helst før de er 100% sikker på at du er tilstrekkelig bedøvd. Veneflon er mye vondere å sette enn spinalen, du kjenner et lite stikk og så begynner det ganske snart å prikke i føttene. Ikke noe å grue seg til!

hadde p Ks på fredag. spinal blir satt uten lokal bedøvelse først ja. og jeg var maks uheldig for han stakk feil!!! vondeste ved hele ingrepet. fikk bedøvelse før han satt gang 2. men gjorde vondt fordet. tydeligvis individuelt. forøvrig reiste vi hjem samme kveld. utrolig dårlig behandling på barsel på AHUS. men formen min var knall og er fortsatt helt fin. slapper mer av hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...