Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ringte nettopp fra klinikken. De tre eggene fra i går som så veldig bra ut klarer seg foreløpig helt utmerket!! Av to to siste er ett gått adundras mens det andre fortsatt har en sjanse (fifty-fifty).

SÅ, hva gjør jeg nå? Hadde jo så lyst til og sette inn to denne gangen, og det kan jeg gjøre om vi sitter igjen med fire egg, men dersom vi kun har de tre, da??

Det er vel et sjansespill og bare fryse ned ett? Jeg vet ikke engang om de gjør det...Er det ikke vanlig og fryse ned to og to, eller??

Mannen argumenterer med at at det er og spille høyt og bare ha ett eneste på frys, og mener at vi da kan gå glipp av hele fryseforsøket....Samtidig sier han at ting er annerledes denne gangen enn de tidl innsettingene siden jeg denne gangen bruker Albyl-E og Prednison...

Jeg skal selvfølgelig spørre på klinkken hva DE anbefaler, men kjære jenter; hva ville DERE gjort??

Om dere gidder kan dere ikke samtidig krysse fingrene for vårt lille egg som fortsatt har en sjanse??

Klem klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, det var vanskelig. Det er som du sier, at det er nok lurt å høre på de på sykehuset hva de anbefaler. Jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort. Kanskje satt inn et nå som var det beste, og at to igjen på frys....?

Skal virkelig krysse fingrene for egget deres. Dette går det bra med. :-)Lykke lykke til!

Skrevet

Tusen takk:)) Ja, det er en vanskelig avgjørelse og ta...Spørs om vi ikke heller mot og sette inn ett, og putte de to siste i fryseren...Får høre hva dr. Maris sier.

Uansett blir jeg RUGER i ettermiddag!! Skal møte opp på klinikken rett før kl 18:))

Dr. Maris hadde sagt til mannen i morges at etter innsettingen var det viktig at jeg holdt meg i ro. Dette poengterte han siden han vet at vi ikke skal reise fra Riga før på søndag, så nå skal mannen bure meg inne, og kun lufte meg i en kort stund hver dag. Det skal da ikke være slik?? Må jo få litt fart på blodgjennomstrømningen, vel?? Hehe:)) Jeg må snakke med Maris om hva han virkelig mener, så jeg slipper og krangle med mannen hver dag for og få litt frisk luft, og gå rundt i byen og titte på alle de fantastiske bygningene her. Riga er virkelig en nyyydelig by:)))

Ikke skal jeg drikke kaffe heller, jeg som endelig har funnet en kjempefin kaffebar...Jaja, litt forsakelser må man da kunne gjøre i bytte mot en liten en i magen:))

Skrevet

Heia Frøya,

Det er så individuelt mht den enkeltes situasjon, selv ville jeg satt inn to og fryst det tredje.

Hadde selv 5 på frys og det kan være en tøff prosess for eggene, kun ett av mine klarte seg uten skader, så jeg ville satt flest mulig inn hvis de er fine og kun fryst de som man ikke får satt inn...men nå er jeg jo preget av det som skjedde meg, vi preges jo alle av de erfaringene vi gjør...

Uansett masse lykke til til deg!! Håper du får sett litt av Riga :)

*Klem*

Skrevet

Btw, tror nok de fryser ett for seg, men kan jo variere fra klinikk til klinikk, mine fem frøs de iallefall i Haugesund ett alene og resten to og to :)

Skrevet

Hei Frøya

Jeg skjønner at dette er et dilemma. Jeg ville tatt ett forsøk om gangen, hva skal du med egg i fryseren om du lykkes?? (jo jeg skjønner dette med søskenforsøk, men her i gården er det forsøket her og nå som gjelder).

Jeg ville satt inn to og fryst det siste (hvis du får). Jeg ville ikke tatt sjansen på at egget tåler fryseprosessen (jeg vet for lite om frys, men likevel...).

Men samtidig kommer det litt ann på om de vil fryse ned bare ett. Hvis du MÅ fryse to for å få lov å fryse noen, da hadde jeg vært mer i tvil..

Nei dette ble du vel ikke klokere av, men jeg har satt inn to hver gang. Har liksom ikke vært alternativ og fryse egg nr 2.

Blir spennende å høre hva legen sier:-) Lykke til!

Skrevet

Takk for svar, jenter:)) Dere er flotte og ha!!

Godt poeng. lita, dette med og ta ett forsøk om gangen. Tenk og fryse ned begge, og så overlever ingen fryseprosessen uansett...

Tror jeg må sette i gang operasjon overtalelse overfor mannen, ja. Håper bare legen er enig:))

Skrevet

Hvor lenge blir eggene kultivert, altså til hvilken da?

Jeg tror jeg hadde tatt alle 3 for å spare meg et forsøk med kun e egg som eventuellt ikke overlever og kostnadene med å fly ol

Skrevet

TO helt klart! Hvis egget er liv laga så fester det seg jo! Heller nå enn etter en runde i fryseren, særlig siden det ikke engang er sikkert at det overlever eller er like levedyktig.

Skrevet

Jeg hadde gått for alle (2 eller 3).

Min erfaring med frys er dårlig,

men nedturen den gangen husker jeg godt...

Skrevet

Det ble to, og valget tok egentlig legen for oss. De som ble satt inn var helt perfekte. Det siste skulle de fryse om det egnet seg for frys i morgen. De siste funket ikke...Så, nå blir det tvillinger i huset:))))

Innsettingen var direkte grusom, men det er fordi det er sååå vanskelig og komme forbi livmorhalsen min:(( Jaja, pyttsan, blir ett par år til neste gang om det kommer tvillinger til verden til jul:)))

Tusen takk for alle svarene som jeg har fått på tråden min. Dere er jammen gode og ha:))) Sender dere lykkeønskninger i fleng:))

Skrevet

Jeg har vært i din situasjon!

Vi satte 2 egg tilbake og fryste ned ett. Jeg testet positivt, men det endte med ma. Da vi skulle ha fryseforsøk fikk jeg også icsi på det jeg selv modnet i naturlig cyklus, da de synes det var synd at jeg bare hadde ett egg på frys. Denne gangen ble det faktisk også 2 egg tilbake, da fryseegget også klarte seg fint! Det ble også denne gangen positiv test! (Ingen baby ennå, men vi kjemper fortsatt!)

På mitt siste forsøk fikk jeg og 3 egg befruktet - jeg valgte å få alle egg tilbake, men dessverre ble testen negativ..

Lykke til hva du nå enn velger:o)

klem

Skrevet

Det var kjekt å høre Frøya!! Gratulerer :)

Kanskje vi begge sitter der med tvillinger til jul? ;)Staser på det!

Klem*

Skrevet

Grublegruble; Satser på at vi begge får tvillinger til jul:))) Hadde vært kjempegøy:))

Masse lykke til til deg!!

Snoopi: tusen takk for svar. Det løste seg selv dette her i og med at det i dag kun var to stk som egnet seg for innsetting)

Klem

Skrevet

Hei!

la merke til at du får Prednisolon......kan jeg spørre hva det skal hjelpe for?

Dr.Lindenberg på Nordica mente at jeg kunne få en lav dose av prednisolon. Men jeg vet ikke helt hva det er godt for....

Lykke til med gulleggene ihvertfall!

Skrevet

Heisan!!

Tusen takk:)) Prednison demper immunforsvaret, og hindrer at egget/eggene blir avstøtt:)) Veldig bra for meg f.eks som har overaktivt immunforsvar.

Skrevet

Gratulerer Frøya!!

Ja da blir det tvillinger på flere rundt juletider;-) Må hvertfall ha håpet og trua, ikke sant?

Nå har jeg gått meg en liten tur, klarne tanker og øke blodgjennomstrømning. Regner med at mine gull fester seg ca i disse tider.

Kos deg masse med gulleggene dine, Frøya!!!

Skrevet

Tusen takk, lita-mor!!!

Selvfølgelig blir det tvillinger på deg til jul også:))) Her må man tenke positivt:)))

Åh, høres deilig ut med en tur ut!! Men jeg må nok holde meg i ro og ruge så godt jeg bare kan frem til fredag (les: legens ordre...)

Kos deg!!!

Skrevet

Tvillinger ja :) Da blir det liv laga i heimen :)

Hva skal jeg gjøre for å få mine trillinger da???? Smiske litt med legene på Riksen? Men det funker vel heller dårlig...

Ønsker deg LYKKE til Frøya!!!!! Gleder meg til å høre jubelrop med positiv test fra deg om 14 dager :)

Skrevet

Hallaisen Turbo:))

Trillinger....?? Oj, det hørtes litt mye ut, gitt:)) Du får smiske inn to egg og satse på at det ene deler seg:)) Enegga tvillingpar, og en enslig en i pluss!!

Tusen takk for lykkeønskninger, du!! Her skal det jubles om knappe 14 dager:))

Good luck, to you too!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...